پربازدیدها

قبرس شمالی بهشت مدیترانه را بشناسیم

قبرس شمالی بهشت مدیترانه را می شناسید؟ 

قبرس شمالی بهشت مدیترانه یکی از بهترین و زیباترین مناطقی است که در منطقه خوش آب و هوای مدیترانه قرار گرفته است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد به عنوان یک بندرگاه بسیار مهم در طول قرن‌های متمادی مورد توجه قرار گرفته است. 

آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای این منطقه گردشگری  افراد زیادی را علاقه‌مند به گشت و‌گذار و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بهشت مدیترانه کرده است.

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بهشت مدیترانه

بر اساس آمار و ارقام بدست آمده در سال‌های اخیر، قبرس شمالی بهشت مدیترانه دارای پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران است. سرمایه‌گذاران از کشور‌های انگلیس، روسیه، ایران، ترکیه و اوکراین بیشتر در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به این دلیل که این نوع سرمایه‌گذاری بسیار مطمئن است و آینده نسبتاً خوبی را برای افراد رقم می‌زند.

این جزیره زیبا و اعجاب‌انگیز دارای یک بهشت کوچک بسیار زیبا به نام پارادایس است. پارادایس به معنای زادﮔﺎه آﻓﺮودﯾﺖ، اﻟﻬﻪ‌ی ﻋﺸﻖ، دارای قدمت و تاریخ بسیار باشکوهی است. 

موقعیت بندرگاه‌های خاص قبرس شمالی  باعث شده است تا افراد بتوانند به راحتی در این منطقه رفت و آمد کنند و هزینه‌های سفر به این منطقه نسبتاً مقرون به صرفه باشد.

 در بین سواحل قبرس شمالی بهشت مدیترانه شما می‌توانید در میان ساحل طلایی گلدن بیچ قدم بزنید و طلوع و غروب زیبای خورشید را تماشا کنید.

قبرس شمالی دارای اقتصاد نسبتاً درحال توسعه و رو به پیشرفتی است. سرمایه‌گذارانی که در این منطقه اقدام به جمع‌آوری سرمایه می‌کنند، در سال‌های بعدسود نسبتاً زیادی را تجربه می‌کنند و بتوانند از مزایای آن نیز استفاده می‌کنند.

واحد پولی که در قبرس شمالی برای خرید ماشین و انواع مستغلات از آن استفاده می‌شود، پوند استرلینگ یا  لیر( واحد پول ترکیه) است. کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را دارند باید با توجه به این واحد پولی سرمایه خود را جمع‌آوری کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی نکاتی را که باید در مورد قبرس شمالی بدانید را به طور کامل معرفی کنیم.

قبرس شمالی بهشت مدیترانه

آب و هوای قبرس شمالی بهشت مدیترانه چگونه است؟

آب و هوای قبرس شمالی بهشت مدیترانه نسبتاً متعادل و در بسیاری از ایام سال مناسب برای گردش و سفر است. تنها ماه‌هایی که ممکن است در قبرس نتوان به راحتی به گشت و‌گذار پرداخت، تیر و دی ماه هستند. 

در تیر ماه هوا به شدت گرم است و در دی ماه نیز هوا رو به سردی می‌رود. بنابراین از جز این دو ماه شما می‌توانید از منطقه مدیترانه و آب و هوای زیبای آن لذت ببرید.

در حالت کلی دمای متوسط سالانه در قبرس شمالی بهشت مدیترانه حدوداً ۱۵ درجه است و روز‌های آفتابی بسیار زیبا و دلنشینی دارد. تعداد روز‌های آفتابی که در این جزیره می‌توان از گرمای هوا لذت برد، ۳۳۰ روز است. 

کسانی که می‌خواهند علاوه بر سرمایه‌گذاری دریک منطقه مطمئن از گردشگری آن استفاده کنند و در محیطی با دمای متعادل به سفر بپردازند به راحتی می‌توانند با حداقل‌ترین هزینه ممکن در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنند.

فرهنگ و آداب رسوم در قبرس شمالی بهشت مدیترانه

یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی که برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را دارند، حائز اهمیت است، فرهنگ و اداب رسوم و قوانین اجتماعی  در این ناحیه است.

حقیقت آن است که از آنجایی بیشتر سرمایه‌گذاران در قبرس شمالی از کشور ایران، ترکیه، روسیه، اوکراین هستند، به خوبی می‌توان این موضوع را درک کرد که مردم کشور‌های ذکر شده دارای فرهنگ و آداب رسوم نسبتاً نزدیکی با مردم قبرس شمالی هستند و این موضوع را نمی‌توان به هیچ عنوان کتمان کرد. 

پس کاملاً طبیعی است که ایرانیانی که در کشور قبرس سرمایه‌گذاری می‌کنند، به راحتی می‌توانند در این کشور زندگی کنند و از مزایای اخذ اقامت در قبرس شمالی بهره‌مند شوند.

