پربازدیدها

راه های مهاجرت از ایران

پیش از انتخاب بهترین راه های مهاجرت از ایران، ابتدا باید تصمیم بگیریم که آیا مهاجرت انتخاب خوبی برای ما خواهد بود یا خیر؟ مسلما پاسخ به این سوال نیازمند تحقیقات بسیار و سنجیدن شرایطمان خواهد بود. بهتر است در این مسیر از راهنمایی متخصصان مشغول در این حوزه نیز بهره مند شویم. 

بعد از پاسخ به این سوال در صورتی که جواب شما مثبت بود باید در خصوص انتخاب مناسبترین راه های مهاجرت از ایران به یک تصمیم نهایی رسید. پیشنهاد ما به شما مشورت و هم فکری با کارشناسان مجرب اقلیما خواهد بود که شما را در این مسیر پر از چالش همراهی خواهند کرد. 

در ادامه به تشریح انواع راه های مهاجرت از ایران خواهیم پرداخت و چند نمونه از بهترین کشورها را معرفی خواهیم کرد. با اقلیما همراه باشید.

راه های مهاجرت از ایران: مهاجرت کاری

به صرفه‌ترین راه های مهاجرت از ایران: مهاجرت از طریق کار

مهاجرت از طریق کار یکی از مرسوم ترین راه های مهاجرت از ایران است. در این روش ابتدا شما نیازمند یک پیشنهاد کاری یا job offer از سوی کارفرمایی معتبر هستید.  اتحادیه اروپا به این صورت می باشد که شما کارتی تحت عنوان کارت آبی دریافت خواهید کرد که اعتبار آن کاملا بستگی به قرارداد کاری شما خواهد داشت و ممکن است از ۶ ماه الی ۴ سال متغیر باشد. 

در صورتی که شما موافقت خود را با پیشنهاد کاری اعلام کنید، انجام باقی کارهای اداری مرتبط با مهاجرت شما به عهده کارفرما خواهد بود. پس از گذشت چندین ماه از شروع کار، می توانید جهت اخذ ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کنید.

فرزندانتان نیز قادر خواهند بود که در مدارس کشور مقصد تحصیل کنند. لیست بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق کار کشورهای زیر هستند: 

  • آلمان
  • دانمارک
  • استرالیا
  • کانادا
  • نیوزلند
  • آفریقای جنوبی
  • فرانسه
  • ایتالیا
  • روسیه
  • ترکیه

راه های مهاجرت از ایران: مهاجرت تحصیلی

ساده ترین راه های مهاجرت از ایران: مهاجرت از طریق تحصیل

از دیگر راه های مهاجرت از ایران، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. در صورتی که پذیرش تحصیلی خود را دریافت کرده باشید یا با هزینه ی خود تحصیل خواهید کرد و یا مبلغی را تحت عنوان کمک تحصیلی از دانشگاه یا استاد و یا نهادهای حامی دانشجویان دریافت خواهید کرد. 

شما از طریق مهاجرت تحصیلی از مزایایی چون یادگیری زبان جدید، آشنایی با فرهنگ جدید، استقلال، آموزش در سطح عالی و بین المللی بهره مند خواهید شد. 

علاوه بر این در صورت تمایل پس از اتمام تحصیل می توانید ویزای خود را تغییر داده و مشغول به کار شوید و در نهایت اقامت دائم خود را دریافت کنید. کشورهایی چون کانادا، ترکیه، آلمان، روسیه و ایتالیا می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

گران ترین راه های مهاجرت از ایران: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری از جمله راه های مهاجرت از ایران است که هزینه ی گزافی به همراه خواهد داشت و در صورتی که به درستی برنامه ریزی نشود ممکن است بدون نتیجه باشد. برای انتخاب بهترین کشور باید زمینه ی مدنظر خود، اهداف آینده و اینکه چه میزان پولی به همراه خواهید داشت را مشخص کنید چرا که پاسخ هر یک از سوالات می تواند نتیجه به سزایی در نتیجه گیری شما داشته باشد. از طرفی معیارهایی چون  نرخ تورم، میزان نرخ اشتغال، میزان مالیات، میزان تولید ناخالص ملی نیز می تواند شما را در انتخاب بهترین کشور یاری کند. در ادامه ی راه های مهاجرت از ایران به بیان سه روش مرسوم برای سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.

خرید ملک

خرید ملک نیز یکی از راه های مهاجرت از ایران می باشد که منجر به دریافت اقامت و تابعیت می شود. نکته ی مهم در خصوص این روش توجه به پروسه ی ۴ الی ۵ ساله آن بعد از خرید ملک می باشد که شما در طول این سال ها باید سالیانه اقامت خود را تمدید کنید و پس از گذشت ۵ سال قادر به دریافت اقامت دائم خود خواهید بود. بهترین کشورها برای این روش از مهاجرت شامل: ترکیه، قبرس، یونان، اسپانیا، پرتغال، برزیل، مکزیک  می باشند.

