پربازدیدها

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی کدام‌ها هستند؟

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی کدام شهرها هستند؟ شرایط انتخاب شهرهای فرانسه برای زندگی چیست؟ ویژگی شهرهای فرانسه برای زندگی چیست؟ چگونه می‌توانیم  شهرهای فرانسه برای زندگی را پیدا کنیم؟ برای مهاجرت به شهرهای فرانسه برای زندگی چه‌کار باید بکنیم؟ ساده‌ترین راه برای رفتن به بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی کدام است؟ شهرهای فرانسه برای زندگی برای ما کدام شهر است؟ فاکتورهای انتخاب شهرهای فرانسه برای زندگی چیست؟

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش افرادی است که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند. شاید بسیاری از ما دوست داشته باشیم در پاریس، پایتخت فرانسه به زندگی خودمان ادامه دهیم، اما آیا این شهر نیازهای مادی و معنوی ما را می‌تواند پاسخ دهد؟ آیا انتخاب بهترین نمی‌توانیم داشته باشیم؟ در واقع هدف ما در ادامه این مقاله این است که به شما نشان دهیم در شهرهایی به جز پاریس هم می‌توانید زندگی خوبی داشته باشید.

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص معرفی و انتخاب بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی باید بدانید این است که در این انتخاب همه چیز به خود شما بستگی دارد. در واقع فاکتورهای مختلفی از جمله روحیه فردی، شخصیت اجتماعی، شرایط خانوادگی؛ وضعیت اقتصادی، توانمندی‌های شخصی، وضعیت شغلی و … می‌تواند انتخاب شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. ازاین‌رو پیشنهاد ما این است پیش از هر اقدامی نیاز و هدف واقعی خودتان را به‌درستی تشخیص دهید. برای این کار می‌توانید از کارشناسان گروه اقلیما کمک بگیرید. کارشناسان گروه اقلیما باتوجه‌به شناختی که از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی دارند می‌توانند بهترین گزینه را بر اساس شرایط خاص شما معرفی کنند. بااین‌حال در ادامه بر اساس فاکتورهای عمومی و کلی می‌خواهیم برخی از شهرهای فرانسه برای زندگی را بشناسیم.

شهر های مناسب زندگی فرانسه

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی از نظر هزینه زندگی

شهرهای فرانسه برای زندگی مسلماً به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اما برای بسیاری از ما فاکتور هزینه بسیار اهمیت دارد. ما باید این واقعیت را قبول کنیم که زندگی با هزینه‌های پایین‌تر می‌تواند کمک بزرگی برای رشد زندگی ما محسوب شود. نکته دیگری که وجود دارد این است که در کشورهای سطح اولی مانند فرانسه اساساً سطح زندگی و رفاه اجتماعی شهرهای مختلف تقریباً در یک سطح است. در کلام ساده‌تر شما در کوچک‌ترین شهر فرانسه همان خدمات اصلی را از دولت دریافت می‌کنید که شهروندی در پاریس آن‌ها را در اختیار دارد. اما نکته اینجاست که شما در شهرهای کوچک‌تر و کمتر مطرح فرانسه می‌توانید با هزینه‌ای کمتر به این خدمات دسترسی داشته باشید؛ بنابراین بهتر است به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور انتخاب بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی سراغ مبحث اقتصادی برویم.

تاثیر سبک زندگی در انتخاب شهر

آن چیزی که کاملاً مشخص است مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه‌های شما، سبک زندگی است که دارید. بر اساس این سبک زندگی شما می‌توانید شهرهای فرانسه برای زندگی را از نظر اقتصادی پیدا و انتخاب کنید. به طور مثال ممکن است شما علاقه زیادی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نداشته باشید؛ اما فرد دیگری بر اساس شخصیت یا موقعیت کاری و خانوادگی مجبور به استفاده مداوم از این ‌دست وسایل است؛ بنابراین نمی‌توان عددی شاخص  مشخص به‌عنوان هزینه زندگی برای همه افراد در نظر گرفت.

اما آن چیزی که مشخص است دو شهر پاریس و استراسبورگ از گران‌ترین شهرهای فرانسه محسوب می‌شود. شما برای زندگی تنها در این شهرها به چیزی حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو در ماه نیاز دارید. اما در شهرهایی مانند مارسی و یا آنجرز این هزینه تقریباً نصف می‌شود؛ بنابراین اگر هزینه برای شما ملاک مهم در انتخاب شهر باشد می‌توانید مارسی را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی انتخاب کنید. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی-لیون

شهرهای خوب فرانسه برای زندگی از نظر شغلی

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی به فاکتورهایی غیر از هزینه نیز وابسته است. بسیاری باهدف پیشرفت و حرکت روبه‌جلو دست به مهاجرت می‌زنند. ازاین‌رو برای بسیاری از مهاجرین شرایط شغلی و کاری آن‌ها اهمیت دارد. ازاین‌رو به نظر می‌رسد شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس انتخاب خوبی برای این افراد به‌عنوان شهرهای فرانسه برای زندگی محسوب شود.

