پربازدیدها

چگونه به اروپا ارزان سفر کنیم؟

چگونه به اروپا ارزان سفر کنیم؟ اروپا یکی از مقاصد توریستی جذاب است که  طرفداران بسیاری دارد و سفر به آن آرزوی هر شخصی است. ولی ممکن است گران بودن هزینه‌های سفر به آن مانعی بر سر راه تحقق این آرزو باشد. 

اگرچه سفرهای اروپایی بسیار هم گران نیستند، ولی به نسبت مقصدی گرانتر از کشورهای همسایه و آسیایی برای ما ایرانیان هستند. در این مقاله تلاش می کنیم تا با ارائه راه‌حل‌هایی هوشمندانه به این آرزوی دیرینه جامه عمل بپوشانیم و به اروپا ارزان سفر کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • فصل مناسب برای سفر ارزان به اروپا
  • حمل و نقل مناسب برای سفر ارزان به اروپا
  • اقامتگاه های مناسب برای سفر ارزان به اروپا
  • اخذ ویزای شینگن
  • جاذبه های مناسب برای سفر ارزان به اروپا

سفر ارزان به اروپا با اقلیما

فصل مناسب برای سفر ارزان به اروپا

زمان سفر به اروپا بر میزان هزینه‌های شما بسیار اثرگذار است. به طور مثال اگر در فصل تابستان که کشورهای اروپایی میزبان گردشگران بسیاری هستند سفر کنید، طبیعتاً هزینه زیادی نیز باید بپردازید. ولی اگر در فصولی مانند بهار و پاییز که حجم تقاضا برای سفر به اروپا کاهش می‌یابد، سفر کنید می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید. چرا که به آسانی می توانید هتل رزرو کنید و یا بلیط هواپیمای مقرون به صرفه‌تری تهیه کنید و از هوای معتدل اروپا لذت ببرید. اگر شما از طرفداران سرما هستید، ما به شما مسافرت در فصل زمستان را پیشنهاد میکنیم زیرا علاوه بر لذت بردن از هوای سرد، سفری ارزان به اروپا را نسبت به سایر فصول تجربه خواهید کرد. 

همچنین در این فصول اروپا گردشگر کمتری دارد و شما می توانید در فضایی آرام از دیدن جاذبه ها لذت ببرید.

سفر ارزان به اروپا با حمل و نقل ارزان

حمل و نقل مناسب برای سفر ارزان به اروپا 

حمل و نقل از جمله هزینه های اجتناب ناپذیری است که به هر حال موظف به پرداخت آن هستیم. در این بخش با ارائه برخی نکات می کوشیم تا این هزینه را کاهش دهیم.

حمل و نقل هوایی 

اگر می‌خواهید بهای کمتری بپردازید، دو تا سه ماه قبل از سفر نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.  با نزدیک شدن به تاریخ سفر به دلیل رزرو شدن صندلی‌ها، قیمت صندلی‌های باقی‌مانده افزایش می‌یابد. 

همچنین می توان با خرید بلیط از ایرلاین های اقتصادی اروپا، هزینه ی کمتری پرداخت. البته در این شرایط معمولا حق حمل بار ندارید و بهتر است که قبل از تهیه بلیط، قوانین ایرلاین مد نظر را به خوبی مطالعه کنید. 

از جمله این ایرلاین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • ایزی جت (EasyJet)
  • نوروژین ایرلاین (Norwegian air)
  • رایان ایر (Ryanair)
  • یورو وینگز (Eurowings)
  • ویولینگ ایرلاینز (Vueling Airlines)
  • فلای‌بی ایرلاین (flybe)

همچنین می توان از سایت یوروفلایتس Euroflights.info استفاده کرد. در این سایت  پرواز براساس کشورها و شهرها طبقه بندی شده است و  می‌توان گزینه های موجود برای حمل و نقل هوایی ارزان به اروپا را بررسی کرد.

حمل و نقل با قطار

با استفاده از پاسپورت  Eurail Passکه در پاسپورتی برای قطارها است،  با یکبار تهیه آن می‌توان به صورت نامحدود در بین کشورهای اروپایی ارزان‌تر سفر کرد.

 نوع دیگری از پاسپورت نیز برای سفرهای بین شهری در کشورها وجود دارد که تنها یک ماه اعتبار دارد. با تهیه آن علاوه بر رفت‌و‌آمد رایگان، اینترنت بی سیم و خوراکی‌های لذیذ و نوشیدنی‌های خوشمزه نیز  خواهید داشت. این پاسپورت One Country Eurail Pass نامیده می شود که از دیگر ابزارهای سفر ارزان به اروپا است.

