پربازدیدها

بهترین کشور از نظر آب و هوا

در این مقاله به معرفی بهترین کشور از نظر آب و هوا می‌پردازیم. در نقاط مختلف کره ی زمین، در کشورهای مختلف و حتی در شهر‌های یک کشور می‌توانیم تفاوت‌های زیادی اعم از آداب و رسوم در کنار طبیعت پیدا کنیم که از دیگر عوامل مهم تفاوت کشورها می‌توان به شرایط جوی و آب وهوایی اشاره کرد.

یافتن بهترین کشور از نظر آب و هوا در کنار عوامل دیگری مانند جاذبه‌های گردشگری، مناظر طبیعی، فرهنگ و آداب ورسوم، از نکات مهمی است که برای سفر یا مهاجرت به یک کشور، باید مورد توجه هر گردشگردی قرار گیرد. 

برای آشنایی با بهترین کشورها از نظر آب و هوا برای سفر خود با اقلیما همراه باشید.

بهترین کشور از نظر آب وهوا چه کشوری است؟ 

در لذت بردن از سفری که برای آن برنامه ریزی کرده‌اید یا کشوری که قراراست در آن مدت‌ها زندگی کنید، سنجیدن آب وهوای کشورمقصد براساس سلیقه‌تان امری ضروری است که به شما توصیه می‌کنیم با خواندن این مطلب، به این هدف دست پیدا کنید.  درابتدا لیستی از بهترین کشور از نظر آب و هوا را تهیه کرده‌ایم:

  • یونان
  • اسپانیا
  • مکزیک
  • قبرس
  • نیوزلند
  • کاستاریکا
  • ایتالیا

یونان 

یونان، مهد تمدن فلسفی و هنری غرب جهان و از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است. تاریخ این کشور و پایتخت آن آتن، که آثار تاریخی بی بدیلی در آن جود دارد بسیار غنی است.  این کشور که به شبه جزیره معروف است، در همسایگی ترکیه، بلغارستان و آلبانی و در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است.

آب وهوای غالب در این کشور، گرم و مدیترانه‌ای است که با این تفاسیر، کشور محبوب کسانی است که عاشق آب وهوای آفتابی هستند. ایده‌آل‌ترین فصل برای سفر به این کشور بهار و پاییز است که علاوه بر آفتابی بودن، وزش نسیم نیز هوا را دلچسب‌تر می کند. 

در زمستان و مناطق کوهستانی این کشور نیز با بارش باران و برف هوا تا چند درجه زیر صفرکاهش پیدا می‌کند. به طور کلی یونان میتواند در لیست بهترین کشور از نظر آب و هوا قرار بگیرد. 

بهترین کشور از نظر آب و هوا

اسپانیا 

اگر به دنبال بهترین کشور از نظر آب و هوا هستید، اسپانیا را بخاطر بسپارید. اسپانیا با فرهنگی غنی، کشوری محبوب است که موسیقی، ادبیات، هنر و رقص جایگاه ویژه‌ای در این سرزمین از سالهای دور تا امروز، داشته و دارد. سرزمینی که هنرمندان بزرگی همچون پیکاسو و سالوادور دالی در آن به ظهور رسیده اند.

تنوع آب وهوایی حاکم در این کشور در کمتر کشوری وجود دارد و از مهم ترین دلایل اقامت در این کشور وجود آب وهوای بسیار خوب و مطبوعی است که در چهار فصل سال در آن جریان دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی در این کشور، جزایر قناری است که شامل هفت جزیره مختلف است و بهترین شرایط آب وهوایی را در میان جزایر اقیانوسی دارد. شهرت جزیره تنریف (Tenerife)  در میان این هفت جزیره، به دلیل آب وهوای دلچسب و مطلوب در این منطقه است.

مکزیک  

اسپانیای نو نام ابتدایی مکزیک، کشوری واقع در آمریکای شمالی بوده است. جالب است بدانید مردم بومی این سرزمین سرخ پوست هستند. مکزیک دارای فرهنگی غنی است و مردم این کشور علاوه بر پایبندی به آداب و رسوم این فرهنگ، بسیار صمیمی و مهربان هستند. سفر و ارتباط با مردم خون گرم این کشور حتما لذت بخش خواهد بود.

از هنرمندان این کشور می توان به فریدا کالو، یکی از زنان نامدار هنر معاصر نام برد.

وسعت کشور مکزیک آب و هوایی متنوع را در این کشور ایجاد کرده است و در طول سال از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است. به طوری که از نظر اقتصادی، اجتماعی، جاذبه های گردشگری و آب وهوایی رتبه دوم را در بین کشو‌رهای جهان بدست آورده است و از نظر بسیاری از مسافران بهترین کشور از نظر آب و هوا است.

قبرس 

در میان دیگر کشورها در زمینه بهترین کشور از نظر آب و هوا می‌توان به قبرس اشاره کرد. قبرس سرزمینی تاریخی است که در طول تاریخ در تصرف ایرانیان‌، امپراطوری‌های عثمانی و یونانی‌ها بوده است که در نهایت اختلافات و درگیری‌ها بین یونانی تبارها و ترک تبارها در این جزیره آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است.