همچنین پاریس از نظر فرهنگی نیز شهری پیشرفته محسوب می‌شود و می‌تواند گزینه بسیار خوبی از نظر محل زندگی برای بسیاری از افراد به‌حساب بیاید. از طرف دیگر بسیاری از ایرانی‌های مقیم فرانسه در این کشور ساکن هستند. همین موضوع می‌تواند کمی از درد غربت را کم‌رنگ‌تر کند و باعث شود ایرانی‌ها بتوانند به‌سرعت یکدیگر را پیدا کرده و در مجامع یکدیگر حضور داشته باشند. ازاین‌رو پاریس برای افرادی که شهرهای شلوغ را دوست دارند و می‌خواهند در تکاپو و پیشرفت باشند گزینه مناسبی باشد. شهرهای دیگری مانند لیون نیز چنین ویژگی را تا حدودی دارد و به افراد این اجازه را می‌دهد که پیشرفت‌های خوبی در زندگی خود از نظر شغلی و فرهنگی تجربه کنند. البته این بدین معنی نیست که ساکنین سایر شهرهای فرانسه از چنین امکانی محروم هستند. بااین‌حال به نظر می‌رسد سرعت پیشرفت افراد در چنین شهرهای شلوغ و مطرحی در جهان بیشتر باشد. البته پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه اقلیما در ارتباط باشید. این کارشناسان می‌توانند بر اساس نیاز شما بهترین گزینه‌ها را به‌عنوان بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی به شما معرفی کنند.

شهرهای مسکونی فرانسه-گرنوبل

شهرهای خوب فرانسه برای زندگی از نظر ترکیب فاکتورهای مختلف

برای انتخاب بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی مهم‌ترین فاکتور سبک زندگی و هدف شما در زندگی است. در کنار اینها فاکتورهای پنهان دیگری مانند شرایط آب‌وهوایی منطقه نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. برخی از افراد توانایی تحمل سرما یا گرما را ندارند. همچنین بسیاری از افراد دوست دارند در شهری زندگی کنند که آفتابی باشد و یا برعکس. همه اینها در کنار یکدیگر می‌تواند انتخاب درستی از  شهرهای فرانسه برای زندگی به شما بدهد. اما بااین‌وجود بر اساس آمار انتخاب شهر زندگی توسط مهاجرین به فرانسه می‌توان بهترین شهرها را به ترتیب زیر بیان کرد:

  • پاریس

  • لیون
  •  مون پلیه
  • تولوز
  • نیس
  • پائو
  • بوردو
  • بریتانی

اینها از جمله بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی بر اساس آمار و ارقام مهاجرین محسوب می‌شود. بااین‌حال این خود شما هستید که در نهایت می‌توانید بهترین تصمیم‌گیری را دراین‌خصوص داشته باشید.

شهر خوب برای زندگی در فرانسه

سؤالات متداول

۱-   چگونه بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی را انتخاب کنیم؟

سبک زندگی شما و شرایط اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی شهر مقصد می‌تواند مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب شهر محسوب شود. در واقع شما در ابتدای کار باید نیاز و امکانات خودتان را بسنجید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۲-   آیا نحوه مهاجرت می‌تواند در خصوص انتخاب شهر تأثیرگذار باشد؟

تا حدود زیادی بله. در واقع اگر شما به شکل تحصیلی مهاجرت کرده باشید باید در همان شهر محل دانشگاه یا کالجی که انتخاب کرده‌اید زندگی کنید و یا اگر باهدف شغلی به این کشور سفر کرده باشید باید در شهری ساکن شوید که موقعیت شغلی شما را تضمین می­کند. همچنین در مهاجرت به کمک سرمایه گذاری بهتر است سراغ شهرهایی بروید که امکان سرمایه‌گذاری خوبی را به شما بدهد. همه اینها نشان می‌دهد که نوع ویزای مهاجرتی نیز در انتخاب شما می‌تواند تأثیرگذار باشد.

۳-   شهرهای فرانسه برای زندگی در مجموع کدام شهر است؟

به‌طورکلی بسیاری کشور فرانسه را در شهر پاریس خلاصه کرده‌اند. در واقع این‌گونه به نظر می‌رسد که افرادی که به فرانسه مهاجرت می‌کنند همچنان پاریس را از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی می‌دانند. اما بهتر است پیش از تصمیم‌گیری با کارشناسان گروه اقلیما مشورتی داشته باشید.

۴-  آیا سیاست‌گذاری‌های فرانسه می‌تواند در انتخاب شهرهای فرانسه برای زندگی تأثیرگذار باشد؟

این موضوع بیشتر در خصوص مهاجرت به‌واسطه سرمایه‌گذاری تأثیر عمده‌ای دارد. بااین‌حال نمی‌توان تأثیر آن را در سایر روش‌های مهاجرتی نادیده گرفت.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.