حمل و نقل با اتوبوس

برای حمل و نقل بین شهری در یک کشور می توان از اتوبوس های Flixbus استفاده کرد. این اتوبوس‌ها  هزینه بسیار کمتری دارند و بسیار تمیز و مدرن هستند. به دلیل اینکه ساعت حرکت اکثر این اتوبوس‌ها شب‌ها است، می تواند همزمان نقش اقامتگاه و وسیله ی حمل و نقل را ایفا کند. برای همین روشی مناسب برای صرفه‌جویی در  هزینه‌ها  و سفری ارزان به اروپا است.

حمل و نقل شهری 

بهترین گزینه برای جابه‌جایی شهری و گشت و گذار در سطح شهر استفاده از مترو و اتوبوس است. چرا که به اکثر نقاط شهر دسترسی دارند و از طرفی هزینه جابه جایی با تاکسی در بیشتر کشورهای اروپایی بالاست. ولی اگر در شرایطی هستید که حضور تاکسی الزامی است، می‌توان از تاکسی‌های اینترنتی چون اوبر استفاده کرد. 

گزینه ی مناسب دیگر برای گشت و گذار دوچرخه است. به راحتی می‌توان دوچرخه اجاره کرد و به وسیله آن به گشت‌و‌گذار در شهر پرداخت، و مکان های جدیدی را کشف کرد. گزینه‌ی بعدی هم پیاده‌روی است. 

با قدم زدن در سطح شهر می توان در معرض فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی قرار گرفت و به معاشرت با آنان پرداخت و از جاذبه های گردشگری چون بناهای تاریخی، مکان‌های تفریحی بازدید کرد. با این کار هم در هزینه ها صرفه جویی و هم تجربه ی جدیدی کسب می کنید و هم سفر ارزان به اروپا را تجربه می کنید.

اقامتگاه های ارزان اروپا برای سفر ارزان به اروپا

اقامتگاه های مناسب برای سفر ارزان به اروپا 

انواع هتل ها و اقامتگاه های مختلف وجود دارند که مناسب برای اقامت ارزان در اروپا هستند. به عنوان مثال با استفاده از سایت AirBNB می توان اتاقی را از یک خانواده اجاره کرد که در این صورت می توان هزینه ای منطقی و مناسب برای هر شب اقامت پرداخت و از صبحانه های لذیذ صاحب خانه بهره مند شد.

 روش دیگر اقامت در هاستل می باشد. هاستل ها امکاناتی چون تخت، سرویس ‌بهداشتی، حمام و گاهی آشپزخانه و صبحانه با قیمتی بسیار ارزان در اختیار مسافران قرار می دهند.

 همچنین چون معمولا هاستل ها در مرکز شهر قرار دارند هزینه ی کمتری نیز از بابت حمل و نقل پرداخت خواهید کرد. اقامت در هاستل امکان معاشرت با سایر مسافران را نیز فراهم می کند که سبب آشنایی با سایر فرهنگ ها می شود و تجربه ای به یادماندنی را رقم می زند. 

یک گزینه ی رایگان دیگری نیز وجود دارد که تجربه ای کاملا متفاوت را رقم می زند. شما می توانید با عضویت در سایت www.couchsurfing.com با انواع میزبانان آشنا شده و در صورت توافق اتاق یا تخت یا حتی کاناپه ای در منزل شان را به شما اختصاص می دهند و اقامتی رایگان را برای شما رقم می زنند و این یعنی سفری ارزانتر به اروپا.

اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن یکی از اقدامات لازم و مهم است که باید قبل از سفر نسبت به دریافت آن اقدام کرد.

 برای دریافت ویزا لازم است تا مدارک خواسته شده اعم از رزرو هتل معتبر، رزرو پرواز، بیمه مسافری، نامه تمکن مالی، گذرنامه معتبر(با حداقل ۶ ماه اعتبار) و فرم کامل شده درخواست ویزای شینگن را آماده کرده و از سفارت کشوری که میخواهید ورودتان به اروپا از آن باشد وقت بگیرید و درخواست ویزا دهید. انواع ویزای شینگن شامل:

ویزای نوع A

در این نوع از روادید عبور( ترانزیت) مسافر از زمان ورود تا ۲۴ ساعت فرصت دارد تا کشور عبوری را ترک نماید. در طول این مدت مسافر حق خروج از سالن ترانزیت فرودگاه و ورود به شهر را ندارد. البته استثناهایی نیز در برخی از کشورها وجود دارد.

