پربازدیدها

راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه

چگونه مدیریت مالی را به کودکان خود آموزش دهیم؟ اصول آموزش مدیریت مالی کودکان در فرانسه چیست؟ چه راه‌هایی برای آموزش مالی کودکان در فرانسه وجود دارد؟ از چه سنی در فرانسه کودکان باید با مدیریت مالی آشنا شوند؟ با چه ترفندهایی مدیریت مالی را به فرزندان خود آموزش دهیم؟

به گفته‌ی کارشناسان مالی و مطالعات اخیر، کودکان قبل از سن ۷ سالگی با نحوه کارکرد پول آشنا می‌شوند و چیستی پول را درک می‌کنند؛ این تقریبا زمانی است که راهی مدرسه می‌شوند و به کمک پول هزینه‌های روزانه‌ی خود را پرداخت می‌کنند. اگر مهاجرت کرده‌اید و یا قصد مهاجرت به فرانسه را دارید پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله ۲۰ راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه

۲۰ راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه

بهترین زمان برای آغاز آموزش مدیریت مالی به فرزندانتان، دوره‌ی کودکی آنها است. در دوره کودکی نیازی نیست که مفاهیم و قواعد مدیریت مالی را به کودکان خود آموزش دهید. تنها لازم است با انجام یکسری کارها به صورت عملی، رفتار مالی صحیح را به فرزندانتان آموزش دهید تا با ارزش پول آشنا شده و از همان کودکی به پس‌انداز پول عادت کند.

آیا می‌خواهید به فرزندان خود بیاموزید که مسئولیت مالی بیشتری داشته باشند؟ در این بخش ۲۰ راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه را شرح دادیم که می‌توانید انجام دهید.

  1. کسب درآمد:

به عنوان والدین، شما می‌توانید آموزش مدیریت مالی به فرزندان خود را با آموزش کسب درآمد آغاز کنید. از سن دو تا سه سالگی کودکان می‌توانید آموزش این مفهوم را شروع کنید. به عنوان مثال زمانی که اتاقشان را تمیز کردند یا تختشان را مرتب کردند، بابت انجام کار به آنها پاداش دهید. حتی اگر پاداش پرداختی مبلغی ناچیز باشد، عادت کسب درآمد را در فرزندتان ایجاد کنید.

  1. پس‌انداز:

همانطور که فرزند شما در مورد کسب درآمد و امرار معاش یاد می‌گیرد، به ارزش چیزهای مختلف در زندگی پی خواهد برد. و این بهترین زمان برای آموزش پس‌انداز کردن در زندگی است. یک قلک برای فرزندانتان تهیه کنید تا سکه‌ها و پول‌های بدست آورده را در آن جا بیاندازند. اگر فرزند شما بیشتر از ۷ سال دارد، از این فرصت برای باز کردن حساب بانکی برای آنها استفاده کنید. این نه تنها به آنها در پس‌انداز درآمد کمک می‌کند، بلکه به افزایش پس‌انداز آنها نیز کمک می‌کند. با یک حساب مشترک، شما همچنین می‌توانید از نحوه رشد پول آنها و محل خرج کردن آن مطلع شوید.

  1. خرج کردن:

اولین تصمیم مالی فرزند شما این است که چگونه پول خود را خرج کند؟ بچه‌هایی که خود پول را به دست آورده‌اند، بیشتر مراقب نحوه خرج کردن خود هستند تا بچه‌هایی که همه‌چیز برای آنها از همان ابتدا مهیا بوده و چیزی را به دست نیاورده‌اند.

با این کار کودک اهمیت کار سخت را می‌آموزد. فراموش نکنید که لزومی ندارد که کودک شما هر بار که پول خود را خرج می‌کند، باهوش باشد. آنها ممکن است برای یک جفت کفش ورزشی گران قیمت جدید یا شاید یک بازی ویدیویی پس‌انداز کرده باشند؛ چیزهایی که ممکن است تصمیمات مالی “عاقلانه” به نظر شما نرسند. اما لازم است به فرزندتان اجازه دهید این تصمیمات را بگیرد و از آنها بیاموزد.

