فهرست مطالب

مصاحبه ویزای یونان

مهم ترین سوالات مصاحبه گلدن ویزای یونان کدامند؟ سوالات مصاحبه ویزای یونان مربوط به چه حوزه‌هایی هستند؟ آیا برای گرفتن گلدن ویزای یونان باید در مصاحبه شرکت کرد؟ مصاحبه‌ی ویزای یونان چگونه است؟ چه زمانی باید برای شرکت در مصاحبه گلدن ویزای یونان اقدام کرد؟ مهم ترین نکات در پاسخ دادن به سوالات مصاحبه گلدن ویزای یونان چیست؟ آیا با گلدن ویزای یونان می‌توان تابعیت و اقامت دائم گرفت؟

برنامه ویزای طلایی یونان فرصتی منحصر به فرد برای سرمایه‌گذاران خارجی و خانواده‌هایشان جهت اخذ اقامت دائم در این کشور زیبا و تاریخی از طریق سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. این برنامه مزایای متعددی از جمله آزادی سفر در منطقه شنگن، امکان اخذ تابعیت و اقامت دائم یونان و معافیت‌های مالیاتی جذاب را به همراه دارد.

علاوه بر شرایطی که باید برای دریافت ویزای طلایی یونان داشته باشید، باید بدانید که مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز در مناطق مختلف یونان برای خرید ملک نیز متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی اخذ گلدن ویزای یونان می‌توانید با کارشناسان اقلیما تماس بگیرید. کارشناسان ما تمامی جزئیات را به دقت شرح داده و شرایط شما را برای اخذ ویزای طلایی بررسی خواهند کرد. از طریق شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۶۵۵۰ با ما در ارتباط باشید.

شرایط و مراحل اخذ گلدن ویزای یونان و مصاحبه ویزای یونان

تمامی متقاضیانی که قصد دریافت تابعیت و اقامت یونان را از طریق گلدن ویزا دارند، می‌بایست از شرایط ابتدایی مورد نیاز، سوالات مصاحبه ویزای یونان و پروسه‌ای که باید برای دریافت اقامت طی کنند مطلع باشند. به همین دلیل نیز در این بخش از مقاله ما به صورت کامل این مراحل را به شما شرح خواهیم داد.

شرایط لازم برای ویزای طلایی یونان:

  • متقاضی باید شهروند غیر اتحادیه اروپا باشد.
  • متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و از سلامت کامل برخوردار باشد.
  • باید بیمه درمانی داشته باشد.
  • یک سرمایه‌گذاری واجد شرایط در املاک و مستغلات انجام دهد که باید برای تمام مدت اجازه اقامت نگه داشته شود.

پروسه‌ی اخذ ویزای طلایی یونان به صورت خلاصه عبارت است از:

بررسی و سنجش اولیه و مصاحبه ویزای یونان:

سنجش پیشینه اولیه و بررسی‌های مورد نیاز در خصوص داشتن صلاحیت. همچنین می‌توانید از یونان دیدن کنید و ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید و وکالتنامه را امضا کنید.

خرید ملک به صورت کامل:

بدین ترتیب سرمایه‌گذاری شما تکمیل خواهد شد.

ارسال اسناد در یونان برای درخواست:

وکیل مهاجرتی مدارک درخواستی سفارت را تهیه کرده و سفارت یا کنسولگری ارائه می‌کند و اجازه اقامت موقت (TRC) را برای متقاضی دریافت می‌کند که به مدت ۱ سال اعتبار دارد. توجه داشته باشید که در این مرحله متقاضی و وابستگان باید برای ارسال عکس بیومتریک در دوره اعتبارسنجی TRC از یونان بازدید کنند.

تایید سرمایه گذاری:

با تایید شدن اصالت سرمایه‌گذاری و درخواست ارائه شده، اجازه اقامت فرد نیز معمولا در عرض ۲ ماه تایید می‌شود. بدین ترتیب فرد وارد کشور یونان می‌شود.

شهروندی و پاسپورت:

پس از گذشت هر سال متقاضیان می‌توانند به شرط اینکه سرمایه‌گذاری خود را هنوز داشته باشند، اقامت خود را تمدید کنند. پس از گذشت ۵ سال نیز می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. این برنامه همچنین به متقاضیان اجازه می دهد تا پس از ۷ سال (۲ سال بعد از دریافت اقامت دائم) تابعیت خود را با رعایت شرایط اقامت واقعی و یادگیری زبان یونانی دریافت کنند.

