فهرست مطالب

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

امروزه داشتن تحصیلات و علم ازعواملی‌ست که در جایگاه افراد در جامعه تاثیرگذار است. به ویژه دانش پزشکی که از مهم‌ترین دانش‌هاست. از این رو بسیاری از افراد اقدام به تحصیل در این رشته در بهترین کشور‌ها می‌کنند. در این مطلب به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی می‌پردازیم.

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

رقابت در رشته‌های پزشکی همیشه داغ بوده و هست؛ به ویژه زمانی که فرصتی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا وجود داشته باشد. هر ساله بهترین مراکز علمی دنیا مانند آکسفورد، هاروارد، کمبریج و… که دارای معتبرترین مدارک و کیفیت علمی هستند، اقدام به پذیرش در رشته‌های پزشکی می‌کنند.

می‌توان گفت که هر دانشجو یا علاقه‌مند به پزشکی آرزوی تحصیل و اخذ پذیرش از چنین مراکز علمی معتبری را دارد.  در ادامه به معرفی بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی و نکات قابل توجه آن خواهیم پرداخت.

نکات قابل توجه قبل از مهاجرت تحصیلی پزشکی 

توجه به نکات زیر قبل از اقدام برای مهاجرت و درخواست پذیرش پزشکی در خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است. از مهم ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان تحصیل
  • هزینۀ تحصیل
  • زبان کشور

زمان تحصیل 

حداقل زمان تحصیل پزشکی در دانشکاه‌های خارج از کشور پنج سال طول می‌کشد. این مدت زمان بسته به رشته، کشور مورد نظر و میزان تخصص هر فرد است.

هزینۀ تحصیل 

خدمات ارائه شده به دانشجو در دوران تحصیل، کشور و دانشگاه، رشته و زمان تحصیل پزشکی در تعیین هزینۀ تحصیل موثر است. از کم هزینه‌ترین و ارزان‌ترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی می‌توان به روسیه، چین، اتریش و آلمان که امکان تحصیل پزشکی به صورت رایگان در بعضی از دانشگاه‌های این کشور وجود دارد، اشاره کرد.

زبان کشور 

از مهم‌ترین نکات قابل توجه برای مهاجرت پزشکی یادگیری زبان است. با وجود امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر کشور‌ها مانند مجارستان، اتریش و… در برخی کشور‌ها مانند اسپانیا،فنلاند و پرتغال نیاز به یادگیری زبان رسمی آن کشور دارید.

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی کدام اند؟

از مهم‌ترین نکات در این امر انتخاب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی است. با وجود شرایط گوناگون دانشگاه‌ها و تنوع مراکز علمی، مشورت با کارشناسان خبره در این زمینه مفید خواهد بود. از بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی می‌توان به کشور‌های زیر اشاره کرد:

  • آمریکا
  • کانادا
  • هلند
  • استرالیا

آمریکا از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

وجود دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل و بازارکار و درآمد خوب برای کار پس از تحصیل در آمریکا، این کشور را به اولین گزینۀ متقاضیان و بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی پزشکی تبدیل کرده است. طول دورۀ تحصیل پزشکی در آمریکا به طور تقریبی ۱۱ سال طول می‌کشد.

متقاضیان برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا ابتدا باید در آزمون MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی) و USMLE (آزمون گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی) نمره قبولی کسب کنند.

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

از دیگر گزینه‌های مطرح برای متقاضیان ادامه تحصیل پزشکی در خارج از کشور می‌توان به کانادا اشاره کرد. در کانادا نیز برای اخذ پذیرش گرفتن نمره لازم در آزمون Medical College Admission Test  الزامی است.

با تحصیل رشته پزشکی در کانادا که از پردرآمدترین رشته‌ها و از بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی است می‌توان آیندۀ خود را تضمین کرد.

هلند

استانداردهای بالای زندگی و امکانات خوب از دلایل انتخاب هلند برای تحصیل پزشکی است. داشتن مدرک کارشناسی و قبولی در آزمون ورودی از شروط پذیرش است. همچنین برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدرک زبان هلندی از الزامات است.

استرالیا 

تحصیل در استرالیا نیز مانند کشور‌های دیگر شرایطی مانند مدرک زبان، قبولی در آزمون ورودی (GAMSAT) را شامل می‌شود. مدت زمان تحصیل در این کشور پیشرفته که از دانشگاه‌های ممتاز با امکانات عالی برخوردار می‌باشد، ۶ سال است. از دلایل محبوبیت این کشور برای متقاضیان هزینۀ مناسب در مقایسه با دیگر کشور‌ها است.

ارزان‌‌ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی پزشکی

اگر رویای پزشکی در سر دارید و خواهان تحصیل در بهترین کشور‌ها برای تحصیل در پزشکی هستید اما فکر می‌کنید با وجود هزینه‌ها این رویا دست نیافتنی است، حتما کشور‌های ذکر شده در این قسمت را برای انتخاب در نظر بگیرید.

