فهرست مطالب

بودجه بندی در مهاجرت فرانسه

مهاجرت به فرانسه چگونه است؟ بودجه بندی در مهاجرت فرانسه چگونه است؟ سرمایه لازم برای مهاجرت به فرانسه چقدر است؟ مالیات فرانسه به چه صورت است؟ بازنشستگی در فرانسه چگونه است؟ هزینه‌های اصلی مهاجرت به فرانسه چقدر است؟ هزینه‌های جانبی مهاجرت به فرانسه چقدر است؟

هزینه مهاجرت به فرانسه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله روش مهاجرت، سبک زندگی شما و محلی که برای زندگی در فرانسه در نظر دارید و … . به همین دلیل تجربه مهاجرت به فرانسه افراد با یکدیگر متفاوت بوده و بودجه بندی آنها نیز گوناگون است. با این حال، با دانستن برخی مخارج اصلی و اضافی می‌توان حدود هزینه‌ها را به صورت تقریبی مشخص کرد.

اگر کشور فرانسه مقصد نهایی شما است، پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر کسب اطلاعات در رابطه با بودجه بندی برای مهاجرت به این کشور، درخصوص شرایط بازنشستگی در این کشور، مقدار مالیات، سیستم مالی و … فرانسه نیز تحقیق کرده و اطلاعات کافی بدست آورید. در این زمینه می‌توانید علاوه بر مطالعه این مقاله، با کارشناسان گروه اقلیما نیز تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید.

بودجه بندی در مهاجرت فرانسه

بودجه بندی در مهاجرت فرانسه

فرانسه کشوری غنی از تاریخ، فرهنگ و غذاهای لذیذ مشهور است؛ این کشور یک مقصد فوق‌العاده برای مهاجرانی است که به دنبال تجربه همه چیزهایی هستند که زندگی ارائه می‌کند. یکی از معایب مهاجرت به فرانسه رژیم مالیاتی پیچیده و گیج‌کننده آن است که می‌تواند در ابتدا سبب مشکل برای مهاجران جدید شود، اما به مرور زمان و به کمک آموزش‌های لازم این ابهامات نیز رفع شده و مشکلی از این جهت وجود نخواهد داشت.

مورد دیگر، هزینه‌های زندگی در فرانسه است که ممکن است در ابتدا برای مهاجران ملموس نباشد و سبب ولخرجی آنها شود؛ به همین دلیل ایجاد یک بودجه‌بندی جامع برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن جابجایی شما ضروری است. برای بودجه بندی در مهاجرت فرانسه باید انواع پارامترها را مانند چگونگی درآمد شما، آشنایی با سبک زندگی، انتظارات و برنامه‌های آینده برای خرید ملک یا خودرو و … بررسی کرد. برای اطلاع از چگونگی بودجه‌بندی برای مهاجرت به فرانسه و مشاهده مسائل کلیدی مالی در حین نقل مکان به فرانسه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هزینه‌های اولیه برای بودجه‌بندی مهاجرت به فرانسه

هزینه‌های ویزا:

هزینه ویزای مهاجرت به فرانسه بسته به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید متفاوت است. به عنوان مثال، ویزای کاری ۲۶۹ یورو هزینه دارد، در حالی که ویزای تحصیلی ۶۰ یورو هزینه دارد.

هزینه‌های پرواز:

هزینه پرواز به فرانسه از ایران بسته به نوع ایرلاین و تعداد توقف‌ها، متفاوت خواهد بود. به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای یک پرواز یک طرفه بپردازید.

بیمه درمانی:

داشتن بیمه درمانی در فرانسه اجباری است. شما می‌توانید از طریق کارفرمای خود، یا از طریق یک برنامه دولتی یا خصوصی، بیمه درمانی تهیه کنید. هزینه بیمه درمانی به سن و وضعیت سلامتی شما بستگی دارد.

مسکن:

هزینه مسکن در فرانسه بسته به محلی که برای زندگی انتخاب خواهید کرد، متفاوت خواهد بود. به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه در یکی از  شهرهای بزرگ فرانسه بپردازید.

غذا:

هزینه غذا در فرانسه نیز بسته به محل زندگی و عادات غذایی افراد متفاوت خواهد بود. اما به طور متوسط، می‌توان تخمین زد که ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه برای خرید مواد غذایی مختلف مورد نیاز خواهد بود.

حمل و نقل:

هزینه حمل و نقل در فرانسه نیز بسته به نحوه رفت و آمد شما برای محاسبه بودجه بندی در مهاجرت فرانسه متفاوت خواهد بود. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، ممکن است بخواهید از کارت حمل و نقل عمومی استفاده کنید، که هزینه آن حدود ۵۰ یورو در ماه است. اگر رانندگی می‌کنید، باید هزینه بنزین، پارکینگ و عوارض را نیز در نظر بگیرید.