نکته‌ای که در این مراحل باید توجه داشته باشید این است که گلدن ویزای یونان در مراحل اخذ و اعطای اجازه اقامت موقت نیازی به مصاحبه ویزای یونان یا شرکت در جلسه‌ی پرسش و پاسخ ندارد و متقاضیان نیازی به شرکت در مصاحبه سفارت ندارند.

مهم ترین سوالات مصاحبه ویزای یونان که باید متقاضیان پاسخگو باشند، مربوط به زمانی است که می‌خواهند شهروندی یونان را دریافت کنند. در آن زمان باید به سوالات مربوطه مسلط شده و خود را برای این جلسه مصاحبه آماده کنند که در ادامه به صورت کامل شرح خواهیم داد.

شهروندی و مهم ترین سوالات مصاحبه ویزای یونان

اگر اقامت دائم یونان را از طریق برنامه هایی مانند ویزای طلایی گرفته‌اید، پس از ۲ سال می‌توانید درخواست دریافت شهروندی و پاسپورت یونانی دهید اما تحت شرط و شروط خاصی!

هنگامی که تابعیت یونان را دریافت می‌کنید، یک کارت شناسایی یونانی (آی دی کارت) دریافت خواهید کرد و مانند شهروندان یونان و اتحادیه اروپا (EU) از حقوقی ویژه بهره‌مند خواهید شد. پس از مصاحبه ویزای یونان و اخذ تابعیت یونان، شما دقیقا دارای وضعیت شهروندی اتحادیه اروپا خواهید بود. بنابراین، این به شما امکان می‌دهد که بتوانید در هر کشور اتحادیه اروپا زندگی کنید. شهروندی یونان همچنین به شما حق رای در انتخابات یونان را می‌دهد.

معیارهای درخواست برای شهروندی یونان:

پس از دریافت مجوز اقامت، باید هفت سال به طور قانونی و مستمر در یونان زندگی کنید. با این حال، یکسری افراد با داشتن شرایطی خاص می‌توانند پس از ۳ سال متوالی زندگی، تابعیت یونان را دریافت کنند. مانند :

  • کسانی که اتباع اتحادیه اروپا هستند
  • با یک شهروند یونانی ازدواج کرده و از آن شخص دارای فرزند هستند.
  • کسانی که مسئولیت والدین (حضانت) یک شهروند یونانی را به عهده دارند.
  • و در نهایت پناهندگان سیاسی.

علاوه بر آن برای اینکه بتوانید شهروندی یونان را دریافت کنید، شما باید:

  • بزرگتر از ۱۸ سال باشید،
  • سابقه کیفری پاک داشته باشید،
  • در پروسه اخراج نباشید،
  • ثابت کنید که دانش اولیه زبان یونانی را دارید،
  • نشان دهید که با جامعه یونانی هماهنگ شده‌اید.

فرآیند دریافت شهروندی یونان

پس از ارائه مدارک لازم به مراجع ذی ربط و شرکت در آزمون کتبی، آنها با شما برای مصاحبه با کمیته تابعیت تماس خواهند گرفت. این کمیته در مورد وضعیت درخواست شما تصمیم خواهد گرفت. آنها جنبه‌های مختلفی را بررسی می‌کنند و این مرحله دقیقا مرحله‌ای است که باید خود را برای پاسخگویی به مهم ترین سوالات مصاحبه ویزای یونان آماده کنید.

آفیسر پرونده قصد دارد تا با پرسیدن مهم ترین سوالات مصاحبه ویزای یونان، شرایط شما را بسنجد که آیا با موارد زیر مطابقت دارید یا خیر:

  • آیا شما می‌توانید تا حدودی یونانی صحبت کنید؟
  • آیا شما با جامعه یونانی هماهنگ هستید؟
  • آیا شما با تاریخ یونان و فرهنگ و تاریخ سیاسی یونان آشنایی دارید؟
  • آیا شما در فعالیت‌های حرفه‌ای شرکت می‌کنید؟
  • آیا شما به فعالیت‌های اجتماعی با سایر شهروندان یونانی می‌پیوندید؟
  • آیا شما در مدرسه‌ای در یونان تحصیل می‌کنید؟
  • آیا شما سهم و مالیات خود را پرداخت می‌کنید؟
  • آیا شما صاحب ملکی در یونان هستید؟
  • آیا شما اقوام یونانی دارید؟

برای آماده شدن برای پاسخگویی به مهم ترین سوالات مصاحبه ویزای یونان، خواندن کتابی به نام یونان: کشور دوم، را به شما توصیه می‌کنیم.