  • آلمان
  • اتریش
  • روسیه
  • ترکیه

آلمان

هزینۀ بسیار کم دانشگاه‌های آلمان در رشتۀ پزشکی و دندان‌پزشکی این کشور را به یکی از محبوب‌ترین و بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی تبدیل کرده است. از شرایط تحصیل در دانشگاه گذراندن دورۀ  m-kurs است.

علاوه بر این برای تحصیل در این کشور باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

اتریش

کیفیت تحصیلی به ویژه در پزشکی و دندانپزشکی و کم بودن هزینه‌های کشور اتریش، باعث شده این کشور به یکی از بهترین مقصدها برای معرفی ارزان‌ترین و بهترین کشورها تحصیل پزشکی معرفی شود.

ترکیه  

وجود دانشگاه‌های برتر با قیمت‌های مناسب باعث شده بسیاری از متقاضیان برای تحصیل پزشکی به این کشور روی بیاورند. ترکیه نیز مانند دگر کشور‌ها با داشتن نمره قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی اجازۀ تحصیل می‌دهد. نزدیکی این کشور به ایران نیز باعث شده ترکیه به یکی از بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی به ویژه برای ایرانیان شود.

روسیه

ارائۀ بورسیه‌های دانشجویی برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه‌های معتبر و هزینۀ مقرون به صرفه از نکات قابل توجه برای تحصیل پزشکی در این کشور است. گذراندن دورۀ پادفک برای تحصیل در این کشور الزامی است.

بهترین کشور‌ها برای تحصیل تخصص پزشکی

پرطرفدار بودن رشتۀ پزشکی و در آمد بالای آن عدۀ زیادی را برای تحصیل در این رشته ترغیب می‌کند، پزشکان عمومی نیز برای کسب درآمد بیشتر و داشتن سطحی بالاتر در این علم اقدام به تحصیل برای دریافت تخصص می‌کنند.

اولین قدم برای تحصیل در مقطع تخصص معادل سازی و دریات مدرک زبان کشور مورد نظر است.

همانطور که در بخش نخست به بررسی بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی پرداختیم و به کشورهای کانادا، استرالیا، هلند و آمریکا اشاره کردیم، در این بخش می‌توانیم کشور‌های انگلستان، آلمان و اتریش را به دلیل وجود دانشگاه‌های برتر و اعتبار مدارک به این لیست اضافه کنیم.

بهترین کشور برای تحصیل چشم پزشکی 

بعد از معرفی بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی، به رشته چشم پزشکی نیز می‌پردازیم. از دیگر رشته‌های محبوب پزشکی می‌نوان به چشم پزشکی اشاره کرد. گذراندن دورۀ ۴ سالۀ ارشناسی برای تحصیل در دورۀ بینایی سنجی از الزامات تحصیل در کشور‌های مختلف است. داشتن مدرک زبان کشور مورد نظر نیز از نکا قابل توجه است. همچنین از دانشگاه‌های معتبرچشم پزشکی می‌توان اشاره کرد به:

  • دانشگاه هاروارد (آمریکا)
  • دانشگاه آکسفورد (انگلستان)
  • دانشگاه کمبریج (انگلستان)
  • دانشگاه استنفورد (آمریکا)
  • دانشگاه مک ‌گیل (کانادا)

بهترین کشور برای تحصیل دندان پزشکی 

دندان پزشکی از برترین و محبوب‌ترین رشته‌های دنیا به شمار می‌آید که از جزو پردرآمدترین مشاغل نیز هست و تمامی این عوامل باعث شده بسیاری از افراد برای تحصیل به این رشته روی بیاورند و برای اخذ پذیرش بهترین دانشگاه‌ها نیز اقدام کنند.

پیش نیاز های تحصیل در این رشته

دررشتۀ دندان پزشکی نیز مانند دیگر رشته‌های پزشکی و بسته به دانشگاه‌ها، ابتدا با گذراندن دوره‌ای ۴ ساله و بعد قبولی در آزمون ورودی امکان تحصیل فراهم می‌گردد. از بهترین کشور‌ها برای تحصیل در دندان پزشکی می‌توان به آمریکا، کانادا، سوئد و آلمان اشاره کرد. تحصیل در رشته‌های پرطرفدار و پردرآمد پزشکی در برترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان می‌تواند آینده‌ی شما را تضمین کنید و شما را به رویاهای خود نزدیک‌تر کند. گروه اقلیما علاوه بر معرفی بهترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی در این مقاله، با فعالیت در حوزۀ‌ مهاجرت تحصیلی و کاری و با برخورداری از مشاوران خبره، خدمات ویژه‌ای در تحقق بخشیدن رویاهای مشتریان خود ارائه می‌دهد.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.