موضوع دیگری که در مورد قوانین اجتماعی باید بدانید آن است که قوانین اجتماعی و مسائل حقوقی که در این کشور بنیانگذاری شده‌اند، به نوعی از کشور انگلستان نشات گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده است تا حقوق اجتماعی تمامی افرادی که در این منطقه حضور دارند از نظر قانونگذار یکسان باشد و هیچ تفاوتی در میان آن‌ها وجود نداشته باشد.

از آنجایی که سالیان درازی است که مردم بسیاری به قبرس شمالی سفر می‌کنند و در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند، مردم قبرس این موضوع را به خوبی آموخته‌اند که چگونه باید از خارجیانی که به منطقه زندگی آنان می‌آیند، پذیرایی کنند و شرایط مناسبی را برای جذب گردشگران از سراسر دنیا بوجود آورند.

در قبرس شمالی فرهنگ غذایی بسیار گسترده است و تنوع خوراکی‌های محلی بسیار زیاد است. افرادی که به قبرس شمالی سفر می‌کنند به راحتی می‌توانند از بازار‌های سنتی آن دیدن کنند و از بازاریان مهربان و مغازه‌های باصفای آن خرید کنند و یادگاری‌های بسیار زیادی را از سفر خود همراه داشته باشند.

قبرس شمالی بهشت مدیترانه و تفریحات مربوط به آن

قبرس شمالی بهشت مدیترانه دارای تفریحات بسیار زیادی است که مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و ساعات نسبتاً لذت بخشی را در این منطقه گردشگری جذاب بگذرانند. 

به چند مورد از تفریحاتی که شما می‌توانید در قبرس شمالی از ان‌ها بهره‌مند شوید اشاره می‌کنیم:

  • ﺗﻔﺮﯾﺤﺎت آﺑﯽ
  • ﻛﻮﻫﻨﻮردی
  • ﭘﺎراﮔﻼﻳﺪﻳﻨﮓ
  • ﻛﺎرﺗﻴﻨﮓ
  • ﭘﻴﻨﺖ ﺑﺎل
  • ﺳﻮارﮐﺎری
  • گلف

این کشور در جنوب سواحل غربی ترکیه در شرق مدیترانه واقع شده است، و این جزیره همیشه از اولین زمان‌ها محل ملاقات برای تاجران بوده است. این جزیره قطعه‌ای از بهشت است، در این گوشه منحصر به فرد از دریای مدیترانه، تابستان‌ها طولانی و گرم است، آفتاب هر ساله بیش از ۳۰۰ روز می‌درخشد و زمستان با کمی باران معتدل است! 

قبرس شمالی ممکن است تنها یک کشور کوچک باشد، اما از نظر اقتصادی یکی از رو به رشد‌ترین کشور‌های منطقه هست، هر ساله نزدیک به ۱۲ درصد رشد قیمت در بازار املاک قبرس شمالی باعث شده تا از کشور‌ها مختلف سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و خرید ملک در قبرس شمالی صورت بگیرد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی بهشت مدیترانه

مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس

سرمایه‌گذاری کردن در قبرس شمالی دارای مزیت‌های بسیار زیادی است. به چند مورد از مزایای قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

  • ﻗﺒﺮس ﺷﻤﺎﻟﯽ ﯾﮑﯽ از اﻣﻦ ﺗﺮﯾﻦ ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﮐﻮﭼﮏ دﻧﯿﺎ
  • ﻫﺰﯾﻨﻪ ﭘﺎﯿﯾﻦ زﻧﺪﮔﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﮐﺸﻮرﻫﺎی اروﭘﺎﯾﯽ
  • رﺷﺪ ﺣﺪاﻗﻞ ۱۵ درﺻﺪی ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺑﺎزار ﻣﺴﮑﻦ
  • ﺧﺪﻣﺎت درﻣﺎﻧﯽ راﯾﮕﺎن
  • اﻣﻨﯿﺖ بالای این کشور
  • اﻃﻤﯿﻨﺎن و ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎی ﺑﯿﺸﻤﺎر ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری
  • ﺗﺤﺼﯿﻞ راﯾﮕﺎن ﻓﺮزﻧﺪان در ﻣﻘﺎﻃﻊ اﺑﺘﺪاﯾﯽ ﺗﺎ داﻧﺸﮕﺎه
  • اﻣﮑﺎن اداﻣﻪ‌ی ﺗﺤﺼﯿﻞ در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ﻣﻌﺘﺒﺮ وﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ
  • ﻣﻬﺎﺟﺮﭘﺬﯾﺮی قبرس شمالی
  • ﻋﺪم ﻧﮋاد ﭘﺮﺳﺘﯽ
  • رواﺑﻂ ﻋﺎﻟﯽ ﺗﻮام ﺑﺎ اﺣﺘﺮام در ﻫﻤﻪ ﻣﻠﯿﺖ ﻫﺎی ﺳﺎﮐﻦ
  • رﺷﺪ ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ و ﻣﻠﮏ در ﺻﻮرت ﯾﮑﯽ ﺷﺪن دو ﻗﺴﻤﺖ ﻗﺒﺮس ﺷﻤﺎﻟﯽ و ﺟﻨﻮﺑﯽ
  • اﻗﺘﺼﺎد ﭘﺎﯾﺪار ﻣﻨﻄﻘﻪ قبرس شمالی
  • درﺻﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﭘﺎﯿﯾﻦ ﻣﺎﻟﯿﺎت ﻫﺎی ﻣﻠﮑﯽ

نحوه اخذ اقامت در قبرس

اخذ اقامت در قبرس دارای مراحل مختلفی است که باید آن‌ها را بدانید تا بتوانید اقامت این کشور را اخذ کنید. به طور خلاصه به مراحل اقامت در قبرس اشاره می‌کنیم:

برای آنکه بتوانید بیشتر از ۶ ماه در سال را در قبرس شمالی بمانید حتماً باید برای اقامت دریافت  کنید.