زمان انتظار برای نتیجه درخواست بستگی به موقعیت مکانی شما و سایر فرآیندهای مستندسازی دارد. با این حال، میانگین زمان انتظار حدود سه سال است. وزارت کشور تصمیم نهایی را می‌گیرد و روزنامه دولت آن را منتشر می‌کند.

امتحان شهروندی یونان

آزمون مورد نیاز برای شهروندی یک آزمون کتبی به نام “Panhellenic” است. این آزمون سالی دو بار برگزار می‌شود. علاوه بر این، این آزمون اساساً تسلط شما به زبان یونانی و دانش شما از جغرافیا و تاریخ آن را ارزیابی می‌کند. برای قبولی در این آزمون لازم است تا متقاضی حداقل ۸۰ درصد سوالات را به درستی پاسخ داده و نمره قبولی را دریافت کند.

برای اینکه بتوانید تمامی آزمون‌ها و مصاحبه‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم که در رابطه با خاستگاه شهروندی در یونان، ویژگی‌های شهروندی در یونان باستان، تعریف شهروندی، تعریف حقوقی شهروندی در در یونان، دیدگاه های گسترده شهروندی و …  تحقیق کنید.

مواردی که پیشنهاد می کنیم در رابطه با آن ها تحقیق کنید:

  • مفهوم شهروندی در یونان باستان سرچشمه گرفت و دولت شهرها به نام پولیس مستقل بودند و با هویت و آرزوهای مشترک متحد شدند.
  • در یونان باستان شهروندی ابتدا فقط به مردان اعطا میشد.
  • شهروند یونان بودن یک امتیاز همراه با حقوق و وظایف بود.
  • انتظار می‌رفت که شهروندان در فعالیت‌های اجتماعی مانند شرکت در مجامع عمومی و محاکمه شرکت کنند.
  • به گفته پریکلس خطیب آتنی، یک شهروند خوب نه تنها به خود بلکه به رفاه دولت نیز می‌اندیشد.
  • شهروندی به رابطه بین یک فرد و دولت اشاره دارد که توسط موری کلارک هاونز (۱۹۸۱) تعریف شده است.
  • به عنوان عضوی از دولت، یک شهروند دارای حقوق و وظایفی است.
  • ماده ۴ قانون اساسی ۱۹۸۷، افرادی را که شهروندان یونانی محسوب می شوند، برشمرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این ماده رجوع کنید.
  • دیدگاه‌های مدرن شهروندی فراتر از تعریف محدود و قانونی گسترش یافته است.
  • اکنون شهروندی به اقدامات متحد مردم برای نفع عمومی، فراتر از یک وضعیت در یک دولت، اشاره دارد.
  • ریشه‌ها و ویژگی‌های شهروندی در یونان باستان، از جمله مفهوم پولیس و حقوق و وظایف شهروندان را بررسی کنید. در مورد امتیازات و محدودیت‌های مرتبط با شهروند یونان بودن اطلاعات کسب کنید.

سوالات متداول مصاحبه ویزای یونان

هزینه امتحان شهروندی یونان چقدر است؟

متقاضیان برای شرکت در آزمون شهروندی باید مبلغ ۵۵۰ یورو را بپردازند.

آیا همه باید در آزمون شرکت کنند؟

اگر متقاضی بالای ۶۷ سال سن داشته باشد یا در نوشتن مشکل داشته باشد، می تواند به جای آزمون کاغذی در آزمون شفاهی شرکت کند. در چنین حالتی حتما باید به مهم ترین سوالات مصاحبه ویزای یونان مسلط باشد.

بعد از امتحان کتبی چه اتفاقی می‌افتد؟

مصاحبه‌ای بین متقاضی و دو مقام از دبیرخانه کل شهروندی وزارتخانه انجام خواهد شد. مبلغ ۵۵۰ یورو برای مصاحبه پرداخت خواهید کرد. پس از آن مصاحبه، برگزار شده و در صورت موفقیت آمیر بودن آن، سایر روند دریافت شهروندی آنها انجام خواهد شد.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.