پربازدیدها

درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه: فرصت‌ها و راهکارها

شرایط کار کردن در فرانسه چگونه است؟ از چه راه‌هایی می‌توان در فرانسه کار پیدا کرد؟ مشاغل پردرآمد اینترنتی در فرانسه برای مهاجرین کدامند؟ مهاجرین فرانسه از چه زمانی می‌توانند شروع به کار کنند؟ آیا امکان درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه وجود دارد؟ میانگین حقوق مشاغل اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه چقدر است؟ چه مهارت‌هایی برای درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه لازم است؟

پس از فراگیری ویروس کرونا در جهان و قرنطینه طولانی مدت در کشورهای مختلف، شرکت‌ها و کمپانی‌های گوناگون بسترهایی را برای درآمدزایی اینترنتی و ارائه خدمات غیرحضوری مهیا کردند. این سبک از کسب‌وکار که در ابتدا برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌ها صورت گرفت، بعدا به ویژه در کشورهای اروپایی به روشی محبوب برای کارکنان و روشی سودمند (از بابت کاهش هزینه‌ها) برای کارفرمایان تبدیل شد. از این رو قصد داریم در این مقاله روش درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه را شرح دهیم.

اگر به تازگی به فرانسه مهاجرت کرده‌اید و یا به عنوان کار پاره‌وقت به دنبال روش درآمدزایی اینترنتی هستید، با ما همراه باشید.

درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین فرانسه

چگونه در فرانسه کار پیدا کنیم؟

کار کردن در فرانسه به عنوان یک خارجی ممکن است چالش‌هایی داشته باشد، اما با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، می‌توانید به راحتی در این کشور کار کنید. ساعات کاری شما در فرانسه ۳۵ ساعت در هفته خواهد بود و هر ساعت بیشتر از ۳۵ ساعت به عنوان اضافه کار محسوب خواهد شد.

اگر شرکت محل کار شما تعداد بیشتر از ۵۰ نفر کارمند داشته باشد، علاوه بر بهره مندی از مزایا (مثل: مرخصی استحقاقی، گیفت‌های هدیه، بن خرید و …)، از حمایت اتحادیه کار فرانسه برخوردار خواهید شد. توجه داشته باشید که بستن قرارداد رسمی و مکتوب در فرانسه الزامی نیست و می‌توان بدون قرارداد و تحت قانون به راحتی کار کرد. به همین دلیل امکان درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه نیز بدون نگرانی از بابت کلاهبرداری وجود دارد.

با این حال اگر کار شما در فرانسه براساس قرارداد مکتوب باشد، معمولا مدت آن بین ۱ الی ۳ ماه خواهد بود. پس از اتمام قرارداد عملکرد شما بررسی شده و تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا قراردادتان تمدید شود یا خیر؟

برخی از نکات مهمی که باید درخصوص یافتن کار در فرانسه برای مهاجرین در نظر داشته باشید عبارتند از:

  1.  مجوز کار:

    برای کار کردن در فرانسه به عنوان خارجی، باید مجوز کار معتبر داشته باشید. این مجوز توسط سازمان‌های مربوطه صادر می‌شود.
  2.  ویزای کاری:

    برای ورود به فرانسه و کار کردن در آن، نیاز به ویزا کاری دارید که باید قبل از ورود به کشور تهیه شود. (البته برخی ویزاها نیز به متقاضیان اجازه‌ی کار می‌دهند مانند ویزای تحصیلی که در آن فرد اجازه‌ی کار هفتگی محدودی را دارد.)
  3.  زبان فرانسه:

    یکی از نکات مهم برای راحت‌تر پیداکردن شغل در فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی است. با اینکه احتمال یافتن کار به زبان انگلیسی وجود دارد، اما شانس استخدام شما یا گرفتن پروژه زمانی که مسلط به زبان فرانسوی باشید بیشتر خواهد بود. در مورد درآمدزایی اینترنتی مهاجرین در فرانسه به دلیل عدم نیاز مکالمه‌ی رودر رو موقعیت‌های شغلی مختلفی را می‌توان به زبان انگلیسی پیدا کرد.

اگر به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید، علاوه بر فرانسه می‌توانید در کشورهایی برترین چون فرانسه نیز درآمدزایی اینترنتی داشته باشید.