ثبت شرکت

ثبت شرکت را نیز به عنوان یکی از راه های مهاجرت از ایران می توان نام برد. این روش بیشتر در کشورهایی مثل لهستان، آلمان، دبی، ترکیه و اسلواکی و… مرسوم است. در این روش شرکتی به نام شما ثبت خواهد شد و در این صورت شما اجازه کار دریافت خواهید کرد و می توانید  در حوزه ی شغلی خود مشغول به فعالیت شوید و از مزایای زیر بهره مند گردید: (LI)

  • اخذ اقامت و بهره مندی از حقوق شهروندی
  • امکان داشتن حساب بانکی بین المللی و دریافت کارت های اعتباری چون Mastercard، Visacard
  • عدم نیاز به داشتن سابق کار
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • فرزندان شما اجازه ی تحصیل در کشور مقصد را خواهند داشت.
  • خرید و فروش و داشتن انواع سند به نام خود

تمکن مالی

داشتن تمکن مالی در مواردی می تواند منجر به دریافت اقامت موقت و در نهایت اقامت دائم گردد.  می توان تمکن مالی را نیز در لیست راه های مهاجرت از ایران قرار داد. 

در این روش که در کشورهای اسپانیا، پرتغال، یونان و ویزای تمکن مالی فرانسه ممکن است، باید مبلغی بین ۵۰.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ یورو در یکی از حساب های بانکی خود داشته باید و پرینت آن را به اداره مهاجرت سالانه و به مدت ۵ سال ارائه دهید. در این روش شما ملزم به پرداخت مالیات نخواهید بود ولی اجازه کار و فعالیت اقتصادی  تا زمان دریافت اقامت دائم نخواهید داشت. 

سال اول به شما اقامتی تعلق نخواهد گرفت و فقط ویزای مولتی یکساله به شما تعلق خواهد گرفت.

راه های مهاجرت از ایران: تولد

ناآگاهانه ترین راه مهاجرت از ایران: مهاجرت از طریق تولد

از دیگر راه های مهاجرت از ایران، مهاجرت از طریق تولد فرزند می باشد. در مورد این روش لازم به ذکر است که قوانین کشورهای مختلف، متفاوت است و البته که در تمامی کشورها امکان پذیر نیست و تعداد آن ها بسیار محدود است. براساس قانون خون تنها در صورتی به فرزند تازه متولد شده پاسپورت و شهروندی داده می شود که هر دو والدین کودک و یا یکی از آنها ملیت آن کشور را داشته باشند.

 ولی در مورد کشورهایی که به قانون خاک پایبند هستند ملیت اصلی والدین اهمیتی نداشته و در صورتی که فرزند تازه متولد شده در کشور مدنظر به دنیا بیاید می تواند تابعیت و شهروندی آن کشور را دریافت کند. 

به دلیل قوانین مختلف و گاه پیچیده ی کشورها بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با کارشناسان با تجربه مشورت کنید. اقلیما در این مسیر همراه شما خواهد بود.

مهاجرت از طریق ازدواج

پیچیده ترین راه مهاجرت از ایران: مهاجرت از طریق ازدواج 

مورد پنجم در مقاله ی راه های مهاجرت از ایران، مهاجرت از طریق ازدواج است. برای اینکه بتوانیم بهترین کشور را انتخاب کنیم، نیازمند کشوری هستیم که پروسه اخذ اقامت در آن دشوار نباشد و یا این مراحل سرعت بیشتری داشته باشند و افراد به راحتی بتوانند شهروند آن کشور شناخته شوند. 

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که نباید ازدواج به صورت صوری صرفا فقط به خاطر اخذ تابعیت باشد زیرا در صورتی که در مراحل تحقیق، صوری بودن آن مشخص گردد از طرف پلیس و اداره مهاجرت به مشکلات زیادی روبه رو خواهید شد در نتیجه بهتر است ازدواج را صرفا به عنوان یکی از راه های مهاجرت از ایران در نظر نگیریم. 

پس از ثبت ازدواج برای تقاضا دادن جهت اخذ تابعیت نیازمند ارائه مدارک و مستنداتی مبنی بر واقعی بودن ازدواج خواهید بود. سپس باید فرد تابع در کشور مقصد توانایی مالی خود را جهت تامین مخارج زندگی همسر ثابت کند و محل مناسبی برای زندگی داشته باشد. 

در نهایت متقاضی می تواند پس از فراگیری زبان کشور مقصد و اثبات پذیرش فرهنگ آن جهت دریافت اقامت دائم و اخذ پاسپورت اقدام نماید. بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ازدواج، شامل کشورهای زیر می باشند: 

  • اوکراین
  • ترکیه
  • استرالیا
  • کانادا

خطرناک ترین راه های مهاجرت از ایران: مهاجرت از طریق پناهندگی 

در مسیر مهاجرت پیشنهاد ما به شما، استفاده از راه های مهاجرت از ایران به صورت قانونی می باشد چرا که راه های غیرقانونی خطرات بسیاری هم به صورت مالی و هم جانی را در برخواهند داشت. به همین دلیل اقلیما هیچ گونه راهنمایی یا پیشنهادی در مورد این روش از مهاجرت ارائه نمی دهد.

 در این مقاله به بررسی راه های مهاجرت از ایران به صورت قانونی پرداختیم. هر یک از موارد گفته شده دارای جزئیات بسیار می باشند که در صورت نیاز کارشناسان ما در اقلیما همراه شما خواهند بود.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.