ویزای نوع B

در این نوع از روادید مسافر اجازه اقامت در کشور عبوری را برای مدت زمان حداکثر ۵ روز داشته و اجازه خروج از فرودگاه و ورود به شهر را دارد.

ویزای نوع C

در صورتیکه مسافر قصد اقامت در کشور عضو پیمان شینگن را داشته باشد به مدت حداکثر ۳ ماه باید این نوع از ویزا را دریافت نماید. البته این نوع از رویداد ممکن است به صورت متعدد و یا یکبار صادر شود.

ویزای متعدد (Multiple) :

در این نوع از ویزا که به دفعات و یا متعدد است مسافر می تواند در فاصله ی زمانی ذکر شده و در محدوده ی اعتبار ویزا به دفعات وارد کشور شود مشروط بر اینکه جمع مدت روزهای اقامت مسافر بیشتر از ۹۰ روز نشود( به عنوان مثال مسافر می تواند در این فاصله ۱۰ مرتبه وارد کشوری شود و هر بار ۹ روز اقامت کند).

ویزای یکبار (Single)

در این نوع از ویزا که تعداد دفعات یکبار ذکر شده است، مسافر اجازه ورود به کشور عضو پیمان شینگن را برای یکبار دارد و در طول مدت اعتبار ویزا اجازه اقامت در کشور مقصد را براساس مدت اقامت درج شده در ویزا دارد (به طور مثال اگر مدت اقامت ۲۰ روز ذکر شده است مسافر می تواند فقط یکبار به کشور عضو شینگن وارد شده و ۲۰ روز و یا کمتر اقامت نماید).

ویزای نوع D

مسافرانی که قصد اقامت به صورت ازدواج، مهاجرت و یا تحصیل و اشتغال را در یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن  دارند ملزم به دریافت این نوع از ویزا از سفارتخانه مربوطه هستند.

سفر به اروپا با اقلیما

خورد و خوراک مناسب برای سفر ارزان به اروپا

وعده غذایی از جمله مواردی است که می تواند نقش موثری در افزایش یا کاهش هزینه ی سفر داشته باشد. با رعایت برخی نکات می توان این هزینه ها را مدیریت کرد.

 وعده ی صبحانه به دلیل اینکه در بیشتر اقامتگاه ها رایگان است می تواند نقش مهمی را برای شما ایفا کند، صبحانه ی مفصل از نکات طلایی است که در طول سفر به اروپا باید مدنظر قرار گیرد.

 این نکته مهم است که در صرفه جویی هزینه های غذا زیاده روی نکنید چون بخشی از تجربه ی سفر شما از طریق صرف غذا حاصل می شود پس متعادل رفتار کنید. 

می توان در ازاء صرف یک وعده در رستوران، یک وعده را در فضای عمومی صرف کرد و یا مواد اولیه را از سوپر مارکت‌های زنجیره ای چون carrefour تهیه کرده و در هاستل همزمان به پخت و پز و معاشرت با سایر گردشگران پرداخت. 

روش دیگر نیز تهیه غذا از فست فودهایی مانند مک دونالد یا KFC است که قیمتی مقرون به صرفه دارند.

جاذبه های مناسب برای سفر ارزان به اروپا 

بسیاری از موزه‌ها و جاذبه‌های توریستی اروپا برای گردشگران رایگان است و یا خیلی از آنها یک روز در هفته یا یک روز در ماه را رایگان اعلام می‌کنند.

 پس قبل از سفربه شهر مقصد،‌ اطلاعات لازم را از مراجع معتبر به دست آورید تا با برنامه‌ریزی درست بتوانید از امکانات رایگان شهر استفاده کرده و سفری ارزان به اروپا را تجربه کنید. 

اما برخی از جاذبه ها نیز هستند که ورودیه های گرانی دارند همچون ورودیه موزه لوور ولی نباید فراموش کرد که دیدار از این جاذبه ها تجربه ای منحصر به فرد وارزشمند است که نباید بازدید آن را فراموش کرد و یا به علت صرفه جویی از بازدید آن صرف نظر کرد. 

همچنین در برخی از ماه های سال مناسبت‌ها و فستیوال هایی در کشورهای مختلف اروپایی برگزار می شود که شرکت در آنها رایگان بوده و تنها نیازمند برنامه ریزی صحیح است.

در صورتی که نکات مطرح شده را رعایت کنید، می توانید سفری ارزان به اروپا به همراه تجربیاتی ارزشمند برای خود رقم بزنید.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.