  1. نیازها در مقابل خواسته‌ها:

فرزند شما باید قبل از خرید تفاوت بین نیازها و خواسته‌ها را بیاموزد. به عنوان والدین، در مورد تفاوت بین نیازها و خواسته‌ها به آنها آموزش دهید. سپس باید به غرایز آنها اعتماد کنید و به آنها اجازه دهید این تصمیم را بگیرند؛ چه خوب چه بد. به هر حال، اگر تصمیم دارید آنها را از نظر مالی مسئول کنید، فرزند شما نیز باید در مورد عواقب اعمال خود بیاموزد.

  1. استفاده از پول الکترونیکی:

نکته مهم در مورد پول الکترونیکی (خرید از طریق کارت بانکی) این است که قابل ردیابی است، بنابراین شما و فرزندتان می‌توانید در مورد منبع پول از طریق بانک پیگیری کنید. به جای استفاده از پول نقد، کمک هزینه فرزندتان را به حساب بانکی او واریز کنید و سپس فرزندتان را تشویق کنید که به جای پول نقد از کارت بانکی خود استفاده کند.

این نه تنها یک مسیر الکترونیکی ایجاد می‌کند، بلکه به فرزند شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه انتخاب کمک هزینه خود در آن ماه فکر کند. از این فرصت برای آشنا کردن فرزندتان با خریدهایی استفاده کنید که می‌توانستند از آن اجتناب کنند و به جای آن چیز با ارزش‌تری را خریداری کنند.

  1. در مورد اعتبار و وام‌های مختلف به آنها بیاموزید:

سواد مالی صرفاً آموزش دادن به فرزندتان برای کسب درآمد بیشتر نیست، بلکه برای اطمینان از توانایی آنها در گرفتن اعتبار و پرداخت آن است. همانطور که فرزندان شما بزرگتر می‌شوند، گرفتن اعتبار در قالب وام تحصیلی، وام مسکن، وام شخصی هر از گاهی بخشی جدایی ناپذیر از بزرگسالی خواهد بود.

آماده‌سازی آنها برای این مسئله از همین حالا می‌تواند آغاز شود. فرزند شما آن کفش‌های جدید را می‌خواهد اما پولی ندارد که فوراً آنها را بخرد؟ به آنها اعتبار بدهید، اما به دستور آنها در مدت زمان مقرر بازپرداخت کنند. این یک راه سرگرم کننده برای آموزش آنها در مورد نحوه عملکرد سیستم اعتباری خواهد بود و اگر به روش صحیح انجام شود می‌تواند توانمند باشد.

  1. در مورد بدهی به آنها بیاموزید:

آیا می‌دانستید که نسل Z کمترین میانگین بدهی کارت اعتباری را در بین تمام نسل‌های فعلی دارد؟ اگرچه این عالی است، اما به این دلیل است که این نسل به دلیل رکود اقتصادی، والدینی را که دست اول بدهکار هستند، دیده‌اند. اما با الکترونیکی شدن روند خرج کردن پول، ممکن است این بدهی‌ها ناملموس شوند. به همین دلیل است که آموزش نحوه عملکرد بدهی و عواقب دریافت بیش از حد آن بسیار مهم است.

اگر داستان شخصی در این زمینه دارید، از به اشتراک گذاشتن آن با فرزندتان نترسید. علاوه بر این، فراموش نکنید که عادات خرج کردن آنها را پیگیری کنید.

  1. به فرزندتان در مورد بودجه‌بندی آموزش دهید:

برای جلوگیری از بدهی، یک راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه برای شروع، ایجاد یک بودجه است. از فرزندتان بخواهید که تمام هزینه‌هایی را که در طول ماه انجام داده است یادداشت کند و سپس برای ماه آینده برنامه‌ریزی کنید. چندین اپلیکیشن نیز وجود دارد که به شما امکان ثبت هزینه‌های ماهانه را می‌دهد تا بتوانید گزارش دقیقی از محل خرج کردن پولی که به سختی به دست آورده‌اید ارائه دهید.

