پربازدیدها

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا کدامند؟ قلعه‌های تاریخی اروپا چشم‌نوازترین معماری‌‌های جهان و خیره‌‌کننده‌‌ترین چشم‌‌اندازها را دارند. احتمالاً در هیچ جای دیگری به اندازه‌‌ی اروپا با قلعه‌‌های تاریخی و مسحورکننده رو به رو نخواهید شد و از خاطرات به یادماندنی تان از سفر به اروپا خواهند بود.چرا بازدید از قلعه‌‌ها همواره برای مسافران جذاب بوده است؟ علاوه بر این که با رفتن به این قلعه‌‌ها کمی به قصه‌های پریان و کارتون‌‌هایی که در کودکی دیده‌‌ایم نزدیک می‌‌شویم، آن‌‌ها ویترینی از بهترین معماری‌‌های جهان و خیره‌‌کننده‌‌ترین چشم‌‌اندازها هستند.  در اروپا این طور به نظر می‌‌آید که نمی‌‌شود از یک شهر بازدید کرد یا به سفری کوتاه در اطراف شهری رفت و با حداقل یکی از این قلعه‌‌ها رو به رو نشد. در این مطلب به دیدن دیوارهای قرون وسطایی، برج‌‌های بلند و پل‌‌های قدیمی فوق‌‌العاده‌‌ای در اروپا دعوتتان می‌‌کنیم.

تصویر قلعه‌‌ی نوی شوان اشتاین که در ایالت باواریای آلمان قرار دارد، به لطف این که منبع الهام طراحان کارتون «زیبای خفته» از شرکت دیزنی بوده است، در ذهن بسیاری از مردم از کودکی ثبت شده است. این قلعه به دستور پادشاه لودویگ دوم در سال ۱۸۸۶ ساخته شد و  اکنون با بیش از ۴/۱ میلیون بازدید سالانه به یکی از محبوب‌‌ترین قلعه‌‌های اروپا تبدیل شده است.

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا: قلعه‌‌ی هوهن ورفن ‌(Hohenwerfen) در اتریش

قلعه هوهن ورفن هم به سبک قرون وسطایی است و بر بالای کوه قرار دارد. قلعه‌‌ی هوهن ورفن‌ که قدمتی ۹۰۰ ساله دارد، از زیباترین جاذبه‌‌های اتریش است. با بازدید از این قلعه منظره‌‌ی بی‌‌نظیری از دره‌‌ی رود زالتساخ (Salzach) را خواهید دید.

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا: قلعه‌‌ی میراماره (Castello di Miramare) در ایتالیا

قلعه‌‌ی میراماره به فاصله‌‌ی ۳۰ دقیقه از شهر تریئِسته در شمال شرقیِ ایتالیا یکی از بی‌‌نظیرترین چشم‌اندازها را در میان قلعه‌‌های این فهرست دارد که در تور ایتالیا می توانید به آن سر بزنید. این قلعه در دهه‌‌ی ۱۸۵۰ به دست آرشیدوکِ اتریشی، فردیناند ماکسیمیلیان، ساخته شد. محوطه‌‌ی صخره‌‌ای این قلعه بسیار وسیع و حدود ۲۰ هکتار و پر از انواع گونه‌‌های گیاهی است.

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا2

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا: قلعه‌‌ی بلد (Bled) در اسلوونی

بی‌‌دلیل نیست که دریاچه‌‌ی بلد یکی از محبوب‌‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا شده است: اطراف آن را کوه‌‌های جولیت و جنگل احاطه کرده و یک قلعه‌‌ی زیبای رؤیایی هم در ساحل شمالی آن است. قلعه‌‌ی بلد بازمانده‌ی قرون وسطی است و در آن دو سبک معماری رنسانس و رمانسک به چشم می‌‌خورد.

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا: قلعه‌‌ی پنا (Pena) در پرتغال

قلعه‌‌ی پنا با رنگ زرد و قرمز، در بالای تپه‌‌‌ای در کوه سینترا آرام گرفته و می‌‌توان آن را به راحتی از مناطقی شهری مانند لیسبون دید. این قلعه تنها ۴۰ دقیقه با لیسبون فاصله دارد و یکی از نمادهای پرتغال و زیباترین بناهای به جا مانده از عصر رمانتیسم در پرتغال است.

قلعه‌‌ی شنانسو (Chateau de Chenonceau) در فرانسه

زیباترین و قدیمی‌‌ترین قلعه فرانسه، شنانسو است. قلعه شنانسو اولین بار در قرن ۱۱ بالای رودخانه‌ی شار ساخته شد و در قرن شانزدهم مورد بازسازی قرار گرفت. سبک منحصر به فرد گوتیک در این قلعه آن را به مقصدی محبوب و پرطرفدار در تورهای فرانسه بدل کرده است.

زیباترین قلعه‌‌های تاریخی اروپا3

قلعه‌‌ی جزیره‌‌ی تراکای (Trakai Island) در لیتوانی

نیمه‌‌ی دوم قرن چهاردهم و کنار دریاچه‌‌ی گالوه (Galve)، قلعه تراکای را برپا کردند. می‌بینید که شکوه این بنا، تصویری کارت پستالی را ایجاد کرده است. این قلعه در زمان ساخت مرکز دوک‌نشین بزرگ لیتوانی بوده است. با ۲۰ کیلومتر فاصله گرفتن از ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) می‌‌توانید به این منطقه‌‌ی زیبا برسید.

قلعه‌‌ی سگوبیا (Alcazar of Segovia) در اسپانیا

قلعه‌‌ی سگوبیا یک قلعه‌‌ی قرون وسطایی است که در شهر سگوبیا قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار گرفته است. این قلعه روی یک صخره‌‌ی سنگی در نزدیکی تلاقی دو رودخانه قرار گرفته و از زیباترین قلعه‌‌های اسپانیاست. در طول تاریخ صاحبان این قلعه از آن به عنوان کاخ، زندان و دانشکده‌ی نظامی استفاده کرده‌اند اما حالا به موزه تبدیل شده است.

قلعه‌‌ی فردریکسبورگ (Frederiksborg) در دانمارک

این قلعه را در اوایل قرن هفدهم ساخته‌اند و نمایانگر هنر رنسانس است. مجموعه‌ی قلعه‌‌ی فردریکسبورگ در سه جزیره در منطقه‌‌ی هیلرود، درست در شمال کوپنهاگ قرار گرفته است. این قلعه به خاطر باغ‌‌های خیره‌‌کننده‌‌ و تبدیل شدن به موزه‌‌ی تاریخ ملی دانمارک شهرت پیدا کرده است.

با اقلیما جهان را بگردید

چون
زندگی همین یک‌بار است

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.