برای آنکه بتوانید اقامت خود را از طریق خرید ملک در قبرس انجام دهید، باید مراحل خرید ملک را به کمک یک مؤسسه مهاجرتی حرفه‌ای و با سابقه بگذرانید. گروه متخصص و باتجربه اقلیما می‌تواند شما را در این زمینه کمک کند.

بعد از آنکه مراحل خرید ملک را به طور کامل گذراندیدT نوبت به آن می‌رسد که مدارک مربوطه را به اداره مالیات و ثبت ببرید و در چنین مواقعی کارشناسان متخصص و حرفه‌ای گروه اقلیما می‌توانند شما را کمک کنند تا ملک مذکور را به نام شخص مالک ثبت کنید.

بعد از اینکه اقامت شما صادر شد، فرد مالک می‌تواند در هر زمانی که می‌خواهد به این کشور سفر کند و تا مدتی در آنجا بماند. دقت داشته باشید که کسانی که اقامت را دریافت می‌کنند مجبور نیستند که به طور دائم در این کشور زندگی کننند.

 به همین دلیل می‌توانند ملک خود را در قبرس شمالی اجاره دهند و به راحتی از مزایای سرمایه‌گذاری در آنجا استفاده کنند.

قبرس شمالی بهشت مدیترانه شرقی

قبرس شمالی و قیمت خانه‌ها و آپارتمان‌ها

در میان کشور‌های مدیترانه‌ای، قبرس شمالی بهترین قیمت‌ها را برای فروش املاک و مستغلات ارائه می‌دهد.

اگر شما جزو کسانی هستید که می‌خواهید از قیمت خانه‌ها در قبرس شمالی اطلاع پیدا کنید و به دنبال خرید مستغلات هستید و نمی‌دانید در این زمانه چگونه باید اقدام کنید، به شما توصیه می‌کنیم که از کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه مشاور بخواهید. 

مشاوران متخصص گروه اقلیما اماده خدمت‌رسانی به تمامی متقاضیان هستند.

به طور میانگین باید بگوییم که قیمت خرید ملک و مستغلات در کشور قبرس شمالی و مناطق ساحلی ان از ۴۰۰۰۰ پوند برای آپارتمان‌ها و ۸۰۰۰۰ پوند برای خانه‌های ویلایی آغاز می‌گردد. 

میانگین  قیمت‌ها برای آپارتمان‌ها و پنت هاوس‌هایی که ظاهر مجلل و شیکی دارند، حداکثر ۵۰۰هزار پوند انگلیس است. قیمت آن دسته از ویلا‌های شیک و لاکچری که بسیاری از افراد به دنبال آن می‌گردند، هم حدود ۲۵۰ هزار پوند است. این قیمت‌ها را اگر بخواهیم با دیگر نقاط جهان آن‌ها را مقایسه کنیم، قیمت بسیار کمی است و برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری کم هزینه و پر سود هستند،  انتخاب مناسبی است .

قبرس شمالی، گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده در سال‌های اخیر می‌توان گفت که قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در بازار‌ املاک در سال‌های آینده است. 

جالب است بدانید که سود قبرس شمالی در سال‌های گذشته در بخش تولیدی که داشته است حدوداً ۱۴ درصد است. با وجود این سود سالانه، نرخ تورم این کشور برعکس بسیاری از کشور‌ها چیزی نزدیک به صفر است.

بیشتر سودی که در بخش اقتصادی کشور قبرس شمالی وجود دارد، مربوط به پروژه‌های مسکونی و ساختمانی است.   تمامی کالا‌هایی که در قبرس شمالی تولید می‌شوند، دارای استاندارد‌های اتحادیه اروپا هستند. در نتیجه تولید‌کنندگان در این کشور می‌توانند بدون آنکه مالیات پرداخت کنند، کالا‌های تولیدی را به سراسر جهان صادر کننند.

سیاست قبرس شمالی بدین نحو است که میزان پرداخت مالیات در آن بسیار کم است. و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و خارجی در این کشور زیاد است و آینده نسبتاً درخشانی دارد. 

کسانی که از راه‌های مختلف در کشور قبرس شمالی سرمایه‌گذاری می‌کنند،  می‌توانند پس از مدتی شاهد چند برابر شدن سرمایه خود باشند. خرید ملک در قبرس شمالی یکی از متداول‌ترین راه‌های اخذ اقامت و همچنین سرمایه‌گذاری است.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.