جالب است بدانید شهرت این کشور جزیره‌ای که سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است، به علت آب وهوای بسیار معتدل و مطلوب آن است. وجود سواحل زیبا، رویایی و آرام و برخورداری از دانشگاهها و مراکز علمی معتبردر قبرس شمالی در کنار وضعیت اقتصادی ایده‌آل باعث شده عدۀ زیادی این کشور را برای مهاجرت انتخاب نمایند.

آب وهوای خوب قبرس را می‌توان به دلیل رطوبت بسیار پایین این کشور دانست. وضعیت آب و هوایی آن اغلب آفتابی و خشک است و وزش ملایم نسیم لذت این هوای خوب را دوچندان می‌کند.

نیوزلند 

در ادامۀ بحث بهترین کشور از نظر آب و هوا میتوان به معرفی کشور نیوزلند پرداخت. وجود چشم‌ اندازهای فوق العاده زیبای نیوزلند و طبیعت بکر این سرمین، محبوبیت این کشور را نزد گردشگران افزایش داده است. 

مردمان این سرزمین با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف در این کشور زندگی می‌کنند و اصالت اکثر آنها اروپایی است. با مهاجرت به این کشورمی‌توانید علاوه بر رفاه و امکانات ویژه، زندگی مملو از آرامش را تجربه کنید.

آب و هوای این کشور هم برای کسانی که دوستدار آفتاب و هم برای کسانی که دوستدار سرما و برف هستند، مناسب است. وجود دو بخش شمالی وجنوبی در این کشور این امکان را به شما می‌دهد تا هم از آفتاب گرفتن و هم از ورزش های زمستانی استفاده کنید.

به طور کلی آب و هوای نیوزلند معتدل است و می‌توانید از پیاده روی و انجام فعالیت‌های خود در فضاهای باز لذت ببرید.

کاستاریکا 

کاستاریکا؛ کشوری که در قرن شانزدهم میلادی تحت سلطۀ اسپانیا بوده است و نامش برگرفته از کلمه‌ای اسپانیایی به معنی ساحل غنی است؛ از خوش آب و هوا‌ترین کشور‌‌های جهان است. 

به دلیل نزدیکی کاستاریکا به استوا در بیشتر روز‌های سال، این کشور آب و هوایی استوایی دارد. نزدیکی این کشور به ساحل، علاوه بر آب و هوای خوب و قرارگیری در لیست بهترین کشور از نظر آب وهوا کاستاریکا را به یک منطقۀ گردشگری نیز تبدیل کرده است.

علاوه بر‌ این به دلیل بالا بودن سطح اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، سالانه مهاجران زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاستاریکا مزارع قهوۀ آن است که با کیفیت‌ترین قهوه‌های جهان را تولید می‌کنند.

ایتالیا

ایتالیا عضور گروه هشت کشورصنعتی دنیا و کشوری ثروتمند است. پایتخت این کشور، رم در گذشته پایتخت امپراطوری بزرگ روم بوده است.

آب و هوای این کشور معتدل است و به دلیل جغرافیای ایتالیا، از شمال تا جنوب آن آب و هوای متفاوتی  را تجربه می‌کنید.

مناطق کوهستانی و مناطق آلپ همواره برفی هستند و دما تا منفی ۴۵ درجه ثبت شده است؛ در مقابل و در جنوب ایتالیا نیز دما گاه تا بالای ۴۶ درجه افزایش می‌یابد.

 بهترین زمان برای سفر به ایتالیا در ماه‌های آوریل، می و ژوئن است، زمانی که ایتالیا در معتدل‌ترین و مناسب‌ترین شرایط آب و هوایی قرار دارد و در این ماه‌ها بهترین کشور از نظر آب و هوا به حساب می‌آید.

چه کشوری بیشترین شباهت را از نظر آب و هوا به ایران دارد؟ 

با وجود  نزدیکی کشو‌ر‌های ترکیه، امارات، ارمنستان و… شاید تصور کنید بیشترین شباهت آب و هوایی بین ایران و این کشور‌ها است، اما جالب است بدانید بیشترین شباهت از نظر آب وهوایی بین ایران و آمریکا است.

به دلیل وسعت کشور آمریکا، ایالت‌های مختلف این کشور آب وهوای متفاوتی تجربه می‌کنند. ایران نیز با دارا بودن کویرهای زیبا، مناطق کوهستانی کم نظیر و طبیعتی منحصر به فرد به کشوری چهارفصل معروف است و به عنوان یکی از بهترین کشورها از نظر آّب و هوا به شمار می‌رود.

هر دو کشور با نزدیکی به یک عرض جغرافیایی و برخورداری از آب وهوای مدیترانه ای، شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

به صورت خلاصه توجه به آب وهوای یک کشور در کنارعوامل دیگری همچون فرهنگ، اقتصاد، جاذبه های تاریخی و گردشگری وغذاها تاثیر بسزایی در لذت بردن شما از سفر دارد.

مشاوره با کارشناسان اقلیما کمک فراوانی به شما در پیدا کردن بهترین کشور از نظر آب و هوا خواهد کرد.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.