  1. حقوق و شرایط کاری:

    در فرانسه، قوانین کاری و حقوق کارگران بسیار سختگیرانه است. بنابراین، حتماً با شرایط و قوانین کاری مربوط به فرانسه آشنا شوید. (در قسمت بالا شرح جزئی از شرایط کاری در فرانسه داده‌ایم.)
  2.  جستجوی کار:

    برای پیدا کردن کار در فرانسه، از روش‌های مختلفی چون ارسال رزومه در سایت‌های کاریابی، لینکدین، سایت مخصوص شرکت مورد نظر و … می‌توان استفاده کرد. اما به صورت کلی این روش‌ها برای پیداکردن کار در فرانسه مناسب‌تر هستند:
    ۱. بررسی وبسایت‌های استخدامی معتبر در فرانسه مانند: Pole Emploi، Apec، Indeed و  LinkedIn
    2. ارسال رزومه و نامه افتخار به شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نظر
    ۳. شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های شغلی برای برقراری ارتباط با کارفرمایان
    ۴. مشارکت در دوره‌های آموزشی و آموزش‌های حرفه‌ای برای افزایش مهارت‌های شغلی
    ۵. استفاده از خدمات کاریابی و مشاوره شغلی برای راهنمایی در جستجوی کار

مهاجرین گرامی توجه داشته باشید که داشتن مجوز کار رسمی در فرانسه برای شروع فعالیت اقتصادی شما در این کشور الزامی است و بدون داشتن مجوز و ویزایی که اجازه‌ی کار به شما دهد هرگونه فعالیت شما غیرقانونی محسوب شده و جرایم مالی و لغو ویزایتان را به همراه خواهد داشت.

چنانچه در رابطه با دریافت مجوز کاری نیاز به راهنمایی بیشتر و دقیق‌تر دارید، می‌توانید با کارشناسان گروه اقلیما به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۶۵۵۰ تماس بگیرید. در نهایت نیز با رعایت این نکات و آمادگی لازم، می‌توانید به راحتی به دنیای کار در فرانسه وارد شوید.

شرایط درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه

برای مهاجرین در فرانسه، اینترنت به عنوان یک راه برای درآمدزایی می‌تواند گزینه‌های خوبی را ارائه کند. اما باید توجه داشت که برخی از شرایط و محدودیت‌ها وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. افرادی واجد شرایط درآمدزایی اینترنتی در فرانسه خواهند بود که مشمول یکی از سه حالت زیر باشند:

  • شهروندان فرانسوی و اتحادیه اروپا.
  • کسانی که خارج از اتحادیه اروپا (EFTA) هستند اما اقامت فرانسه را دارند.
  • کسانی که مجوز لازم را دارند.

با توجه به اینکه فرانسه یک کشور پیشرفته است، اینترنت به عنوان یک راه مناسب برای درآمدزایی برای مهاجرین نقش مهمی دارد. اما باید به نکات قانونی و مالیاتی مربوط به درآمد آنلاین نیز توجه کنید.

درامدزایی برای مهاجران فرانسه

لیست مشاغل پرطرفدار اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه

برخی از روش‌های معمول برای درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه عبارتند از:

