ویزای کاری عمان کشور ثروتمند خلیجی

ویزای کاری عمان چیست؟ این ویزا چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توانیم نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنیم؟ شرایط مختلف ویزای کاری عمان چگونه است؟ آیا گرفتن این ویزا سخت است یا می‌توان آن را ساده دریافت کرد؟

عمان یکی از کشورهای درحال‌توسعه یافته جهان و همسایه ایران محسوب می‌شود. این کشور طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به‌نوعی قدم‌های بزرگی برای توسعه خود برداشته است. ازاین‌رو این کشور بر اساس نیازی که به نیروی انسانی دارد شروع به اعطای ویزای کاری عمان کرده است. بر اساس این ویزا متخصصین از جای‌جای دنیا می‌توانند در عمان مشغول به کار شوند.

مسئله مهمی که در خصوص ویزای کاری عمان وجود دارد این است که شما می‌توانید با داشتن این ویزا به استخدام دولت عمان در بیایید. در واقع باتوجه‌به این که عمان به نیروی کار بسیار زیادی در تمامی حوزه‌ها نیاز دارد. شما می‌توانید به‌عنوان یک متخصص در بخش‌های پزشکی و درمانی و مهندسی و … مشغول یک کار دولتی شوید؛ بنابراین بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی که جاب افر را تنها محدود به شرکت‌ها و نهاد خصوصی می‌دانند و کمتر اجازه حضور افراد خارجی در پست‌های دولتی می‌دهند، جاب آفر را برای تمامی مشاغل دولتی یا خصوصی موردنیاز خود آزاد گذاشته است.

عمان کشوری زیباست که طی سال‌های گذشته حرکت‌های مهمی برای پیشرفت و توسعه برداشته است. اما مسئله مهمی که این کشور درگیر آن است این موضوع است که اساساً عمان کشوری کم‌جمعیت محسوب می‌شود. ازاین‌رو از نظر نیروی انسانی بسیار ضعیف است. همین مسئله باعث شده است که حاکمیت عمان با دادن این ویزای کاری این ضعف را تا حدودی جبران کند. در ادامه می‌خواهیم بدانیم که اساساً ویزای کاری عمان چیست و برای گرفتن این ویزا چه شرایطی باید داشته باشیم؟ اگر احساس می‌کنید که حوصله خواندن متن را ندارید می‌توانید همین الان با گروه مهاجرتی اقلیما تماس بگیرید و همه این اطلاعات را بر اساس نیاز خودتان از کارشناسان این شرکت بگیرد.

فهرست مطالب

ویزای کاری عمان و شرایط کاری این کشور آسیایی

ویزای کاری عمان یکی از ویزاهایی محسوب می‌شود که شما به‌واسطه آن اجازه کار در عمان را پیدا می‌کنید. شما به‌واسطه این ویزا امکان همراه بردن همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال را دارید؛ اما باید توجه داشته باشید که خانواده شما اجازه کار ندارند. به‌طورکلی روزهای کاری عمان از یکشنبه تا پنجشنبه است و معمولاً ساعت کاری بین ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر است.

به‌نوعی می‌توان این‌گونه گفت که شما در عمان باید حدود ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته کار کنید. باتوجه‌به نیاز این کشور می‌توان گفت که حوزه‌های بهداشتی و درمانی مهم‌ترین حوزه‌های موردنیاز عمان محسوب می‌شود. همچنین بعد از دریافت ویزای کاری عمان، کارفرما موظف است که تمامی حقوق و قوانین مربوط به شما را از جمله بیمه درمانی خصوصی را رعایت کند.

 

