پربازدیدها

اقامت پرتغال با خرید ملک

اقامت پرتغال با خرید ملک یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت از ایران است که در سال‌های اخیر مورد استقبال بوده است. اقامت پرتغال با خرید ملک به عنوان یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی طرفداران بسیار زیادی دارد. سرمایه‌گذارن به سود اجاره بهای این املاک نیز به عنوان یک منبع درآمدی مطمئن و همیشگی توجه دارند.

بر اساس آمار  سال‌های اخیر می‌توان گفت، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در پرتغال به طور میانگین سالانه ۸ درصد سود خالص به همراه دارد.   بنابراین می‌توان  نتیجه‌گیری کرد که اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک می‌تواند به عنوان منبع درآمدی مطمئن به حساب‌ بیاید.

گرفتن این نوع اقامت کار سختی نیست و شما می‌توانید با کمک افراد متخصص در این زمینه تمامی مراحل آن را در کوتاه مدت سپری کنید.

مزایای دریافت اقامت پرتغال با خرید ملک

 اقامت پرتغال با خرید ملک  مزایای بسیار زیادی دارد که پس از گذراندن مراحل قانونی آن می‌توان از مزایا و خدمات مربوط به آن بهره‌مند شد.

هنگامی که در مورد اقامت از روش خرید ملک صحبت می‌کنیم، برخی از افراد با خود فکر می‌کنند که خرید خانه در کشور‌های اروپایی نیاز به سرمایه نسبتاً زیادی دارد. اما حقیقت آن است که چنین مسأله‌ای در کشور پرتغال کمتر دیده می‌شود. 

در این لینک در مورد خرید خانه در خارج از کشور اطلاعات مفیدی قرار داده‌ایم. خرید خانه در شهر‌هایی مانند لیسبون پرتغال در مقایسه با خرید ملک در دیگر کشور‌های اروپایی راحت‌تر نیز است. شما باید این موضوع را بدانید که اقامت گرفتن کشور پرتغال با خرید ملک جزو ارزانترین روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن در اروپا سرمایه‌گذاری کرد.

چرا اقامت پرتغال؟

کشور پرتغال به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارد و هزینه‌های نسبتاً مناسب آن، در سال‌های اخیر  یکی از  مقاصد برتر سرمایه‌گذاری در قاره اروپا بوده است.

 در ادامه به چند نمونه از مزیت‌های اقامت پرتغال با خرید ملک اشاره می‌کنیم:
کشور پرتغال  آب و هوای بسیار مساعدی برای تفریحات و زندگی سالم دارد. 

مناطق گردشگری در این کشور بسیار زیاد است. این کشور سالانه پذیرای حدود ۲۶ میلیون نفر توریست است تا تعطیلات تفریحی خود را در این منطقه بگذرانند.

 به همین دلیل نیز تعداد متقاضیان اجاره خانه در این کشور زیاد است. کسانی که برای اقامت پرتغال با خرید ملک اقدام می‌کنند، به راحتی می‌توانند تا زمان اخذ اقامت خود، ملک خود را با قیمت بسیار بالایی اجاره دهند تا به عنوان یک منبع درامدی از آن استفاده کنند.

از طرف دیگر تعداد دانشگاه‌های کشور پرتغال زیاد است و به همین دلیل در شهر‌هایی مثل لیسبون و پورتو آمار دانشجویانی که به دنبال اجاره خانه دانشجویی می‌گردند، نسبتاً زیاد است.

 با خرید خانه در پرتغال می‌توان درآمد نسبتاً خوبی از طریق اجاره دادن خانه دانشجویی بدست آورد.

دیگر مزیت‌ مهم اقامت پرتغال با خرید ملک استفاده از معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی با  قانون (NHR) است. برای مثال یک مزیت، عدم پرداخت مالیات مضاعف در خارج از کشور برای خوداشتغالی و درآمد بازنشستگان است.

با استفاده از مزایای اقامت پرتغال با خرید ملک می‌توان گلدن ویزای کشور پرتغال را برای تحصیل و آموزش در کشورهای اروپای دریافت کرد. گلدن ویزای پرتغال را همچنین می‌توانید برای تمامی اعضای خانواده خود دریافت کنید و حتی در این کشور به تحصیل و اشتغال بپردازید.

اقامت پرتغال با خرید ملک

مراحل اقامت پرتغال با خرید ملک

نحوه خرید ملک

برای اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک شما باید از مراحل آن آگاهی داشته باشید تا بتوانید عملکرد نسبتاً خوبی در این زمینه داشته باشید. اقامت پرتغال با خرید ملک را می‌توان به طور خلاصه به موارد زیر تقسیم کرد:

قبل از هرگونه اقدام برای اقامت پرتغال با خرید ملک شما باید با یک فرد متخصص در این زمینه صحبت کنید تا تمامی مسائلی را که باید در مورد اقامت پرتغال با خرید ملک بدانید را به شما توضیح دهد. 

اگر به دنبال یک گروه متخصص هستید تا به شما کمک کند تا اطلاعات لازم در مورد اقامت پرتغال با خرید ملک را بدست‌آورید، به شما توصیه می‌کنیم که از مشاوره رایگان گروه اقلیما استفاده کنید.

آماده سازی مدارک و دریافت ویزای شینگن

آماده‌سازی مدارک مورد نیاز  دومین مرحله‌ای است که شما باید آن را در نظر داشته باشید. 