  • فروش محصولات آنلاین:
    می‌توانید محصولات خود را از طریق وبسایت‌ها یا پلتفرم‌های فروش آنلاین مانند Etsy یا eBay به فروش برسانید.
  • خدمات آنلاین:
    ارائه خدماتی مانند طراحی وبسایت، نوشتن مقالات، ترجمه و … از طریق پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند یک راه بسیار خوب برای کسب درآمد باشد.
  • وبلاگ نویسی و تولید محتوا:
    اگر دارای تخصص یا علاقه خاصی هستید، می‌توانید با نوشتن وبلاگ یا تولید محتوا در حوزه‌های مورد علاقه خود، درآمد کسب کنید.
  • آموزش آنلاین:
     ارائه دوره‌های آموزشی آنلاین در حوزه‌هایی که تخصص دارید، می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد.
  • بازاریابی و فروش محصولات شرکت‌ها:
    با شرکت در برنامه‌های بازاریابی شرکت‌ها و فروش محصولات آن‌ها، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی که دارای مخاطب زیادی هستند مانند اینفلوئنسرها، فروش از طریق افیلیت مارکتینگ است.
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی:
    اگر دارای تجربه در مدیریت رسانه‌های اجتماعی هستید، می‌توانید به عنوان یک مدیر رسانه‌های اجتماعی برای شرکت‌ها یا فردان فعالیت کنید.
  • طراح گرافیک:
    اگر دارای تجربه در طراحی گرافیک و تصویرسازی هستید، می‌توانید به عنوان یک طراح گرافیک در حوزه‌های مختلف فعالیت کنید. در این روش شما با قرار دادن لینک خرید محصولات مختلف برای مخاطبین خود، از بابت هر خرید آنها مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت خواهید کرد.
  • دستیار مجازی:
    دستیار مجازی کاری ساده است که تقریباً همه مهاجرین در فرانسه می‌توانند انجام دهند. به عنوان یک دستیار مجازی، شما برای یک کسب‌وکار یا یک دفتر کار خواهید کرد و کارهای اساسی مانند برنامه‌ریزی، پشتیبانی مشتری و مدیریت را انجام خواهید داد.
  • رونویسی کردن:
    رونویسی فایل‌های صوتی یا تصویری یک روش عالی برای درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه می‌تواند باشد. این کار هنوز به عهده‌ی انسان‌ها گذاشته می‌شود، زیرا روبات‌ها قابل اعتماد نیستند. شرکت‌ها اغلب کارهای رونویسی را برون‌سپاری می‌کنند، زیرا نیاز به توجه زیادی به جزئیات دارند و می‌توانند دشوار باشند.
  • ویراستاری:
    اگر مهارت‌های گرامر بالایی دارید اما ترجیح می‌دهید که خود نویسنده‌ی محتوا نباشید، ویراستاری می‌تواند انتخاب بهتری باشد. ویراستاری یک کار اینترنتی و غیرحضوری است که می‌توانید آن را مقیاس بندی کنید – به این معنی که می‌توانید زمان خود را صرف کسب مشتریان و تجربه کنید، سپس تصحیح کنندگان دیگری را استخدام کنید تا کار را برای شما انجام دهند.
  • کارشناس و مشاوره‌ی سئو:
    سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) هنر و علم بهینه‌سازی وبسایت‌ها برای رتبه‌بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. بهینه سازی سئو بسیار مهم شده است، اما تسلط بر آن نسبتا آسان است. دانستن سئو یک مجموعه مهارت مفید برای یک کار تمام‌وقت یا پاره‌وقت یا یک کار جانبی به شما می ‌دهد.
  • مشاور اتوماسیون بازاریابی:
    بازاریابی ایمیلی برای بسیاری از شرکت‌ها ضروری شده است، اما می‌تواند دلهره‌آور و پیچیده به نظر برسد. بسیاری از کسب‌وکارهای محلی یا متخصصان مستقل نیز زمان کافی برای پیگیری بازاریابی ایمیلی ثابت برای مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه جدید را ندارند. به همین دلیل این موقعیت شغلی را برونسپاری کرده و نیروی اینترنتی متخصص استخدام می‌کنند.
  • ادیتوری عکس و فیلم:
    ادیتوری نیز از جمله مهارت‌هایی است که افراد با فراگیری آنها می‌توانند به صورت اینترنتی درآمدزایی کنند. این شغل باتوجه به اهمیت یافتن بیش از پیش تولیدمحتوای بصری، از مشاغل پردرآمد و پرتقاضا محسوب می‌شود.

درخصوص میانگین حقوق درآمدزایی اینترنتی برای مهاجرین در فرانسه باید بگوییم که معمولا میزان دستمزد افراد براساس مهارت و توانایی آنها تغییر می‌کند نرخ ثابتی ندارد. از طرفی برخی از مشاغل دارای دستمزد ساعتی، روزانه و یا حتی ماهانه هستند. از این رو با توجه به اینکه موقعیت شغلی مدنظر شما چیست، باید به دنبال میانگین درآمد باشید.

سوالات متداول

حداقل حقوق کارکنان در فرانسه  در سال ۲۰۲۴ چقدر است؟

براساس جدیدترین اطلاعیه، حداقل حقوق افراد در فرانسه در سال ۲۰۲۴ مبلغ ۱۱.۶۵ یورو در ساعت می‌باشد. این میزان حقوق باتوجه به توانایی، سابقه کار و نوع شغل افراد تغییر خواهد کرد.

شرایط کار در فرانسه برای مهاجرین به چه صورت است؟

درصورت داشتن مجوزهای لازم افراد می‌توانند در هفته ۳۵ ساعت کار کنند. هر ساعت اضافی بعد از آن به عنوان اضافه کار محاسبه خواهد شد.

مجوزهای لازم برای درآمدزایی اینترنتی مهاجرین در فرانسه کدامند؟

افراد متقاضی باید دارای مجوز اداره کار و مهاجرت فرانسه باشند و نوع ویزای دریافتی آنها به گونه‌ای باشد که اجازه‌ی کار پاره‌وقت یا نیمه‌وقت را به متقاضیان بدهد.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.