از طرف دیگر حقوق دریافتی در کشور عمان معمولاً مابین ۴۵۰ ریال عمانی تا ۷۹۰۰ ریال است. به طور میانگین میزان حقوق دریافتی در عمان چیزی حدود ۱۷۸۰ ریال عمانی است. باتوجه‌به این که ریال عمان ارزش بالاتری نسبت به ریال ایران دارد شما در هر شغل و کسب‌وکاری که وارد شوید از سطح درآمدی خوبی برخوردار خواهید بود. همچنین در نظر داشته باشید که عمدتاً حوزه درمان و پزشکی بیشترین درآمد و مزایا را دارد. در کنار این با افزایش سابقه کار، درآمد نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال فردی که دارای دو تا ۵ سال سابقه کار است از ۳۰ درصد افزایش حقوق نسبت به افراد تازه‌کار و کسی که بیش از ۵ سال سابقه کار دارد چیزی حدود ۷۰ درصد بیشتر از افراد تازه‌کار حقوق دریافت می‌کند. تمامی این موارد کنار یکدیگر باعث می‌شود که ویزای کاری عمان به‌نوعی جذاب به نظر برسد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مدرک تحصیلی نیز در تعیین حقوق شما مؤثر است. به طور مثال اگر شما دارای کارشناسی ارشد باشید حقوقتان نزدیک به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. حال بر اساس این اطلاعات شغلی و درآمدی شما می‌توانید برای یکی از عنوان‌های شغلی زیر اقدام به دریافت ویزای کاری عمان کنید:

ویزای عمان چه شرایطی دارد؟

ویزای کاری عمان درست مانند هر ویزای دیگری شرایط خاص خودش را دارد. ازاین‌رو در ادامه به برخی از مهم‌ترین این شرایط می‌پردازیم.

به‌طورکلی سن افرادی که اقدام به دریافت ویزای کاری عمان نباید بیشتر از ۶۰ سال باشد. در واقع افراد مابین ۲۱ تا ۶۰ سال ویزای کاری عمان را می‌توانند دریافت کنند. البته اگر بخواهیم کمی واقع‌نگرانه‌تر به موضوع نگاه کنیم این‌گونه می‌توانیم بیان کنیم که افراد بالای سن ۵۰ شانس چندانی برای دریافت این ویزا نخواهند داشت.

از دیگر شرایط دریافت ویزای کاری عمان، تسلط نسبی به زبان انگلیسی یا عربی است. در واقع داشتن مدرک زبان از شرایط الزامی در خصوص ویزای کاری عمان محسوب نمی‌شود؛ اما به‌هرحال شما برای کار و زندگی در این کشور باید به این زبان‌ها به‌نوعی مسلط باشید. یادتان باشد که عمان کشوری است که بازار بین‌المللی خوبی دارد. ازاین‌رو شما با حضور در این کشور می‌توانید به‌واسطه زبان انگلیسی درآمد خوبی برای خودتان ایجاد کنید.

داشتن مدرک دانشگاهی و یا فنی حرفه‌ای برای کار در عمان لازم و ضروری است. در مشاغل مهندسی و پزشکی تنها مدرک دانشگاهی قبول است و در سایر مشاغل می‌توان از مدرک فنی حرفه‌ای نیز استفاده کرد.

یکی از مهم‌ترین شرایط ویزای کاری عمان داشتن سابقه کار مرتبط است. در واقع ویزای کاری عمان در شرایطی صادر می‌شود که شما حداقل یک سال سابقه کاری داشته باشید. درصورتی‌که سن متقاضی بالا باشد بهتر است سابقه کار مرتبط ارائه شده نیز بیشتر باشد تا امکان دریافت ویزای کاری عمان وجود داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های جذاب ویزای کاری عمان این است که در بین شرایط این ویزا تمکن مالی وجود ندارد. به بیان ساده‌تر شما می‌توانید بدون نیاز به اثبات تمکن مالی نسبت به دریافت ویزای کاری عمان اقدام کنید. این اتفاق باعث شده است که بسیاری عمان را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی بدانند. اگر دوست دارید بدانید که آیا شما هم می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید یا نه بهتر است با کارشناسان گروه اقلیما صحبت کنید.

ویزای کاری عمان و اخذ جاب آفر

 ویزای کاری عمان یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین ویزاهای کاری است که در سال‌های اخیر بسیار طرف‌دار داشته است و افراد بسیار زیادی با استفاده از آن شرایط نسبتاً خوبی را در این کشور برای خود فراهم آورده‌اند. اگر شما جز کسانی هستید که به‌عنوان متقاضی ویزای کاری عمان می‌خواهید اقدامات لازم را انجام دهید و جاب آفر دریافت کنید باید به این موضوع توجه کنید اولین و مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود تا افراد بتوانند این ویزای کاری را دریافت کنند آن است که از جانب یک کارفرما در کشور عمان به طور رسمی و قانونی پیشنهاد کاری داشته باشند.