 

  1. در مورد بانکداری به آنها آموزش دهید:

با چه کسی باید صحبت کرد؟ چه مدارکی نیاز دارد؟ چگونه فرم بانکی را پر کند؟ اگر تجربه قبلی نداشته باشد، همه این سوالات می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل است که در مورد بانکداری و خدمات آن باید زودتر شروع کنید.

در مواقعی که نیاز به پر کردن فرم‌ بانکی دارید، به آنها اجازه دهید این کار را تحت راهنمایی شما انجام دهند. همچنین، به آنها در مورد نحوه کارکرد بهره و اینکه چگونه می‌تواند به چند برابر شدن درآمد یا افزایش بدهی آنها کمک کند، آموزش دهید.

  1. در مورد سرمایه گذاری به آنها آموزش دهید:

فرانسه کشوری بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری است. از این فرصت استفاده کنید و در خصوص انواع راه‌های سرمایه‌گذاری در فرانسه به آنها آموزش دهید. فراموش نکنید که فرزند شما باهوش‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و همچنین سریع یاد می‌گیرد.

به عنوان مثال، گزینه‌های ساده مانند باز کردن یک سپرده ثابت یا یک سپرده مکرر راهی عالی برای آموزش چند برابر کردن پول به آنها است. همچنین می‌توانید آنها را با سهام، اوراق قرضه و اکنون حتی ارزهای دیجیتال آشنا کنید. به یاد داشته باشید: اولین قدم برای سرمایه‌گذاری پول، یادگیری در مورد خطرات است و این چیزی است که فرزند شما باید بداند. بگذارید خودشان تحقیق کنند و با سوال برگردند. شما همیشه می‌توانید آنها را راهنمایی کنید.

راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه

  1. محدودیت ها را تعیین کنید:

هنگامی که به فرزندان خود در مورد پول آموزش می‌دهید، باید محدودیت‌هایی را تعیین کنید تا مطمئن شوید اشتباهات آنها قابل اصلاح است. محدودیت‌هایی مانند مقدار پولی که می‌توانند بدون آسیب رساندن به پس‌انداز یا سایر سرمایه‌گذاری‌های خود خرج کنند. تعیین حد به آنها کمک می‌کند تا در هنگام مدیریت پول با اهداف واقعی‌تر، اعتماد به نفس پیدا کنند. در پایان روز، شما به آن‌ها یاد می‌دهید که از نظر مالی مستقل باشند نه اینکه پولی سریع به دست آورند.

 

  1. بگذارید شکست بخورند:

در حالی که راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه را به آنها آموزش می‌دهید، به آنها اجازه بدهید تا شکست بخورند. اگر آنها ببینند که با خرج کردن زیاد پول در یک روز برای یک بازی یا حتی غذا، تا آخر هفته پول نخواهند داشت، یاد می‌گیرند که خرج و دخل خود را مدیریت کنند.

  1. در مورد امور مالی شخصی صحبت کنید:

هر از گاهی ممکن است امور مالی شخصی خانواده‌تان با چالش‌هایی روبه رو شود؛ فرزندان خود را در این خصوص مطلع کنید. بچه‌ها باید در مورد هر گونه مشکلات مالی که خانواده با آن مواجه می‌شوند، مطلع باشند. البته، این به این معنی نیست که فرزندتان را در مورد بدهی‌هایتان تحت فشار بگذارید، بلکه از آن به‌عنوان فرصتی برای آموزش به او در مورد مرتکب نشدن اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید، استفاده کنید.

  1. مالیات:

خیلی ساده لوح بودیم که در دوران بزرگ شدن چیز زیادی در مورد مالیات نمی دانستیم. بچه‌ها باید در مورد اهمیت ثبت مالیات و یک ایده اساسی در مورد نحوه انجام آن بیاموزند. تقریباً هر شهروندی که دارای درآمد است در هر کشوری، نیاز به پرداخت مالیات دارد. می‌توانید دفعه بعد که مالیات را ثبت می‌کنید، از فرزندتان بخواهید که در بخشی از این فرآیند در کنارتان باشند.

