ویزای دانشجویی کانادا و تحصیل در کشور رویاها

این روزها تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی، انتخابی جذاب است. نه فقط دانشجویان ایرانی، که جوانان کشورهای توسعه‌یافته نیز در پی دریافت ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به امن‌ترین کشور جهان هستند. بسیاری نیز می‌خواهند فرزندان‌شان در مدارس ابتدایی یا متوسطه کانادا درس بخوانند. افزون بر این، تنوع فرهنگی و بستر مهاجرپذیر کانادا، تجربه زیستن در سرزمینی به گستره فرهنگی جهان را پیش روی مهاجرین می‌گذارد. (به ویژه شهرهای بزرگی مانند تورنتو و وَنکُوِر).برای انجام این کار دانشجویان و دانش‌آموزان باید «ویزای تحصیلی» و «مجوز تحصیل» داشته باشند. دریافت ویزای تحصیلی کانادا فرآیند پیچیده‌ای ندارد. کافی‌ست مشورت بخواهید، بهترین راه را انتخاب کرده و اقدام کنید.راهکار گروه اقلیما راهِ امن رسیدن‌ به کاناداست. آگاهانه و مطمئن ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

فهرست مطالب

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا یکی از آرزوهای مهمی است که هر شخصی ممکن است رویای آن را در سر بپروراند؛ اما آیا همه افراد می­توانند برای تحصیل در کانادا اقدام کنند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم تحصیل اخذ ویزای دانشجویی کار ساده‌ای نیست و باید افراد از افراد متخصص در این حرفه کمک بگیرند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراحل قانونی آن را پشت سر گذراند.

ویزای دانشجویی کانادا این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که پس از گذراندن دوره تحصیلات خود بتوانید برای اخذ اقامت موقت و دائمی اقدام کنید. مدارکی که توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر کشور کانادا ارائه می‌شوند دارای اعتبار بین‌المللی هستند و به‌راحتی می‌توان از این مدارک برای اشتغال استفاده کرد.

کانادا جز کشورهای توسعه‌یافته‌ای است که دارای امکانات زیادی است و می‌توان با اخذ اقامت در این کشور مسیر زندگی خود را تغییر داد.

ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

همه ما می‌دانیم که کانادا یکی از بهترین و مناسب‌ترین کشورهایی است که می‌توان برای انواع مهاجرت آن را انتخاب کرد. کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به یک کشور توسعه‌یافته و مناسب را دارند به‌راحتی می‌توانند از طریق یک شرکت مهاجرتی معتبر مانند گروه اقلیما، اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند. ویزای دانشجویی کانادا را دارای شرایط و مراحل خاصی است که باید توسط کارشناسان مربوطه در این حوزه مورد بررسی قرار گیرند و به مخاطبان ارائه شوند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا و مجوز تحصیل در کانادا

شرایط ویزای دانشجویی کانادا باتوجه‌به نوع دانشگاه و مؤسسه آموزشی متفاوت است؛ بنابراین قبل از هر چیزی شما باید این موضوع را روشن کنید که دقیقاً می‌خواهید از چه نوع ویزای تحصیلی استفاده کنید. مسئله مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید آن است که شرایط ویزای تحصیلی دانشجویی با ویزای دانش‌آموزی تفاوت دارد و نمی‌توان این دو مورد را یکسان دانست.

درهرصورت یکی از مسائل مهمی که شما باید در مورد ویزای تحصیلی دانش‌آموزی و حتی دانشجویی بدانید آن است که تمکن مالی در هر دو مورد دارای اهمیت است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. شما باید در ابتدا به یک مؤسسه مهاجرتی متخصص همانند گروه اقلیما مراجعه کنید تا شما را در زمینه نوع ویزایی که می‌خواهید دریافت کنید راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