پس شما نیاز دارید که برای ویزای کاری عمان از طریق مؤسسات مهاجرتی معتبر در کشور اقدام کنید و رزومه کاری قوی را تهیه کنید و تمامی تأییدیه‌های قانونی آن را آماده و ترجمه کنید. پس از آماده‌کردن رزومه و تمامی مدارک لازم برای ویزای کاری عمان، متخصصان شرکت مهاجرتی مربوطه رزومه ما را به کارفرمایانی که در حوزه مهارت شما به دنبال نیرو می‌گردند، ارسال می‌کنند. کارفرماهای مختلف رزومه شما را مطالعه می‌کنند و در صورت مورد تأیید قرارگرفتن رزومه کاری معمولاً از شما دعوت به آزمون یا مصاحبه می‌شود.

پس از شرکت در آزمون و مصاحبه شغلی، در صورت کسب نمره قبولی دیگر راه شما برای اخذ ویزای کاری عمان هموار می‌گردد. کارفرمای عمانی که شما را برای استخدام پذیرفته است، کارهای قانونی لازم را برای استخدام شما به‌عنوان یک فرد خارجی را در کشور عمان انجام می‌دهد و تأییدیه‌های لازم را از اداره کار و پلیس این کشور دریافت می‌کند تا هیچ‌گونه نگرانی بابت ویزای کاری عمان وجود نداشته باشد.

ویزای کاری عمان معمولاً دارای اعتبار دو‌ساله است و افراد باید پس از گذشت مدت‌زمان معین برای تمدید مجوز اقدام کنند. اکنون ممکن است برای بسیاری از افراد این سؤال پیش آید که شرایط زندگی در عمان چگونه است و آیا با ویزای کاری عمان می‌توان زندگی راحتی داشت؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که آمار و ارقام به‌دست‌آمده در سال‌های اخیر به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد که میزان درآمد در کشور عمان نسبت به هزینه‌های زندگی بسیار بالاتر است و همین موضوع باعث شده است تا امید به زندگی در این کشور بالا باشد.

بهترین راه اخذ این ویزا

اگر شما جز کسانی هستید که می‌خواهید اخذ ویزای کاری عمان را دریافت کنید به شما توصیه می‌کنیم که از طریق یک مؤسسه مهاجرتی حرفه‌ای اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهید. گروه مهاجرتی اقلیما یکی از بهترین و متخصص‌ترین شرکت‌هایی است که می‌تواند شما را از صفر تا صد اخذ ویزای کاری عمان، همراهی کند.

اگر شما جز کسانی هستید که به اخذ ویزای کاری عمان نیاز دارید و نمی‌دانید که چگونه باید آن را دریافت کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم هم اکنون با اقلیما تماس بگیرید. کارشناسان متخصص و باتجربه اقلیما آماده پاسخ‌دهی به سؤالات شما عزیزان در هر زمان هستند.

پرسش های متداول

ویزای کاری عمان را تنها افرادی می‌توانند دریافت کنند که دارای شرایط سنی بالای ۲۱ سال باشند و افراد زیر ۲۱ سال نمی‌توانند برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام کنند. از طرفی دیگر دقت داشته باشید حداکثر شرایط سنی برای دریافت ویزای کاری عمان، ۵۰ سال است و کسانی که سنشان بیشتر از ۵۰ است امیدی برای اخذ ویزای کاری عمان ندارند.

در حوزه مهندسی: حوزه ساختمان و ساخت‌وساز، حوزه فناوری اطلاعات: حوزه گردشگری و مهمانداری، حوزه پزشکی و درمان: حوزه تدارکاتی.

یکی از حوزه‌های بسیار مهمی که کشور عمان به نیروی کار در آن احتیاج دارد، حوزه ساخت‌وساز است؛ بنابراین کارگران نیز می‌توانند برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام کنند؛ اما باید دقت داشته باشید که یکی از محدودیت‌های این نوع اخذ ویزای کاری عمان آن است که افراد باید حداقل دارای مدرک دیپلم زبان انگلیسی باشند.

افرادیکه می‌خواهند برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام کنند باید در نظر داشته باشند که در رزومه کاری آنها باید حداقل ۱۲ ماه سابقه کاری در رشته مرتبط وجود داشته باشد تا بتوانند جاب افر مناسبی را از طریق کارفرما اخذ کنند.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.