فهرست مطالب

اقامت پرتغال چه شرایطی دارد؟

اقامت پرتغال چیست؟ چگونه می‌توانیم برای اقامت پرتغال ۲۰۲۲ اقدام کنیم؟ این اقامت چه شرایط و ویژگی‌هایی دارد؟ آیا می‌توانیم اقامت پرتغال را دریافت کنیم؟ برای دریافت این اقامت چه کارهایی باید انجام دهیم؟ روش‌های این اقامت چیست؟

اقامت پرتغال یکی از بهترین اهدافی است که هر ایرانی می‌تواند داشته باشد. در واقع پرتغال کشوری عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است. ازاین‌رو شما با دریافت این اقامت می‌توانید علاوه بر امکانات شهروندی این کشور، از امکانات ویژه حوزه شینگن نیز برخوردار شوید. به طور مثال شما به‌واسطه داشتن اقامت یکی از کشورهای عضو این ناحیه می‌توانید بدون ویزا و بدون هیچ اقدام قانونی وارد خاک ۲۵ کشور دیگر این حوزه شوید. یعنی شما با داشتن این اقامت می‌توانید وارد کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و … شوید. این امکان را می‌توان یکی از بهترین مزایای اقامت پرتغال دانست.

مسئله دیگری که وجود دارد این است که پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی موضع ملایم‌تری نسبت به ایرانیان دارد. این مسئله باعث شده است که ایرانی‌ها بتوانند اقامت پرتغال را ساده‌تر از سایر کشورها دریافت کنند. همه این موارد باعث شده است که این اقامت تبدیل به یکی از به‌روزترین و محبوب‌ترین انواع اقامت‌ها میان ایرانی‌ها باشد.

اقامت پرتغال به‌واسطه ویزای کاری

این اقامت را می‌توان به‌واسطه ویزای کار دریافت کرد. در واقع اگر شما بتوانید به نحوی ویزای کار پرتغال را دریافت کنید این امکان را خواهید داشت که به‌صورت مستقیم بعد از چند سال اقدام به دریافت این اقامت کنید.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که شما به‌واسطه اقامت پرتغال این امکان را دارید که در این کشور مشغول به کار و کسب درآمد شوید. در واقع این بزرگ‌ترین مزیت این نوع ویزا محسوب می‌شود. شما به‌واسطه ویزای کار می‌توانید؛ مانند یک شهروند پرتغالی از تمامی امکانات شهروندی بهره‌مند شوید.

اما نکته بسیار مهم این است که شما برای دریافت این ویزا باید جاب آفر از یک کارفرمای پرتغالی داشته باشید. به بیان ساده‌تر یک کارفرمای پرتغالی باید برای شما اعلام نیاز کرده باشد. البته این موضوع تابع قوانین خاص است. به طور مثال این کارفرما باید مطمئن شود که نیروی متخصص پرتغالی یا اروپایی برای کارش وجود ندارد تا امکان جاب آفر برای شما ایجاد شود.

اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری و تمکن مالی

این اقامت را هم می‌توان با پول خرید! در واقع شما اگر سرمایه نسبتاً خوبی داشته باشید می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری یا تمکن مالی برای دریافت این اقامت اقدام کنید. سرمایه‌گذاری بدین شکل است که شما با خرید خانه یا سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه یا یکی از بانک‌های پرتغال به میزان مشخص می‌توانید اقامت موقت و سپس دائم پرتغال را دریافت کنید.

همچنین شما به‌واسطه اثبات تمکن مالی به دولت پرتغال نشان می‌دهید که توانایی گذران زندگی عادی در پرتغال را خواهید داشت. توجه داشته باشید که در این دو حالت امکان کار در پرتغال برای شما وجود ندارد. در واقع شما باید یک درآمد ثابت قابل اثبات داشته باشید که بتوانید اقامت پرتغال را دریافت کنید.

اقامت پرتغال با استفاده از خرید ملک

این اقامت در سال‌های اخیر طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است و افراد مختلفی برای خرید ملک در این کشور حوزه شینگن اقدام کرده‌اند. جالب است بدانید که یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین راه‌های اخذ اقامت پرتغال، خرید ملک است. شما بسیار راحت می‌توانید با خرید یک ملک در پرتغال علاوه بر اخذ اقامت برای خود، اعضای خانواده خود را نیز در این کشور اروپایی مقیم کنید.

آمار ارقام به‌دست‌آمده در سال‌های اخیر به‌خوبی گویای این نکته است که اخذ این اقامت با استفاده از خرید ملک بسیار راحت و ساده‌تر از دیگر راه‌های مهاجرتی است و شما می‌توانید پس از مدت کوتاهی برای اخذ اقامت دائم و حتی شهروندی نیز اقدام کنید.

برای آنکه بتوانید اطلاعات خود را در مورد این اقامت و راه‌های مختلف اخذ آن افزایش دهید به شما توصیه می‌کنیم که از مشاوره‌های متخصصان گروه مهاجرتی اقلیما کمک بگیرید. گروه اقلیما سال‌های زیادی است که در زمینه اقامت پرتغال و اخذ گلدن ویزای پرتغال فعالیت می‌کند و می‌تواند به عموم متقاضیان کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن چالش‌های مربوط به اخذ اقامت را پشت سر گذراند و کمتر دچار آسیب و مشکل شوند.

سؤالات متداول

۱-      بهترین راه دریافت اقامت پرتغال کدام است؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که برای ایرانی‌ها بهترین راه برای دریافت اقامت پرتغال را می‌توان همان تمکن مالی دانست. در واقع دریافت این ویزا برای ایرانی‌ها هم ساده‌تر و هم سریع‌تر است.

۲-      اقامت پرتغال به‌واسطه چند راه سرمایه‌گذاری ممکن است؟

به‌طورکلی شما از طریق ثبت شرکت، راه‌اندازی یک کسب‌وکار، خرید ملک و سرمایه‌گذاری در یکی از بخش‌های دولتی می‌توانید برای دریافت اقامت پرتقال اقدام کنید.

۳-      آیا به‌واسطه ازدواج امکان دریافت اقامت پرتغال وجود دارد؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که ازدواج یکی از مسیرهایی است که به‌واسطه آن امکان دریافت اقامت بسیاری از کشورها وجود دارد. ازاین‌رو می‌توان گفت که امکان دریافت این اقامت به‌واسطه ازدواج نیز وجود دارد.

۴-      قانون تابعیت پرتغال بر چه اساسی است؟

پرتغال از جمله کشورهایی است که بر اساس قانون خون تابعیت اعطا می‌کند. یعنی فرزند متولد شده از پدر و مادری پرتغالی یا با تابعیت پرتغال است که امکان دریافت شهروندی پرتغال را دارد. 

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.