پربازدیدها

بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه و اهمیت آن: نکات و توصیه‌ها

خدمات درمانی در فرانسه رایگان است؟اهمیت بیمه بهداشتی برای مهاجرین درفرانسه چقدر است؟ چه خدماتی در فرانسه مشمول بیمه بهداشت و سلامت می‌شوند؟ چگونه می‌توان عضو سیستم سلامت بهداشت در فرانسه شد؟ مهاجرین در فرانسه چگونه می‌توانند از بیمه بهداشتی استفاده کنند؟ چه خدمات در فرانسه شامل بیمه درمانی خصوصی می‌شوند؟ هزینه‌های درمان در فرانسه چقدر است؟

پس از تغییر محیط زندگی و ورود به کشوری جدید لازم است تا مهاجرین در رابطه با قوانین و شرایط زندگی در کشور محل زندگی جدید خود تحقیقات مختلفی انجام دهند. باتوجه به مهاجرت گسترده ایرانیان به کشور فرانسه قصد داریم در این مقاله به بررسی اهمیت بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه بپردازیم.

همانطور که می‌دانید فرانسه یکی از برترین کشورهای جهان در حوزه‌ی نظام پزشکی و درمان است که شهروندان آن می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بهداشتی دولتی بهره‌مند شوند. اما برای استفاده از خدمات رایگان لازم است تا متقاضیان از قوانین بیمه‌ای و چگونگی عضویت در آن کسب اطلاع کنند. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید یا از مهاجران فعلی فرانسه هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل با ساختار سیستم درمانی و بیمه بهداشتی فرانسه برای مهاجرین آشنا شوید.

سیستم بهداشت و درمان در فرانسه

سیستم بهداشت و درمان در فرانسه و بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه

سیستم بهداشت و درمان در فرانسه یکی از پیچیده‌ترین و کامل‌ترین سیستم‌های بهداشتی در جهان است. این سیستم براساس اصول عدالت، توسعه و دسترسی آزاد به خدمات بهداشتی و درمانی برای همه شهروندان و مقیمان کشور تأکید دارد.

سیستم بهداشت و درمان در فرانسه بر اساس چند مبحث اصلی عمل می‌کند:

  1.  دسترسی آزاد:

    هر فرد در فرانسه حق دارد به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشد، بدون تبعیض و توجه به وضعیت اقتصادی یا اجتماعی خود.

  2.  پوشش گسترده:

    سیستم بهداشت و درمان فرانسه شامل پوشش بیمه بهداشتی برای همه شهروندان و مقیمان کشور است، که از طریق بیمه‌های دولتی و خصوصی فراهم می‌شود.

  3.  اصول عدالت:

    از دیگر اصول این سیستم بهداشتی و درمانی می‌توان بر اصول عدالت و توزیع منابع برای تأمین خدمات بهداشتی و درمانی برای همه شهروندان اشاره کرد.

  4.  کیفیت خدمات:

    کیفیت بالای خدمات بهداشتی و درمانی در فرانسه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این سیستم تحقق دادن به استانداردهای بین‌المللی بهداشت و درمان را تضمین می‌کند.

  5.  هزینه‌های معقول:

    داشتن هزینه‌های درمانی معقول به نحوی که تمامی شهروندان بتوانند از خدمات مختلف بهداشتی بهره‌مند شوند، از اهداف مهم سیستم بهداشتی این کشور ساماندهی هزینه‌ها و تأمین منابع مالی مناسب برای حفظ پایداری سیستم می‌باشد.

با توجه به این اصول، سیستم بهداشت و درمان در فرانسه یک مثال برتر از سازماندهی و اجرای یک سیستم بهداشتی موفق است که به تأمین خدمات بهداشتی و درمانی باکیفیت برای تمام شهروندان کشور معروف است. در فرانسه نیز همچون ایران دو بخش دولتی و خصوصی در حوزه‌ی درمانی وجود دارد؛ در بخش دولتی هزینه‌ها از سوی دولت تامین می‌گردد اما در بخش خصوصی از سوی بیمه‌ی درمانی خصوصی یا خود شخص تامین می‌شود.

بیمه سلامت در فرانسه حدودا ۷۰% هزینه‌های معالجه افراد را پرداخت می‌کند؛ در خصوص ۳۰% باقی مانده نیز باید بگوییم که شخص می‌تواند با تهیه‌ی بیمه‌های خصوصی و تکمیلی سایر مبلغ باقی مانده را بپردازد. توجه داشته باشید که برای دریافت هزینه‌های پرداختی خود از بیمه باید در ابتدا تمامی هزینه‌ها را خود پرداخته و گواهی مربوطه را ارائه کنید تا بازپرداخت هزینه‌ها را دریافت کنید.

اهمیت بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه

بیمه بهداشتی یکی از موارد بسیار مهم برای مهاجرین در فرانسه است. این بیمه به مهاجرین کمک می‌کند تا به خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دسترسی داشته باشند و هزینه‌های درمان خود را پوشش دهند تا در هنگام بروز بیماری بدون نگرانی از هزینه‌های سنگین درمانی به معالجه‌ی خود بپردازند.

از جمله موارد اهمیت بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  1.  دسترسی به خدمات بهداشتی:

    بیمه بهداشتی به مهاجرین کمک می‌کند تا به خدمات پزشکی و درمانی باکیفیت دسترسی داشته باشند و در صورت بیماری یا آسیب، بتوانند به طور سریع درمان را آغاز کنند.

  2. حفاظت مالی:

    با داشتن بیمه بهداشتی، مهاجرین از هزینه‌های بالای درمان و خدمات پزشکی در فرانسه محافظت می‌شوند و نگرانی‌های مالی آنها کاهش پیدا می‌کند.

