فهرست مطالب

ویزای فرانسه و مزایای تمکن مالی فرانسه

فرانسه اکنون یکی از مقصدهای پرطرفدار برای مهاجران در سطح جهان است. روش های گوناگونی برای گرفتن ویزای فرانسه وجود دارد، از جمله مهاجرت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی. در حقیقت، مهاجرت از طریق تمکن مالی یکی از راه‌های اصلی برای افراد با منابع مالی قوی می‌باشد.

ویزای فرانسه، علاوه بر جایگاه دوم جهانی خود، به دارندگانش امکان مسافرت به ۱۷۶ کشور را می‌دهد. اقامت تمکن مالی فرانسه برای افرادی مناسب است که منبع درآمد خارجی ثابتی داشته و توانایی مدیریت زندگی خود را با این درآمد دارند و مدارک مورد نیاز را نیز ارائه کنند. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید با کارشناسان گروه اقلیما در ارتباط باشید. در ادامه، به شروط و مراحل لازم برای ثبت درخواست اقامت تمکن مالی خواهیم پرداخت.

کار کردن در فرانسه با ویزای تمکن مالی

بعد از دریافت ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی، شخص باید بتواند هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را به صورت مستقل در هر کشوری که می‌خواهد حتی بدون داشتن شغل یا موقعیت ویژه‌ای تامین کند. این به این معناست که فرد نباید در کشور مقصد شغلی داشته باشد که توسط دولت یا کارفرمای محلی اداره شود.

اگر چنین شرایطی برقرار باشد، فرد نیازی به دریافت ویزای فرانسه از طریق درخواست ویزای تمکن مالی ندارد و می‌تواند به عنوان یک کارمند با دریافت ویزای کار به کشور مقصد مهاجرت کند. به علاوه، تضمین اجرای یک کسب و کار به عنوان جایگزین برای ارائه پول به اقتصاد مقصد اجباری نمی‌باشد.

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تمکن مالی

این برنامه مهاجرتی کشور فرانسه و دریافت ویزای فرانسه از این روش به افراد دارای توانایی مالی در ایران این اجازه را می‌دهد تا اقامت فرانسوی‌شان را دریافت کرده و بدون نیاز به ویزای شنگن، به کشورهای دیگر این حوزه از جمله پرتغال، آلمان، اسپانیا، هلند، سوئد، سوئیس و نروژ سفر کنند. فرد دارای اقامت فرانسه می‌تواند از مزایای تحصیل، خرید املاک و مستغلات، دریافت وام بانکی، دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی، خرید ماشین و دیگر موارد در این کشور اروپایی و زبان فرانسوی بهره‌مند شود.

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تمکن مالی

کشور فرانسه یکی از مقاصد گردشگری معتبر حوزه شنگن است و راه‌های مختلفی برای اخذ اقامت قرار داده است. اما در حال حاضر، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای اخذ اقامت اروپا و حوزه شنگن، اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی است. باید توجه داشت که این روش اقامتی نیاز به هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه ندارد و به همین دلیل از بیشترین استقبال در میان سایر روش‌های اقامتی در اروپا برخوردار است.

در این روش، اصلی‌ترین معیار برای دریافت ویزای فرانسه تنها مدارک نشان‌دهنده توانایی مالی و دارایی‌ها در کشور شما هستند و نیازی به انتقال دارایی‌ها یا سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت در فرانسه نیست. بنابراین، این روش یکی از بهترین روش‌ها برای افراد دارای توانایی مالی مورد نیاز است که تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور دیگر و درگیر شدن با سیستم مالیاتی آن را ندارند.

منابع و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی

برای اخذ ویزای فرانسه، شرایط زیر مورد نیاز است:

  • داشتن دارایی‌ها و تضمین مالی با حداقل یک تا دو میلیارد تومان برای هر نفر در حساب بانکی. احتمال اخذ اقامت بیشتر می‌شود اگر مبلغ بیشتری داشته باشید.
  • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل ۲۰ ماه اعتبار.
  • داشتن یک سند شش‌دانگ.
  • ارائه منابع تأمین مالی که تاییدشده توسط دولت فرانسه است، از جمله سپرده‌های بانکی، سند مالکیت، سهام شرکت‌ها، موسسات و کارخانجات، حقوق بازنشستگی و سایر منابع رسمی.
  • داشتن تجربه‌ی قبلی در سفر به منطقه شنگن.
  • عدم داشتن سابقه ریجیکت در منطقه شنگن.

ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی چه فرقی با سرمایه گذاری در این کشور دارد؟

شما ممکن است به دانستن انگیزه ی بسیاری از مهاجرانی که به کشور فرانسه مهاجرت می‌کنند و تمایل دارند که کسب و کار خود را در آنجا آغاز کنند، علاقه‌مند باشید. این موضوع برای افرادی که ایده‌های نوآورانه‌ای دارند، اهمیت بسیاری دارد. می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیلی که افراد برای دریافت ویزای کاری فرانسه اقدام می‌کنند، این است که قصد فعالیت اقتصادی و کسب درآمد در آن کشور را دارند.

ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی چه فرقی با سرمایه گذاری در این کشور دارد؟

به‌طور متقابل، ویزای تمکن مالی فرانسه برای افرادی صادر می‌شود که از نظر مالی مشکلی نداشته و تمایل دارند در این کشور زندگی کنند. بنابراین، اشخاصی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند، مجاز به فعالیت حرفه‌ای نمی‌باشند. در نتیجه دریافت ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی در این زمینه برعکس دریافت ویزای فرانسه از طریق ویزای کاری میباشد.

مزایای دریافت ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی

یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای فرانسه از این روش، این است که شخص پس از گذشت یک دوره زمانی مشخص، قادر به دریافت اقامت دائم در فرانسه و دریافت پاسپورت این کشور می باشد. مزایا ویزای تمکن مالی فرانسه عبارتند از:

  • دسترسی به ویزای شنگن و امکان سفر به کشورهای منطقه شنگن
  • امکان دسترسی به آموزش رایگان برای متقاضی و حتی اعضای خانواده‌
  • امکان ایجاد کسب و کار شخصی
  • عدم نیاز به داشتن مدرک تحصیلی بالا
  • امکان دریافت اقامت دائم در فرانسه پس از ۵ سال و دریافت پاسپورت این کشور
مزایای دریافت ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی

یکی دیگر از مزایای ویزای فرانسه و زندگی در این کشور، وجود سیستم مالی پایدار و پیشرفته است. این کشور برخلاف بسیاری از کشورها، دارای یک بازار مالی پایدار و خوب است که اجازه می‌دهد تا مردم به راحتی به خدمات مالی دسترسی داشته باشند. این امر باعث شده است که افراد بتوانند به راحتی به وام‌های بانکی دسترسی داشته و از خدمات بانکی پیشرفته و متنوعی بهره‌مند شوند. بیشتر مردم در فرانسه به خرید ملک علاقه‌مندند و تمکن مالی قوی این کشور آن‌ها را در این زمینه یاری می‌رساند.

اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت تمکن مالی در فرانسه به مدت ۱ سال صادر می‌شود و باید هر سال اعتبار آن تمدید شود. پس از پایان این مدت ۵ ساله، افراد می‌توانند برای درخواست گرفتن گذرنامه اقدام کرده و وضعیت اقامت خود را از موقت به دائم تغییر دهند.

هزینه دریافت ویزای فرانسه از طریق تمکن مالی

برای دریافت تمکن مالی برای اقامت در فرانسه، لازم است شما دارای ۴۰,۰۰۰ یورو برای خود، ۲۰,۰۰۰ یورو برای همسر و ۱۰,۰۰۰ یورو برای هر فرزند زیر ۱۸ سال خود باشید. این مبالغ باید در حساب بانکی شما قرار داشته. و شما باید مدرکی از بانک به سفارت ارائه دهید تا ثابت کنید به لحاظ مالی مشکلی ندارید. همچنین باید مبلغی را برای هزینه‌های ویزا، سفارت و بیمه پزشکی پرداخت نمایید.

معایب تمکن مالی فرانسه

اگر چه مزیت اخذ اقامت مالی در فرانسه به اندازه کافی بالا است ولی ممکن است نکات منفی آن را نادیده بگیرید. این روش نیازمند داشتن مقدار زیادی پول است که شاید برای همه قابل قبول نباشد. همچنین تا زمانی که اقامت دائمی (یعنی حدود ۵ سال) در این کشور را نگرفتید، مجاز به اشتغال در هر منطقه‌ای نیستید. با این حال، با تایید توان مالی، این امر به نظر عجیب نمی‌آید.

تمدید اقامت تمکن مالی فرانسه

همانطور که گفته شد نیاز است تا اقامت خود را سالیانه تمدید کنید. برای تأیید این موضوع، علاوه بر شرایط اصلی گفته شده، باید این موارد زیر را نیز فراهم کنید:

  • ارائه مدارک مالی از جمله سپرده بانکی
  • ارائه مدارک اجاره مسکن در فرانسه به مدت یک سال
  • حداقل یک ماه حضور در فرانسه
  • ارائه فیش حقوقی از درآمد دریافتی خارج از فرانسه

سوالات متداول

تمکن مالی فرانسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

  • اگر قصد سرمایه‌گذاری در اروپا را دارید.
  • اگر قادر به اقامت دائم در کشور مورد نظر نیستید.
  • اگر به دنبال زندگی در یکی از کشورهای معروف و جذاب اروپای غربی هستید.
  • اگر تمایل به مهاجرت خانوادگی دارید.
  • اگر تمایل دارید به‌صورت کم‌ریسک وارد اروپا شوید.

آیا با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه امکان تحصیل در این کشور نیز وجود دارد؟

بله، این امکان رایگان برای تحصیل خود و فرزندانتان وجود خواهد داشت.

آیا مدرک زبان برای ویزای تمکن مالی ضروری است؟

امکان دریافت ویزای تمکن مالی و مهاجرت به فرانسه بدون نیاز به داشتن مدرک زبان وجود دارد. اما پس از گذشت ده سال اقامت در فرانسه و تصمیم به درخواست پاسپورت این کشور، نیاز به آشنایی نسبی با زبان و فرهنگ فرانسه به منظور اخذ پاسپورت وجود خواهد داشت.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.