پربازدیدها

دانشجویی پزشکی

دانشجویی پزشکی چیست؟ چه کسانی می‌توانند برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور اقدام کنند؟ برای استفاده از دانشجویی پزشکی باید چگونه و از چه راهی اقدام کرد؟

افراد با تحصیل پزشکی فرصتی برای  آینده‌ای روشن‌تر و بهتر برای خود ایجاد می‌کنند. شما با دانشجویی پزشکی پا به یکی از بهترین راه‌های ارتقای سطح کیفی آموزشی و تحصیلی خود ‌می‌گذارید. با این وجود دانشجویی پزشکی  و تحصیل در رشته‌های پزشکی در خارج از کشور شرایط و مراحل مختلفی دارد. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی لازم است تا در مورد این شرایط و مراحل اطلاعات جمع کنید.  شرکت مهاجرتی اقلیما یکی از بهترین و متخصص‌ترین مجموعه‌هایی است که می‌تواند به افراد کمک کند تا تمامی اطلاعات خود را در مورد دانشجویی پزشکی بدست آورند و تمامی ابهامات ذهنی خود را برطرف کنند.

در صورت وجود هرگونه سؤال و ابهام ذهنی در مورد دانشجویی پزشکی، می‌توانید به راحتی با متخصصان گروه ما تماس بگیرید.

دانشجویی پزشکی در اروپا

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

رشته علوم پزشکی جزو آن دسته از رشته‌های تحصیلی است که در  جوامع اهمیت بسیار زیادی دارد و تعداد طرفداران آن در تمامی نقاط دنیا بسیار زیاد است. اما سؤالی که همیشه در مورد دانشجویی پزشکی در ذهن افراد وجود دارد آن است که برای تحصیل در رشته پزشکی در یک کشور دیگر  و مهاجرت تحصیلی چگونه باید اقدام کرد و چه کار کرد؟ 

بر اساس آمار  سال‌های اخیر، ایران جزو کشور‌هایی است که تقاضای بسیار زیادی برای تحصیل پزشکی در آن وجود دارد.  تحصیل در رشته  پزشکی شرایط نسبتاً پیچیده‌ای دارد و برای پذیرش در یک دانشگاه خوب با شرایط عالی شما نیاز به راهنمایی افراد متخصص دارید تا بتوانید بدون اتلاف وقت و به هدر رفتن سرمایه‌تان، اقدامات لازم را انجام دهید. بنابراین هنگامی که افراد تصمیم می‌گیرند که برای تحصیل در رشته پزشکی به مراکز آموزشی و دانشگاه‌های خارج از کشور مراجعه کنند و در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند در اصطلاح می‌گوییم که این افراد برای دانشجویی پزشکی اقدام کرده‌اند.

تمامی رشته‌های علوم پزشکی همانند رشته اصلی پزشکی پرطرفدار هستند؛ اما هیچ یک از رشته‌های علوم پزشکی همانند خود رشته پزشکی خواهان ندارند.

کسانی که می‌خواهند برای تحصیل پزشکی اقدام کنند، لازم است تا به اعتبار مدرک تحصیلی کشور مقصد تحصیل نیز بسیار توجه کنند. پس  باید قبل ازهرگونه اقدامی، اطلاعات لازم در این زمینه را جمع‌آوری کنید تا بدون آگاهی و نادانسته اقدام به مهاجرت تحصیلی نکنید.

دانشجویی پزشکی در دانشگاه‌های معتبر

از آنجایی که رشته پزشکی جزو آن دسته رشته‌هایی است که  با جان و سلامت انسان‌ها سر و کار دارد؛  بنابراین دولت‌ها حساسیت بسیار زیادی نسبت به مدارک تحصیلی اشخاصی که برای دانشجویی پزشکی اقدام می‌کنند، دارند. هدف آنها این است  تا در آینده عدم تخصص پزشکان به جامعه آسیب وارد نکند.

