پربازدیدها

اقامت کانادا و شرایط مربوط به آن

اقامت کانادا چه شرایطی دارد؟ چگونه می‌توانیم نسبت به دریافت این اقامت اقدام کنیم؟ چه راه‌هایی برای گرفتن اقامت کانادا وجود دارد؟ بهترین راه گرفتن اقامت کانادا کدام است؟ چگونه می‌توانیم در ساده‌ترین شکل ممکن اقامت کانادا را بگیریم؟ چرا اقامت کانادا می‌تواند یک گزینه خوب باشد؟ هزینه دریافت این اقامت چقدر است؟

اقامت کانادا یکی از راه های مهاجرت از ایران است که شما می‌توانید در زندگی شخصی خودتان انتخاب کنید. در واقع کانادا کشوری مطرح در جهان محسوب می‌شود که توانسته طی سال‌های گذشته تبدیل به یکی از کشورهای سطح اول جهان شود. همین مسئله باعث شده است که طی این سال‌ها کانادا به صدر جدول کشورهای مهاجرپذیر نزدیک و نزدیک‌تر شود. سؤال اصلی که ما در این مقاله می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که اولاً اقامت کانادا چه مزایا و معایبی دارد و در بخش دوم می‌خواهیم بدانیم بهترین مسیر برای گرفتن اقامت کانادا کدام است.

نکته‌ای که پیش از شروع این مقاله باید به آن اشاره کنیم این است که انتخاب مقصد مهاجرتی و همچنین انتخاب راه دریافت ویزا و اقامت همه‌وهمه بستگی به شرایط و امکانات شما دارد؛ بنابراین در اولین مرحله شما باید نیاز و شرایط خودتان را بسنجید تا بر اساس آن بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مسیر می‌توانید از کارشناسان گروه اقلیما کمک بگیرید.

اقامت کانادا چه مزایا و معایبی دارد؟

اقامت کانادا خودبه‌خود می‌تواند به‌عنوان یک دروازه برای ورود به دنیای جدید و تشکیل یک زندگی نوین باشد. سطح رفاه اجتماعی در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا بالاست. این کشور توانسته پوشش درمانی کامل برای تمامی شهروندان خود ایجاد کند. همچنین این کشور وضعیت اقتصادی خوبی دارد. به‌نوعی می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که شهروندان این کشور تا حد قابل قبولی دغدغه مالی و اقتصادی ندارند. همه این موارد نشان می‌دهد که اساساً اقامت کانادا می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع یک زندگی ایده ال باشد.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که کانادا به‌واقع یک کشور مهاجرپذیر است. به بیان ساده‌تر باتوجه‌به نیاز این کشور به نیروی انسانی، کانادا درهای خودش را برای افراد مختلف جهان با فرهنگ‌های گوناگون باز کرده است؛ بنابراین شما در این کشور با کشور کانادا به شکلی خالص طرف نیستید. در این کشور انواع فرهنگ‌ها و افراد مختلف از سراسر جهان زندگی می‌کنند. نکته‌ای که شاید برای شما جذاب باشد بدانید این است که ایرانی‌های زیادی به کانادا مهاجرت کردند و تقریباً احتمال برخورد شما در کانادا با یک ایرانی بسیار بالاست. این موضوع می‌تواند کمی از حس و حال غربت شما کم‌تر کند.

نکته دیگر این است که کانادا سطح بالایی از نظر تحصیلات دارد؛ بنابراین شما می‌توانید از نظر علمی در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید و وارد دنیای جدید و بزرگ علم شوید. این موضوع در کنار امنیت اجتماعی بالایی کانادا نشان می‌دهد که اساساً کانادا کشوری بسیار مناسب برای زندگی است. به بیان ساده‌تر کسانی که به دنبال زندگی در محیطی آرام و ساخت یک زندگی به دور از دغدغه‌ها هستند می‌توانند کانادا را به‌عنوان کشور مقصد خودشان انتخاب کنند. این نکته بسیار مهمی است که می‌توانیم آن را به‌عنوان یک مزیت برای اقامت کانادا در نظر بگیریم.