  3.  اطمینان از سلامت:

    با داشتن بیمه بهداشتی، مهاجرین مطمئن می‌شوند که در صورت نیاز به خدمات پزشکی، پوشش لازم را دارند و می‌توانند از سلامت خود مراقبت کنند.

  4.  الزام قانونی و اهمیت بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه:

    در برخی موارد، داشتن بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه الزامی است و عدم رعایت این الزام ممکن است منجر به مشکلات قانونی شود.

به طور کلی، بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه اهمیت زیادی دارد و باتوجه به هزینه‌های بالای درمان توصیه می‌شود که همه مهاجرین این بیمه را برای حفظ سلامت خود و دسترسی به خدمات پزشکی مناسب تهیه کنند.

انواع بیمه‌های درمانی در فرانسه و بیمه بهداشتی برای مهاجرین در فرانسه

در فرانسه، سیستم بهداشت و درمان بر اساس یک سیستم بیمه‌ای عمومی و خصوصی عمل می‌کند که به همه شهروندان و مقیمان کشور پوشش بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد. تهیه‌ی بیمه عمومی برای افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در فرانسه را دارند الزامی است ولی بیمه خصوصی و تکمیلی بستگی به خود افراد دارد که آیا الزامی در تهیه آن مشاهده می‌کنند یا خیر؟

بیمه‌های درمانی عمومی در فرانسه

سیستم بیمه‌ای عمومی به عنوان بیمه‌ای اجباری  (Assurance Maladie)شناخته می‌شود و تحت نظارت مستقیم سازمان بیمه‌ای عمومی کشور (Caisse Primaire d’Assurance Maladie) فعالیت می‌کند. این بیمه اجباری شامل پوشش هزینه‌های پزشکی، بستری، داروها، آزمایشات و خدمات بهداشتی و درمانی دیگر است.

بیمه‌های خصوصی (Mutuelle): علاوه بر بیمه‌ای اجباری، افراد می‌توانند برای پوشش اضافی و خدمات بهبود یافته به بیمه‌های خصوصی نیز مراجعه کنند. این بیمه‌های خصوصی معمولاً هزینه‌های اضافی را پوشش می‌دهند و به فرد امکانات و خدمات بیشتر را ارائه می‌دهند.

بیمه‌های درمانی خصوصی در فرانسه

بیمه‌های درمانی خصوصی (Mutuelle) در فرانسه خدمات اضافی و پوشش‌های بیشتری را به افراد ارائه می‌دهند تا هزینه‌های پزشکی و درمانی خود را کاهش دهند.

این بیمه‌ها تحت نظارت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی فعالیت می‌کنند.

از جمله خدمات و پوشش‌های اضافی در فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  پوشش هزینه‌های پزشکی و درمانی کامل تر
  2. پوشش بیشتر برای داروها و آزمایشات
  3.  پوشش خدمات پزشکی و درمانی خارج از فرانسه
  4.  پوشش هزینه‌های درمانی برای خدمات تخصصی مانند دندانپزشکی، عینک و سمعک، فیزیوتراپی و مشاوره با روانشناسان، استئوپات‍ها، کایروپراکتیک‌ها و …

افراد معمولاً بر اساس نیاز‌های خود، انتخاب می‌کنند که آیا نیاز به یک بیمه‌ی تکمیلی دارند یا خیر؟ هزینه‌های بیمه‌های درمانی خصوصی معمولاً بستگی به سطح پوشش، سن، وضعیت سلامت و سایر عوامل دارد. افراد معمولاً مقدار کمتری برای بیمه‌های خصوصی پرداخت می‌کنند نسبت به هزینه‌های پزشکی و درمانی اضافی که بدون آن‌ها باید پرداخت کنند.

نحوه عضویت در سیستم سلامت فرانسه

برای اینکه بتوانید به عنوان عضوی از سیستم سلامت و بهداشت فرانسه فعالیت کنید لازم است تا سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید. پس از گذشت سه ماه از اقامت شما در فرانسه می بایست از طریق مراکز CPAM برای بهره‌مندی از بیمه سلامت ثبت نام کنید.

برای ثبت نام بیمه سلامت به مدارکی اعم از پاسپورت، شناسنامه معتبر، گواهی زندگی در فرانسه، مدارک جهت اثبات کسب درآمد و… نیاز خواهید داشت. به همین دلیل هم لازم است تا قبل از مراجعه به مرکز CPAM این مدارک را تهیه کنید.برای یافتن نزدیکترین مرکز CPAM به محل زندگیتان به وبسایت Ameli مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا ثبت‌نام برای بیمه سلامت فرانسه ضروری است؟

بله؛ براساس سیستم خدمات پزشکی درمانی فرانسه تمامی افراد مقیم در این کشور باید تحت پوشش بیمه سلامت عمومی باشند.

حدودا چند درصد از هزینه‌های بهداشت و درمان کشور فرانسه توسط دولت پرداخت می‌شود؟

حدودا ۷۰ الی ۷۵% هزینه‌هایی را که شهروندان برای درمان خود می‌پردازند، از سوی بازپرداخت می‌شود. ۲۵ الی ۳۰% باقی مانده را نیز می‌توانند از بیمه‌های خصوصی و یا بیمه تکمیلی دریافت کنند.

هزینه بیمه‌های خصوصی طبق نظام خدمات بهداشتی و درمانی فرانسه چگونه تعیین می‌شود؟

هزینه‌های بیمه‌های درمانی خصوصی معمولاً بستگی به سطح پوشش، سن، وضعیت سلامت و سایر عوامل دارد.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.