در جریان مشاوره با کارشناسان گروه اقلیما شما  از جریان مسائلی همچون: تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز، اخذ شماره مالیاتی (NIF)، درخواست ویزای شنگن از سفارت پرتغال در ایران، افتتاح حساب بانکی در پرتغال و… اطلاع پیدا خواهید کرد.

 پس از گذراندن تمامی مراحل بالا، نوبت آن است که شما ملک مورد نظر خود را در پرتغال پیدا کنید.  قبل از هر چیز شما باید در ابتدا ویزای شنگن خود را دریافت کنید تا بتوانید بدون هیچگونه منع قانونی وارد کشور پرتغال شوید و املاک مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

معمولاً افراد  برای خرید ملک در پرتغال باید مبلغی به عنوان بیعانه بپردازند. این بیعانه حدود ۱۰ درصد از قیمت توافقی است.  در این مرحله لازم است تا با کمک کارشناسان مهاجرت با سابقه تصمیم‌گیری کنید تا دچار آسیب و ضرر و زیان  نشوید.

پس از آنکه  ملک مورد نظرتان را انتخاب کردید، کارشناسان و متخصصان حقوقی گروه اقلیما ملک مربوطه را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر ملک انتخاب شده، مشکل حقوقی و مسائلی همچون مالیات‌های تسویه نشده نداشته باشد، مشاوران ما آن را تایید می‌کنند.

نحوه پرداخت هزینه خرید ملک و نهایی کردن خرید 

در مرحله بعدی شما باید به کمک گروه مهاجرتی اقلیما مبلغ سرمایه‌گذاری که مدنظرتان است را در حساب بانکی که در کشور پرتغال دارید انتقال دهید.  به طور میانگین شما حدود ۳۰ الی۶۰ روز فرصت دارید که مبلغ کامل ملک مذکور را در حساب بانکی بریزید.

 بعد از آنکه قرارداد مربوط به خرید ملک را امضا کردید، شما باید برای تکمیل پروسه‌های قانونی مربوط به سند ملکی با وکیل خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید.  وکیل شما می‌تواند با داشتن وکالت از جانب شما برای امضا قرارداد نهایی اقدام کند.

در این مرحله دیگر نوبت به امضای قرارداد رسمی و قانونی خرید ملک می‌رسد و   شما یا وکیل‌تان‌ قرارداد را امضا می‌کنید. پس از این مرحله دفتر اسناد رسمی مالکیت شما را به عنوان مالک جدید به ثبت می‌رساند.

درخواست گلدن ویزا

 با اتمام مراحل خرید ملک، نوبت به پروسه قانونی گلدن ویزا می‌رسد. اگر شما جزو کسانی هستید که می‌خواهید اقامت پرتغال با خرید ملک را انجام دهید، باید پس از خرید ملک  درخواست اخذ گلدن ویزا را آماده کنید.

 سفارت یا کنسولگری پرتغال در ایران  تمامی مدارک شما  را به زبان  پرتغالی   مورد بررسی قرار می‌دهد تا تأییدیه نهایی را صادر کند و سپس درخواست اخذ ویزای شما را به سازمان SEF ارائه دهد.

بعد از آنکه سفارت پرتغال درخواست شما را به سازمان SEF انتقال داد، SEF برایتان وقت مصاحبه حضوری تعیین می‌کند. در وقت مصاحبه حضوری، فرد متقاضی باید به همراه خانواده‌اش در زمان و مکان معین شده برای انجام مصاحبه حضور یابند. شما تمامی مراحل مربوط به انگشت‌نگاری و احراز هویت را در این مرحله پشت سر می‌گذارید.

با گذراندن تمامی مراحلی که شرح دادیم، دیگر شما تمامی مسائل قانونی اقامت پرتغال با خرید ملک را پشت سر گذاشته‌اید. اکنون نوبت آن است که پرداخت هزینه‌های جانبی گلدن ویزا را انجام دهید و منتظر دریافت تأییدیه اقامت خود و خانواده‌تان باشید.

مدارک مورد نیاز برای اقامت پرتغال با خرید ملک

در مراحل  گرفتن اقامت پرتغال، به این نکته اشاره کردیم که تمامی مدارک شما برای خرید خانه و ارائه درخواست گلدن ویزا لازم و ضروری هستند و مترجمان رسمی آن‌ها را باید به زبان پرتغالی ترجمه کنند. 

در حالت کلی می‌توان این مدارک را به موارد زیر تقسیم کرد:

      • پاسپورت با اعتبار قانونی

      • شناسنامه و مدارک احراز هویت تمامی اعضای خانواده متقاضی

      • سند ازدواج فرد متقاضی و همسرش

      • ویزای شنگن برای اثبات قانونی بودن ورود به پرتغال با

      • بیمه درمانی در پرتغال

      • گواهی اخذ شده از ایران نشان دهنده عدم سو پیشینه

      • اثبات تعهدات مالیاتی و تأمین اجتماعی و مدارک مربوط به آن‌ها

      • دریافت و تکمیل تمامی اطلاعات مندرج در فرم‌های SEF

      • رسید پرداخت‌های انجام شده برای هزینه‌های گلدن ویزای پرتغال

      • اظهارنامه بانکی به عنوان تأییدیه قانونی انتقال وجوه

      • سند شش دانگ و قانونی قطعی ملک خریداری شده در کشور پرتغال

      •  پس از انتقال مدارک، تأییدیه سازمان SEF را دریافت می‌کنید.

    راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.