  1. یک صندوق اضطراری ایجاد کنید:

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما عادت به داشتن صندوق اضطراری دارد که هرگز از آن پول نمی‌گیرد. این می‌تواند یک حساب بانکی دوم یا یک قلک در خانه باشد که فقط با سپرده‌ها دست نخورده باقی بماند. اگر احساس می‌کنید که وسوسه می‌شوند، به آنها نشان دهید که چگونه در آینده این پس‌انداز به آنها کمک می‌کند.

  1. شروع به توسعه اهداف مالی کنید:

راز زندگی بدون بدهی سرمایه‌گذاری در مکان مناسب در زمان مناسب است. و این مستلزم داشتن دانش صحیح است. به همین دلیل است که به فرزندان خود بیاموزید که سرمایه‌گذاری‌های بالقوه را زود شناسایی کنند. فرانسه یکی از بهترین زیرساخت‌ها را برای انواع سرمایه‌گذاری دارد. از این فرصت استفاده کنید.

  1. آنها را به داشتن شغل پاره وقت تشویق کنید:

بچه‌های بزرگتر می‌توانند مشاغل پاره وقت داشته باشند و به درآمد خود کمک کنند. آنها را تشویق کنید تا شروع به توسعه مهارتی کنند که به آن علاقه دارند، که ممکن است بعداً تبدیل به یک حرفه بالقوه شود یا خیر. در هر صورت، یک کار نیمه‌وقت به آنها در مورد کارآفرینی، مدیریت پول و ایجاد تعادل بین تعهدات در مدرسه و محل کار آموزش می‌دهد.

  1. قانون ۵۰/۳۰/۲۰ را آموزش دهید:

در ادامه‌ی مقاله راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه، لازم است تا شما را با قانون مهمی به نام قانون طلایی ۵۰/۳۰/۲۰ آشنا کنیم. وقتی فرزند شما شروع به کسب درآمد مناسب کرد، زمان آن فرا رسیده که این قانون را به او آموزش دهید. این بهترین راه برای اطمینان از داشتن امنیت مالی بهتر در دراز مدت است.

براساس این قانون ۵۰ درصد از درآمد شما برای نیازها، ۳۰ درصد برای خواسته‌ها و ۲۰ درصد برای پس انداز صرف باید شود. این مفهوم یک مفهوم اساسی است و اگر دوست دارید می‌توانید آموزش آن را به کودک هفت ساله خود شروع کنید. این قانون است که توانایی تصمیم گیری مالی آنها را متحول می‌کند.

  1. یک مثال بزنید:

می‌خواهید فرزندانتان به طور جدی سواد مالی خود را شروع کنند، باید محیط مناسبی را در خانه ایجاد کنید. در مورد پس‌انداز خود و آنچه که برای آن پس‌انداز می‌کنید با فرزندان خود صحبت کنید. می‌توانید یک حساب پس‌انداز مشترک برای چیز جدیدی مانند تلویزیون یا لوازم خانگی ایجاد کنید که در آن آنها می‌توانند سهم قابل توجه و ملموسی داشته باشند.

  1. هرگز دیر نیست:

اگر فکر می‌کنید برای عملی کردن راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه، دیر شده است سخت در اشتباه هستید. هیچ سن “عالی” برای یادگیری مسائل و مدیریت مالی وجود ندارد. پس نگرانی خود را کنار گذاشته و از هر سنی که فرزند شما در آن قرار دارد شروع کنید.

سوالات متداول

یک راهنمای کاربردی برای مدیریت مالی کودکان در فرانسه چیست؟

برای آموزش مدیریت مالی به فرزندان لازم است تا کارهای مختلفی انجام دهید. آنها را در جریان امور بگذارید و به آنها نحوه صحیح پس‌انداز، کسب درآمد و … را بیاموزید.

بهترین سن برای آموزش مدیریت مالی کودکان در فرانسه چند است؟

از ۳ الی ۷ سالگی می‌توانید آموزش مدیریت مالی کودکان در فرانسه را آغاز کنید. این بازه‌ی سنی بهترین زمان برای آشنایی عملی آنها با مفاهیم و رفتارهای مالی است.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.