دولت ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. کسانی که می‌خواهند هزینه و زمان خود را برای دانشجویی پزشکی استفاده کنند، باید دانشگاهی معتبر در کشوری مناسب را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در این صورت وزارت بهداشت در ایران نیز مدرک آن‌ها را تأیید می‌کند و می‌توانند در کشورمان فعالیت کنند.

تحصیل و دانشجویی پزشکی

دانشجویی پزشکی رایگان

دانشجویی پزشکی جزو پر هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت تحصیلی است. با این وجود آینده رشته پزشکی در صورت موفقیت‌آمیز بودن  درآمد بسیار زیادی دارد. اگر شما نگران هزینه‌های مربوط به این موضوع هستید و فکر می‌کنید که توانایی پرداخت آن را ندارید، بهتر است به سراغ دانشگاه و کشور‌هایی بروید که میانگین هزینه تحصیل در ان‌ها کمتر است. تحصیل پزشکی در برخی از کشور‌ها  هزینه نسبتاً پایینی دارد که باید این کشور‌ها را شناسایی کنید تا بتوانید از خدمات رایگان آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

هنگامی که در مورد تحصیل پزشکی رایگان یا کم هزینه صحبت می‌کنیم، این سؤال به وجود می‌آید که رایگان بودن و کم هزینه بودن تحصیل پزشکی در برخی از کشور‌ها ممکن است،  سطح کیفی این خدمات را کاهش می‌دهد؟در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه است و چنین مسأله‌ای در میزان کیفیت خدمات تحصیلی دانشجویی پزشکی تأثیر ندارد.

در برخی از کشور‌هایی که دانشجوی پزشکی می‌پذیرند، این امکان را به دانشجویان ممتاز می‌دهند تا در صورت کسب نمره قبولی بتوانند به تحصیل خود در آن کشور به صورت رایگان و با استفاده از بورس تحصیلی ادامه دهند. 

دانشجویی پزشکی در کانادا

یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای دانشجویی پزشکی، کشور کانادا است. بر اساس آمار و ارقام سال‌های گذشته، کشور کانادا یکی از بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی است.  به همین دلیل تعداد زیادی از افراد برای تحصیل در رشته پزشکی به این کشور مهاجرت می‌کنند.  البته باید در نظر داشت که تحصیل پزشکی در کانادا در مقایسه با دیگر کشور‌ها کمی سخت‌تر است و و هزینه‌های مربوط به آن نیز زیاد است.

دانشگاه‌های مختلف کشور کانادا برای  متقاضیان دانشجویی پزشکی هر ساله فراخوان ارائه می‌دهند. افراد متقاضی ثبت نام می‌توانند با ارائه مدارک و گذراندن مراحل ثبت نام، درخواست ثبت نام خود را به این دانشگاه‌ها ارائه دهند.

مدت زمان تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور‌های مختلف

در کشور‌های توسعه یافته‌ نسبت به کشورهای در حال توسعه  مدت زمان دانشجویی پزشکی  بیشتر است. بنابراین  نمی‌توان مدت زمان دقیق دانشجویی پزشکی را با عددی قطعی و یکسان محاسبه کرد.  با این وجود  به طور میانگین می‌توان گفت که این عدد چیزی بین ۵ الی ۷ سال است. برای آگاهی از میزان معمول زمان این دوره‌ها لیست زیر را تهیه کرده‌ایم:

  • پزشکی عمومی برنامه ۴ تا ۶ ساله

  • دامپزشکی برنامه ۶ ساله

  • دندانپزشکی برنامه ۵ تا ۶ ساله
  • داروسازی برنامه ۵ تا ۶ ساله
  • پرستاری برنامه ۳ تا ۴ ساله
  • فیزیوتراپی برنامه‌ای ۳ تا ۴ ساله
  • تخصص پزشکی برنامه ۳ تا ۶ ساله

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.