هزینه‌های اضافی برای بودجه‌بندی مهاجرت به فرانسه

اثاث کشی:

اگر قصد دارید اثاثیه خود را به فرانسه حمل کنید، باید هزینه حمل و نقل را در نظر بگیرید. هزینه حمل و نقل بسته به حجم اثاثیه، مسافت جابجایی و نوع وسیله‌ی نقلیه‌ای که برای نقل و انتقال انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

یادگیری زبان:

اگر فرانسوی صحبت نمی‌کنید، ممکن است بخواهید در کلاس‌های زبان سرمایه‌گذاری کنید. هزینه کلاس‌های زبان بسته به محل زندگی و نوع کلاسی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

یافتن شغل:

اگر قصد دارید در فرانسه کار کنید، ممکن است لازم باشد برای یافتن شغل هزینه کنید. این ممکن است شامل هزینه‌هایی مانند رزومه نویسی، مصاحبه و سفر برای شرکت در مصاحبه باشد.

کارهایی که باید قبل از مهاجرت به فرانسه انجام بدهید!

مهاجرت به کشوری جدید، چه فرانسه باشد و چه هر جای دیگر، تصمیم بزرگی است که نیازمند برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و بودجه بندی دقیق است.  برای اینکه شما را در این مسیر راهنمایی کنیم، در این بخش فهرستی از کارهایی که باید قبل از مهاجرت به فرانسه انجام دهید، آورده‌ایم:

کارهایی که باید قبل از مهاجرت انجام دهید

۱. تحقیق کنید:

مراحل مهاجرت:

با توجه به شرایط خود، روش‌های مختلف مهاجرت به فرانسه را بررسی کنید. این مراحل شامل تحقیق در مورد الزامات ویزا، واجد شرایط بودن، فرآیند درخواست، شرایط بودجه بندی در مهاجرت فرانسه و … می‌شود.

هزینه زندگی:

هزینه زندگی در فرانسه را در مقایسه با محل زندگی فعلی خود بررسی کنید. این هزینه‌ها شامل مسکن، غذا، حمل و نقل، مراقبت‌های بهداشتی و سایر می‌شود. فراموش نکنید که هزینه زندگی در مناطق و شهرهای مختلف فرانسه، متفاوت است و باید برنامه‌ریزی خود را براساس شهر مدنظر انجام دهید.

فرهنگ و جامعه:

در مورد فرهنگ و جامعه فرانسه اطلاعات لازم را کسب کنید. این شامل یادگیری زبان، آداب و رسوم و ارزش‌های محلی مردم فرانسه می‌شود.

بازار کار:

اگر قصد دارید در فرانسه کار کنید، در رابطه با بازار کار زمینه شغلی خودتان تحقیق کنید. این شامل جستجوی فرصت‌های شغلی، الزامات رزومه و فرآیند مصاحبه می‌شود. اگر در حال حاضر در ایران هستید، از وبسایت‌های کاریابی بین‌المللی مانند  Indeed, Glassdoor, LinkedInو … استفاده کنید.

۲. برای بودجه بندی در مهاجرت فرانسه برنامه‌ریزی کنید:

مدارک خود را جمع‌آوری کنید:

تمام اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا و سایر مجوزهای لازم را جمع‌آوری کنید. این ممکن است شامل گذرنامه، گواهی تولد، گواهی ازدواج، مدارک تحصیلی و سابقه کار باشد.

امور مالی خود را مرتب کنید:

امور مالی خود را برای نقل مکان به فرانسه مرتب کنید و نظم دهید؛ در بانک‌های فرانسه افتتاح حساب کنید، برای انتقال پول و تنظیم طرح سرمایه‌گذاری (در صورت وجود) اقدام کنید.

محل اقامت را پیدا کنید:

مکانی برای زندگی در فرانسه پیدا کنید. این جستجو شامل آپارتمان یا خانه، تحقیق در مورد محله‌ها و تنظیم قرارداد اجاره می‌شود.

بیمه درمانی تهیه کنید.

زبان یاد بگیرید:

در صورت عدم تسلط بر زبان فرانسه، شروع به یادگیری زبان کنید. منابع زیادی برای یادگیری زبان فرانسه به صورت آنلاین و حضوری در دسترس است.

۳.مقدمات مهاجرت را انجام دهید:

از ویزا درخواست دهید:

پس از جمع‌آوری مدارک خود، برای دریافت ویزای مربوطه درخواست دهید. این فرآیند ممکن است شامل مصاحبه در سفارت یا کنسولگری فرانسه باشد.

پرواز خود را رزرو کنید:

پرواز خود را به مقصد فرانسه رزرو کنید.

اثاثیه خود را جابجا کنید:

اگر قصد دارید اثاثیه خود را به فرانسه حمل کنید، با یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی هماهنگ کنید.

پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در فرانسه با توجه به بودجه بندی در مهاجرت فرانسه

پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در فرانسه

فرانسه کشوری با اقتصاد قوی و متنوع است که فرصت‌های زیادی را برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به مهاجران ارائه می‌کند. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و بودجه بندی در مهاجرت فرانسه وجود دارد، از جمله:

. املاک و مستغلات: سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در فرانسه می‌تواند راهی عالی برای ایجاد ثروت و کسب درآمد باشد. بازار مسکن در فرانسه نسبتاً پایدار است و تقاضای زیادی برای املاک در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون و مارسی وجود دارد. با این حال، به خاطر داشته باشید که قیمت مسکن در این شهرها می‌تواند بسیار بالا باشد.

