فهرست مطالب

جاذبه‌‌های دیدنی شهر مونترال در کانادا

در این بخش می خواهیم در مورد جاذبه‌‌های دیدنی شهر مونترال در کانادا صحبت کنیم. مونترال بعد از پاریس دومین شهر بزرگ فرانسوی‌زبان دنیا به حساب می‌‌آید. در هر فصلی از سال که به مونترال بروید، شهر را پر از فستیوال‌‌ها و رویدادهای مختلف خواهید یافت. این شهر بر دامنه‌‌ی کوه‌‌ مونت رویال قرار گرفته و همین وجه نام‌‌گذاری آن است. در این یادداشت سعی می‌‌کنیم چند نمونه از دیدنی‌‌های این شهر را که با دریافت ویزای توریستی کانادا می توانید ببینید، معرفی کنیم.

بندر قدیمی مونترال

این بندر که در قرن هفدهم نقش کانون اصلی تجارت‌‌ از راه دریایی در مونترال را بازی می‌کرد، این نقش خود را در دهه‌‌ی ۱۹۷۰ از دست داد. پس از این دهه بندر رو به ویرانی می‌‌رفت تا این که شهرداری مونترال با بازسازی آن در دهه‌‌ی ۱۹۹۰، این بندر قدیمی را به یکی از مراکز تفریحی بزرگ در شهر تبدیل کرد. امروزه در  محدوده‌‌ی این بندرگاه، سینمای ایماکس، مرکز علمی شهر مونترال و برج ساعت قرار دارند. همچنین در این بندر می‌‌توانید با سوار شدن در قایق‌‌ها و کمی فاصله گرفتن، منظره‌‌ی زیبایی از شهر را ببینید.

مونترال بزرگترین شهر در ایالت کبک و دومین شهر بزرگ کانادا بعد از تورنتو است. این شهر ترکیبی است از جاذبه‌‌های تاریخی، رویدادهای فرهنگی، غذاهای خوشمزه و طبیعت زیبا است.

منطقه‌‌ی مونترال قدیم

یکی دیگر از جاذبه‌‌های دیدنی شهر مونترال در کانادا، منطقه ی مونترال قدیم در این شهر است. این محله‌‌ی قدیمی در مونترال با ساختمان‌‌هایی از قرن ۱۷ و ۱۸، بیش از هر جای دیگری در آمریکای شمالی، حال و هوای فرانسه را تداعی می‌‌کند. بهتر است هنگام رفتن به این محله فکر استفاده از ماشین را نکنید و مانند محلی‌‌ها با مترو یا پیاده از آن دیدن کنید، تا هم ساختار قدیمی آن را حفظ کنید و هم این که تجربیات لذت‌‌بخش بیشتری را در این منطقه داشته باشید. 

در بازدید از این محله، کلیسای نوتردام (Notre-dam) را از دست ندهید. این کلیسا معماری‌‌ای به سبک نئوگوتیک دارد و از نمادهای پرقدمت مونترال به حساب می‌‌آید. از جاذبه‌‌های دیگر این محله می‌‌توان به موزه‌‌ی انسان‌‌شناسیِ مونترال و میدان ژاک کارتیه اشاره کرد. در اطراف این میدان می‌‌توانید اجراهای خیابانی زیبایی را تماشا کنید.

mount royal park

جاذبه‌های دیدنی شهر مونترال: پارک مونت رویال

معماری به نام فردریک لا اولمستد، طراح سنترال پارک نیویورک، این پارک را در سال ۱۸۷۴   طراحی کرد و اکنون برای کسانی که قصد دویدن یا پیاده روی دارند، مکانی ایدئال در مونترال به حساب می‌‌آید. با گردش در این پارک مناظر متنوعی (مانند دریاچه‌‌، باغ تندیس و…) را خواهید دید و در بالاترین نقطه‌‌ی آن هم می‌‌توانید چشم‌‌اندازی بی‌‌نظیر از شهر را ببینید. در زمستان‌‌ها هم این پارک  مرکزی برای تفریحات زمستانی شهروندان و گردشگران است.

جاذبه‌‌های دیدنی شهر مونترال در کانادا- Art Museum Montreal

موزه‌ی هنرهای زیبای مونترال

این موزه بزرگ‌ترین موزه‌‌ی شهر مونترال و از مهم‌‌ترین موزه‌‌های کاناداست. بنای این موزه ترکیبی از ساختمان‌‌های جدید و ساختمان‌‌های مرمت‌شده‌‌ی قدیمی است. در این موزه ۴۱ هزار اثر هنری جا گرفته‌اند و سالانه بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید می‌‌کنند. در این موزه آثار هنری مربوط به سراسر دنیا را می‌توانید از نزدیک ببینید.

 Botanical Garden Montreal

باغ گیاه‌‌شناسیِ مونترال

از دیگر جاذبه‌‌های دیدنی شهر مونترال در کانادا باغ گیاه شناسی مونترال است. این باغ  شامل حدود هشتاد هکتار فضای سبز است و شهرداری مونترال آن را در سال ۱۹۳۱ افتتاح کرده است. تنوع زیادی از باغ‌‌هایی با تم‌‌های مختلفی از سراسر جهان، مانند باغ‌‌های ژاپنی، باغ‌‌های آلپ و… در این باغ قرار دارند و  حدود ۲۲ هزار گونه‌ی گیاهیِ جالب را می‌‌توان دید. این تنوع در ۳۰ باغ و ۱۰ نمایشگاه گلخانه‌‌ای با شبیه‌‌سازی آب و هواییِ مناطق مختلف قرار گرفته است.

جاذبه‌‌های دیدنی شهر مونترال در کانادا - کلیسای سنت ژوزف

جاذبه‌های دیدنی شهر مونترال: کلیسای سنت ژوزف

این کلیسا از زیباترین و بزرگ‌ترین کلیساهای کانادا به شمار می‌‌رود و گنبد آن با ۹۷ متر ارتفاع، دومین گنبد مرتفع در دنیاست. کلیسای سنت ژوزف روی دامنه‌ی کوه‌‌های مونت رویال قرار گرفته است و سالانه دو میلیون نفر برای بازدید یا عبادت به آنجا می‌‌روند. گنبد سبز این کلیسا که از سراسر شهر دیدنی است بازدید‌‌کننده‌ها را از دور به خود جلب می‌‌کند.

جاذبه‌‌های دیدنی شهر مونترال در کانادا - کلیسای جامع مریم ملکه‌ی گیتی

جاذبه‌های دیدنی شهر مونترال: کلیسای جامع مریم ملکه‌ی گیتی

این کلیسای منحصر به فرد در قرن نوزدهم ساخته شد و نسخه‌‌ی کوچک‌تری از کلیسای سنت پیترِ رم به حساب می‌‌آید. معماری این بنا ترکیبی از معماری رنسانس و باروک است.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.