پربازدیدها

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا اصلا چه هست؟

اکسپرس اینتری کانادا، سیستم آنلاین دریافت اقامت کاناداست. البته برای آنهایی که می‌خواهند به پشتوانه مهارت‌های کاری‌شان،بروند کانادا و در آنجا اقامت کنند. مثل: مدیران، کارمندان، کارگران و فریلنسرها.

اکسپرس اینتری، یکی از ده‌ها راه مهاجرت اقتصادی به کانادا (Economic immigration) ا‌ست. یعنی اگر کسی پول چندانی برای سرمایه‌گذاری در کانادا ندارد، یا حوصله‌ی درس‌خواندن ندارد، یا دوست ندارد خدای‌ناکرده پناهنده کانادا شود، ده‌ها راه دیگر که هم برای او هم برای کانادا بصرفد، وجود دارد که برسد به کانادا و در آنجا اقامت کند.

اگر به دنبال اطلاعات درباره ویزای توریستی کانادا هستید یا ویزای کاری کانادا را می خواهید مورد بررسی قرار دهید، بر روی لینک ها کلیک کنید.

اکسپرس اینتری مناسب چه کسانی‌ست؟

کانادا سه تا راه برای استفاده از شیوه اکسپرس اینتری تعریف کرده:

  1. نیروی کار متخصص (مثل کارهای مدیریتی)
  2. نیروی کار فنی‌حرفه‌ای ( ساختمانی، حمل و نقل، کارخانجات و خدمات)
  3. کسی که قبلا توی کانادا کار کرده باشد.

مراحل استفاده از اکسپرس اینتری کانادا

  • گام اول

بدانیم اگر مهارت‌هایمان را توی یک دست و سابقه کارمان را توی دست دیگرمان بگیریم اصلا قوانین کانادا به ما اجازه می‌دهند که با استفاده از اکسپرس اینتری، فورا وارد کانادا بشویم؟
خب، می‌خواهید بدانید که اکسپرس اینتری به کارتان می‌آید یا نه؟ چندتا سوال ساده هست که با جواب دادن به آنها، یا بی‌خیال اکسپرس اینتری می‌شویم، یا زودتر چمدان‌مان را می‌بندیم که برویم کانادا.
ده دقیقه وقت بگذارید، تلفن را بردارید، به اقلیما زنگ بزنید و به چند سوال راجع به ملیت‌تان، سن‌تان، مهارت‌تان در انگلیسی یا فرانسوی، اعضای خانواده‌تان، تحصیلات‌تان، سابقه کارتان و جزئیاتی درباره پیشنهاد کار، جواب‌ بدهید. اقلیما بر اساس جواب‌های شما به‌تان می‌گویند که چه پیشنهادهایی برایتان وجود دارد.
اتفاق خوبی که می‌افتد این است که دولت کانادا مشخصات داوطلبان طرح‌ اکسپرس اینتری، برای مدیران و کارفرمایان برنامه داوطلبان استانی(Provincial Nominee Program  ) هم ارسال می‌کند و این شانس شما را برای اقامت کانادا  از طریق برنامه داوطلبان استانی، بیشتر می‌کند.

  • گام دوم

 با در نظر گرفتن قدم اول، اگر کشور کانادا شایسته میزبانی شماست و شما هم مایلید به کانادا افتخار داده و با دریافت اکسپرس اینتری آنجا زندگی کنید، همین الان مدارک‌تان را جمع و جور کنید:
پاسپورت، نتیجه تست‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی‌تان، مدارک تحصیلی‌تان، و اگر برای طرح اقامت استانی در کانادا ثبت‌نام کرده‌اید و یا  یک کارفرمای کانادایی شما را دعوت به کار کرده است هم، آماده‌اش کنید.
لیست کامل مدارک را به‌تان خواهیم گفت، فقط یادتان باشد که پیدا کردن، ترجمه و آماده کردن بعضی از این مدارک، گاهی طولانی است. پس بعد از خواندن نوشته اقلیما، فورا بروید سراغ مدارکتان.

  • گام سوم

برای دریافت اکسپرس اینتری پروفایل‌تان را ارائه دهید:

خب، شما این سر دنیا هستید و کانادا و دولتش و کارفرمایان کانادایی آن سر دنیا. باید یک جوری شما را بشناسند و بدانند که حضور شما در کانادا به نفع آنها و کشورشان است. اقلیما برای‌تان یک حساب کاربری درست می‌کند، با کمک خودتان پروفایلتان را کامل می‌کند. اگر دوست داشتید می‌توانید از اقلیما بخواهید که  نمره‌تان را هم برآورد کند.
کانادا خودش را به شکل یک استخر دیده، کارفرماهایش را  ماهی‌گیر و شما را شاه‌ماهی. بسته به نیاز کارفرماهای کانادایی، ممکن است از دو روز تا خیلی طول بکشد ۶ ماه، پروفایل‌تان چک می‌شود. اگر هم مهارت شما به کار کانادایی‌ها بیاید و هم کانادا به کار شما، قضیه حل است. ماهی‌گیرها قلاب می‌اندازند و می‌ماند مصاحبه و باقی ماجرا برای دریافت اکسپرس اینتری که اقلیما به‌تان خواهد گفت.

  • گام چهارم

دعوت‌نامه و اقامت دائم( PR یا همان permanent residence )
گفتیم که حلّ است. نمره‌تان که برای اکسپرس اینتری بالا باشد، دولت کانادا می‌آید لب همان استخر ماهی (pool)، برای‌تان دعوت‌نامه می‌فرستد، شما هم دعوت‌نامه در دست، از کانادایی‌ها می‌خواهید که شما را کاندیدای دریافت اقامت دائم یا PR کنند. اینجا باید خوب حواس‌تان باشد: دعوت‌نامه که آمد، فقط و فقط ۹۰ روز فرصت دارید که درخواست‌تان را برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه دهید. نه بیشتر. از آن طرف هم دولت کانادا می‌نشیند یکی یکی درخواست‌ها را ورق می‌زند و معلوم است که کاندیداهایی که درخواستشان پُر و پیمان‌تر باشد و توی ۶ ماه یا کمتر، مدارک‌شان را آماده کنند شانس‌ رفتنشان خیلی خیلی بیشتر است.

گروه اقلیما خبرتان می‌کند. مطمئن باشید.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.