۲. سهام: سرمایه‌گذاری در سهام فرانسوی می‌تواند راهی برای مشارکت در رشد اقتصاد فرانسه باشد. چندین شرکت بزرگ فرانسوی در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) و سایر بورس‌های جهانی معامله می‌شوند. با این حال، مانند هر سرمایه‌گذاری در سهام، این روش نیز ریسک‌هایی دارد که باید با احتیاط بالا انجام شود.

۳. اوراق قرضه: سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی یا شرکتی فرانسوی می‌تواند راهی کم‌خطرتر برای کسب سود باشد. اوراق قرضه درآمد ثابتی را به شما پرداخت می‌کنند و معمولاً از سهام کم‌خطرتر هستند. با این حال، بازده اوراق قرضه می‌تواند پایین باشد، به خصوص در محیط‌های نرخ بهره پایین.

۴. صندوق‌های سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری فرانسوی می‌تواند راهی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری شما باشد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها، از جمله سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات را در اختیار دارند.

۵.  کسب و کار:  راه‌اندازی یا سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار در فرانسه می‌تواند راهی ارزشمند برای ایجاد ثروت در این کشور باشد. با این حال، این امر مستلزم تحقیق و برنامه‌ریزی دقیق است، زیرا خطرات قابل‌توجهی نیز وجود دارد.

حقوق بازنشستگی و شرایط بازنشستگی در فرانسه

سیستم بازنشستگی در فرانسه پیچیده است و شامل چندین طرح مختلف می‌شود. در اینجا خلاصه‌ای از نکات کلیدی بازنشستگی در فرانسه را بیان خواهیم کرد:

سن بازنشستگی:

  • سن قانونی بازنشستگی در فرانسه ۶۲ سالگی است. با این حال، افراد می‌توانند زودتر با پرداخت جریمه بازنشسته شوند یا تا ۶۷ سالگی یا بیشتر به کار ادامه دهند.
  • سن بازنشستگی “کامل” که در آن افراد واجد شرایط دریافت مستمری کامل بازنشستگی بدون جریمه هستند، به تدریج از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. این تغییر برای افراد متولد شده پس از سال ۱۹۷۳ اعمال می‌شود.

مستمری بازنشستگی:

  • میزان مستمری بازنشستگی شما براساس تعداد امتیازاتی است که در طول دوران شغلی خود کسب کرده‌اید. این امتیازات بر اساس حقوق شما و مدت زمان کارتان محاسبه می‌شود.
  • برای دریافت مستمری کامل بازنشستگی، به طور کلی باید به تعداد معینی امتیاز (که به سن شما و تاریخ تولدتان بستگی دارد) دست پیدا کنید.
  • بازنشستگان فرانسوی می‌توانند در سایر کشورهای اتحادیه اروپا زندگی کنند و همچنان مستمری بازنشستگی خود را دریافت کنند.

انواع طرح‌های بازنشستگی:

  • طرح بازنشستگی دولتی (régime général): این طرح اکثر کارمندان بخش خصوصی و دولتی را پوشش می‌دهد.
  • طرح‌های بازنشستگی مکمل (régimes complémentaires): این طرح‌ها توسط کارفرمایان یا به صورت فردی ارائه می‌شوند و مزایای اضافی را برای تکمیل مستمری دولتی ارائه می‌کنند.
  • طرح‌های بازنشستگی ویژه (régimes spéciaux): این طرح‌ها مشاغل خاصی مانند کارمندان دولت و برخی از مشاغل حرفه‌ای را پوشش می‌دهند.

سوالات متداول

اصلی‌ترین هزینه‌ها برای مهاجرت شامل چه مواردی می‌شوند؟

در رابطه با بودجه بندی در مهاجرت فرانسه اصلی‌ترین هزینه‌ها شامل هزینه‌ی ویزا، نوع روش مهاجرتی مدنظر، بلیط هواپیما، رزرو هتل در روزهای ابتدایی، اجاره منزل و خرید لوازم ضروری مورد نیاز است.

آیا فرانسه کشوری مناسب برای بازنشستگی است؟

بله؛ طرح‌های مختلفی در فرانسه اجرا می‌شوند که مزایای مختلفی را برای افراد بازنشسته دربردارند و آنها را بی‌نیاز از کار کردن در سن بازنشستگی می‌کنند.

تجربه افراد از مهاجرت به فرانسه چیست؟

در واقع پاسخ دقیق و درستی به این سوال نمی‌توان داد؛ تجربه هر فردی باتوجه به تجربه زیسته‌ی او، مهارت‌ها و توانایی‌ها، میزان ثروت و درآمد و … متفاوت است و قابل استناد یا تعمیم برای زندگی سایر افراد نیست.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.