اما اقامت کانادا درست مانند هر مفهومی در دنیا معایبی هم دارد. آب و هوای نسبتا سرد و خشک کانادا با زمستان های سخت شاید برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد. همچنین کانادا کشور ارزانی محسوب نمی شود و شما باید مالیات نسبتا قابل توجهی در این کشور پرداخت کنید. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

دریافت این اقامت از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

دولت کانادا عملاً بیش از صد روش برای اعطای اقامت کانادا در نظر گرفته است. اما آیا همه این مسیرها عملی است؟ در واقع ما در اینجا به دنبال مسیرهایی هستیم که نسبت به روش‌های دیگر عملی‌تر باشد. براین‌اساس می‌توانیم سراغ چند روش زیر برویم:

·         مهاجرت کاری

·         مهاجرت تحصیلی

·         مهاجرت سرمایه‌گذاری

·         مهاجرت استارتاپ

·         مهاجرت از طریق ازدواج

·         و …

این روش‌ها را می‌توانیم مهم‌ترین مسیرها برای دریافت اقامت کانادا در نظر بگیریم. در واقع باید در نظر داشته باشید که شما به‌واسطه این روش‌ها می‌توانید ویزای اقامت موقت خود در کانادا را دریافت کنید و سپس بر اساس شرایطی که هرکدام از این ویزاها دارند بعد از چند سال می‌توانید برای اقامت دائم و دریافت این اقامت اقدام کنید. توجه داشته باشید که پاسپورت کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است و همین موضوع می‌تواند اقامت کانادا را جذاب‌تر کند.

حال سؤالی که وجود دارد این است که کدام یک از این مسیرها می‌تواند گزینه مناسبی برای دریافت اقامت کانادا باشد. همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین نکته و مسئله‌ای که در این خصوص تأثیرگذار است نیاز و توان شماست. در واقع شما در ابتدای مسیر باید بدانید که اساساً توان ادامه تحصیل دارید؟ آیا شرایط ادامه تحصیل مانند مدرک تحصیلی معتبر یا مقاله‌ای معتبر و … را دارید؟ آیا سرمایه‌ای مناسب برای شروع یک سرمایه‌گذاری در کانادا را دارید؟ آیا ایده‌ای برای استارتاپ دارید؟ بنابراین شما در گام اول باید خودتان را بشناسید و بدانید اساساً چه نیاز و توانی دارید. در بسیاری از موارد افراد به‌صورت غیرواقعی این نیاز و توان را تشخیص می‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود که افراد سخت‌تر اقامت کانادا را دریافت کنند و یا حتی ریجکت شوند؛ بنابراین گام مهم و اصلی شناخت نیاز و توان خودتان است. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید و یا می‌خواهید در این مسیر راهنمایی شوید با مشاوران گروه اقلیما صحبت کنید. این کارشناسان بر اساس نیازتان می‌توانند بهترین مسیر را به شما نشان دهند.

اما اگر بخواهیم بر اساس آمار و اطلاعات صحبت کنیم به‌صورت کلی می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه‌گذاری سه راه اصلی است که مهاجران به‌خصوص ایرانی‌ها از آن بسیار استفاده می‌کنند.

سؤالات متداول

۱-      شرایط اقامت کانادا از طریق بورسیه تحصیلی چیست؟

به‌طورکلی شما می‌توانید از دو طریق در کانادا شروع به تحصیل کنید. حالت اول این است که دانشگاه و استادی در کانادا شما را بورسیه کند. به‌نوعی این دانشگاه و استاد ضمانت شما را بر عهده می‌گیرد و شما به‌واسطه این مسئله می‌توانید ویزای کانادا و سپس اقامت کانادا را دریافت کنید.

۲-      شرایط تحصیل در کانادا بدون بورسیه چیست؟

اگر بخواهید بدون بورسیه در کانادا تحصیل کنید باید تمکن مالی خودتان را ثابت کنید. در واقع باید نشان دهید که از حداقل توان مالی برای تأمین مخارج خودتان برخوردار هستید. به‌طورکلی حداقل ۱۰ هزار دلار در سال به‌عنوان تمکن مالی برای گرفتن این ویزا لازم است.

۳-      مهم‌ترین مزیت اقامت کانادا چیست؟

پاسپورت ارزشمند کانادا این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به‌سادگی به‌تمامی کشورهای دنیا سفر کنید. همچنین داشتن یک زندگی با رفاه بالا می‌تواند آرزوی هرکسی باشد. این‌ها مهم‌ترین مزیت اقامت کانادا می‌تواند محسوب شود.

۴-      مهم‌ترین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چیست؟

همسر شما باید تابع یا شهروند کانادا باشد. همچنین این فرد باید توانایی مالی گذران زندگی مشترک در کانادا را داشته باشد. همچنین شما بعد از سه سال زندگی مشترک در کانادا می‌توانید نسبت به دریافت اقامت کانادا اقدام کنید.  

 

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.