دقت داشته باشید باتوجه‌به اینکه شما قصد تحصیل در کالج یا دانشگاه‌های کانادا را داشته باشید مسائل مربوط به دریافت ویزای شما تفاوت خواهد کرد. ویزای دانشجویی کانادا را می‌توان بر اساس مکان تحصیل به دودسته تقسیم کرد:

تحصیل در کالج: داشتن تمکن مالی مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید در جریان ویزای دانشجویی از آن استفاده کرد. کالج‌ها دارای هزینه‌های بیشتری در مقایسه دانشگاه‌های دولتی هستند و افراد باید دارای توانایی مالی نسبتاً خوبی باشند تا بتوانند از عهده هزینه‌های مربوط به تحصیل، خوراک و پوشاک خود برایند. شما در کالج‌های کشور کانادا می‌توانید تا مقطع کارشناسی یا همان لیسانس تحصیلات خود را ادامه دهید. از جمله مسائل دیگری که برای تحصیل در کالج مهم است، شرایط سنی است.

تحصیل در دانشگاه: تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا دارای هزینه‌های نسبتاً کمتری هستند؛ اما مسئله‌ای که وجود دارد آن است که درهرصورت فرد باید تمکن مالی داشته باشد تا بتواند برای تحصیل در دانشگاه اقدام کند. از طرفی دیگر به جز شرایط سن شما نباید دارای وقفه زیادی در دوره تحصیلی خود باشید تا بتوانید در دانشگاه‌های این کشور مشغول تحصیل شوید. برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا شما باید دارای مدرک آیلتس آکادمیک باشید.  

آماده شدن برای اخذ پذیرش از دانشگاه در کانادا

انگیزه نامه برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

انگیزه نامه یک نوع سند است که به‌عنوان مدرک تحصیلی می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد و متقاضی باید هدف خود را از تحصیل در کشور کانادا به طور کامل شرح دهد. سالیانه تعداد زیادی از متقاضیان انگیزه نامه خود را برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا آماده می‌کنند. در انگیزه نامه ویزای تحصیلی معمولاً به موارد زیر اشاره می‌شود:


جزئیات و اطلاعات دانشگاه مقصد

سوابق و مدارک تحصیلی

بررسی تمامی موفقیت‌های شغلی و علمی

توضیحات مرتبط با علاقه و سلیقه افراد

ارائه دلایل استنباطی و منطقی برای انتخاب ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تمامی مدارک هویتی

پذیرش نامه ارائه شده توسط دانشگاه و مؤسسه مربوطه

رسید پرداخت هزینه و شهریه‌های دانشگاه

مدارک تحصیلی مربوط به مقاطع گذشته

عکس جدید و تازه گرفته شده از فرد

مدارک مربوط به سو پیشینه و سلامتی

مدارک تحصیلی زبان انگلیسی

رزومه‌های تحصیلی و کاری ترجمه شده و معتبر

توصیه‌نامه‌ها و انگیزه نامه

رسید پرداخت شهریه دانشگاه و مراکز تحصیلی

خدمات گروه اقلیما برای ویزای دانشجویی کانادا

مؤسسه مهاجرتی اقلیما یکی از بهترین و متخصص‌ترین گروه‌های مهاجرتی است که در سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیار زیادی را در این زمینه کسب کرده است و توانسته است شرایط بسیار خوبی را برای تمامی کسانی که قصد مهاجرت دارند فراهم کند. یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین خدمات گروه اقلیما، خدمات ویزای دانشجویی کانادا است.

تمامی افرادی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند می‌توانند از طریق این مؤسسه حقوقی حرفه‌ای و متخصص مراحل قانونی آن را طی کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مهاجرت دانشجویی کانادا اقدام کنند. خدمات مشاوره‌ای گروه مهاجرتی متخصص اقلیما برای عموم مردم رایگان است. شما می‌توانید در هر زمان که می‌خواهید با گروه اقلیما تماس بگیرید و به‌راحتی با کارشناسان متخصص و باتجربه مشورت کنید و بهترین راه‌حل را برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا پیدا کنید.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.