فهرست مطالب

میزان تمکن مالی فرانسه

اقامت تمکن مالی چیست؟

اقامت تمکن مالی یک روشی است که در آن، فرد متقاضی باید توانایی اثبات اینکه قدرت مالی کافی برای زندگی بلندمدت به همراه خانواده‌اش در کشور مقصد برخوردار است، را داشته باشد. همچنین دارای یک منبع درآمد ثابت خارجی می‌باشد. بدون انجام کار در بازارهای جهانی، می‌تواند یک زندگی کامل را در کشور مقصد فراهم کند. هزینه تمکن مالی فرانسه به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولاً متقاضیان این نوع اقامت برای اثبات ادعای خود، باید یک حساب بانکی بین‌المللی افتتاح کنند. یک سپرده در حدودی که دولت کشور مقصد تعیین کرده است، در آن قرار دهند. همچنین این حساب باید در مدت حضور فرد و اعضای خانواده‌اش در کشور مقصد، دست نخورده باقی بماند. در بین کشورهایی که این نوع اقامت را برای مهاجران در نظر دارند، کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا از شرایط بهتری برخوردار هستند.

اقامت تمکن مالی چیست؟

میزان تمکن مالی برای ویزای فرانسه

هزینه تمکن مالی فرانسه بسته به نوع ویزا فرق دارد زیرا هرکدام از ویزاهای درخواستی هزینه و شرایط متفاوتی شامل میشود. به طور کل حداقل میزان تمکن مالی که باید توسط سفارت تایید شود حدود ۲۰۰ هزار یورو و گردش مالی ۶ ماه اخیر است. در صورت نبود مبلغ مذکور در حساب فرد، باید اثبات کند که درآمد ماهیانه مورد تصدیق سفارت (که معادل ۳۰۰۰ یورو در ماه است) را دارد. همچنین در صورت داشتن همسر و فرزندان، مقدار تأمین مالی باید برای هر فرزند با مبلغ ۷۵۰ یورو و برای همسر با مبلغ ۱۴۰۰ یورو به مقدار اولیه افزوده شود.

مدت اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت در فرانسه برای سرپرست خانواده و همسر، هنگام ورود به کشور یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. همچنین، اقامت فرزندان زیر ۱۸ سال خانواده به طور پنج ساله ثبت می‌شود و میتوان مجددا تمدید کرد. پس از گذشت حداقل پنج سال از اقامت سرپرست و خانواده‌اش، در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد، و با توجه به عواملی از قبیل میزان حضور در فرانسه و وضعیت تحصیل فرزندان در این کشور، امکان دارد که اقامت او برای ۱۰ سال دیگر تمدید شود و در نهایت به حالت دائم درآید. اگر درآمد حداقل ۳ هزار یورویی در ماه دارید و سابقه سفر به مناطق شینگن را نیز دارید، اقامت تمکن مالی فرانسه بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هزینه های ویزای تمکن مالی فرانسه

هزینه تمکن مالی فرانسه متغیر است و نسبت به شرایط متفاوت است. اما به صورت کلی هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای خود حمایتی فرانسه تقریبا۱۲ هزار یورو می باشد. تعدادی از هزینه‌های معمول مرتبط با اقامت تمکن مالی فرانسه شامل:

هزینه های روزمره:

هزینه‌های روزمره زندگی شامل خرید ، پذیرایی، حمل و نقل عمومی، برق، گاز، مواد غذایی ، اینترنت و تلفن همراه را نیز باید در نظر بگیرید. این هزینه‌ها بسته به شهر و نحوه زندگی شما متفاوت است.

هزینه های اسکان:

هزینه اجاره مسکن، شامل اجاره آپارتمان و همچنین هزینه‌های مرتبط با خانه و مسکن می‌تواند بالا باشد. قیمت‌ها بسته به شهر، منطقه، اندازه مسکن و تجهیزات مختلف تفاوت دارد.

هزینه های درمان:

باید برای بیمه درمان در فرانسه هزینه پرداخت کنید که بسته به درمان و بیماری هزینه آن متفاوت است.

هزینه های ویزا:

هزینه‌های ویزا به نوع و مدت اقامت بستگی دارد و لازم به ذکر است که این هزینه‌ها قابل تغییر است.

مدارک مورد نیاز برای اقامت تمکن مالی فرانسه

در فرآیند درخواست اقامت تمکن مالی در فرانسه، مدارکی وجود دارد که برای جمع آوری آن ها باتدابیر لازم را انجام داد. تهیه این مدارک می‌تواند به شما در فرآیند اخذ اقامت تمکن مالی در فرانسه کمک کند. برخی از این مدارک شامل:

مدارک مورد نیاز برای اقامت تمکن مالی فرانسه
  • قرارداد خرید و فروش ملک یا قرارداد اجاره مسکن
  • داشتن اجاره نامه معتبر
  • تکمیل فرم‌های ایالتی و به همراه داشتن انگیزه‌نامه (اجباری)
  • کارت شناسایی یا مجوز اقامت در کشور فرانسه ( کارت اقامت دائم)
  • پاسپورت خارجی با ویزای معتبر نوع D؛ علاوه بر این، پاسپورت شما باید حداقل یک سال و یک ماه دیگر اعتبار داشته باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • داشتن حداقل یک سند شش دانگ
  • شناسنامه با اعتبار کافی (گذرنامه داخلی)
  • درآمد حاصل سود سهام
  • حقوق بازنشستگی
  • برداشت از حساب بانکی با تعیین مبلغ مانده حساب

هزینه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه

هزینه تمکن مالی فرانسه برای ویزای تحصیلی، در رشته و حتی شهر دلخواه متفاوت است. به طور کلی، حداقل مبلغ قابل قبول برای تامین مالی ماهانه حدود ۶۲۰ یورو در سال اول تحصیلی مورد نیاز است، به عبارت دیگر باید حدود ۷۴۴۰ یورو برای سال اول را در نظر داشت.

هزینه تمکن مالی برای ویزای خود اشتغالی فرانسه 

اگر قصد مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای شغلی را دارید، باید حداقل مبلغ ۳۰٬۰۰۰ یورو را به عنوان تمکن مالی داشته باشید. این مبلغ برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف و شروع کسب و کار در فرانسه استفاده می‌شود. نباید در حساب بانکی شخصی شما نگهداری شود.

اقامت تمکن مالی فرانسه در مقایسه با سایر کشورها

برنامه‌های اقامت تمکن مالی فرانسه با کشورهای دیگر اروپایی تفاوت‌هایی دارند. در حال حاضر، فرانسه از طریق برنامه‌های ویزای سرمایه گذاری و ویزای افراد مالی مستقل، امکان اخذ اقامت دائم را فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاران باید حداقل ۳۰ هزار یورو در راه‌اندازی یا ایجاد کسب‌وکار و حداقل ۵۰ هزار یورو در پروژه‌های تجاری سرمایه‌گذاری نمایند تا بتوانند ویزای سرمایه گذاری را دریافت کنند. به علاوه، فرانسه بر خلاف برخی دیگر از برنامه‌های اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، بیشتر به مشارکت فعال در اقتصاد تمرکز دارد.

اقامت تمکن مالی فرانسه در مقایسه با سایر کشورها

از سوی دیگر، برنامه‌های ویزای طلایی کشورهای دیگر اروپایی مانند یونان، پرتغال و اسپانیا، با سرمایه‌گذاری‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. به‌عنوان نمونه، ویزای طلایی یونان با سرمایه‌گذاری حداقل ۲۵۰,۰۰۰ یورو در املاک، یکی از ارزان‌ترین اقامت ها در اروپا است. همچنین، پرتغال با سرمایه‌گذاری حداقل ۳۵۰,۰۰۰ یورو برنامه‌ای محبوب دارد که امکان دریافت اقامت را به سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. این برنامه‌ها عموماً انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. ممکن است برای سرمایه‌گذاران, جذاب‌تر باشند که به دنبال گزینه‌های سرمایه‌گذاری غیرفعال هستند.

هزینه تمکن مالی فرانسه برای ویزای توریستی

برای درخواست ویزای گردشگری، هزینه تمکن مالی فرانسه بستگی به برنامه سفر و مدت اقامت در فرانسه دارد. مدارک تمکن مالی می‌تواند شامل گواهی دریافت کمک‌هزینه یا گزارش ۳ ماه اخیر حساب بانکی باشد. همچنین برای اقامت بلندمدت، نیاز به توانایی مالی جهت پوشش کل هزینه‌های اقامت در فرانسه است. عدم ارائه مدارک مالی معتبر یکی از دلایل اصلی رد درخواست ویزا است. مصاحبه با آفیسر برای اخذ ویزا لازم نیست و تنها کافی است مدارک لازم را به سفارت فرانسه ارائه داد. زمان پاسخگویی به درخواست ویزا حدود ۲۱ روز کاری است و برای درخواست ویزا، باید حداقل ۱ تا ۳ ماه قبل از تاریخ سفر اقدام کرد.

بهترین شهرهای فرانسه برای اقامت تمکن مالی

شهر بوردو

شهر بوردو یک شهر بندری زیبا در فرانسه است که در نزدیکی رودخانه ژیروند واقع شده است. این شهر احاطه شده است توسط برخی از مکان‌های دیدنی معروف جهان، با فاصله تنها حدود ۱ ساعت از اقیانوس اطلس و کنار ساحل‌های زیبا. فاصله بوردو تنها ۳ ساعت با قطار تا پاریس و ۳ ساعت با کوه‌های پیرنه و مرز اسپانیا است. در گذشته، بوردو به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای فرانسه شناخته می‌شد، اما بعد از پایان قرن بیستم، بسیاری از جذابیت‌های خود را از دست داد. به همین دلیل، شهرداری بوردو با تلاش بسیار، پروژه‌های مرمت و بازسازی را آغاز کرده تا این شهر را دوباره جذاب کند.

بوردو دارای سیستم تراموا جدید و عالی است که شما را از وابستگی به ماشین درون شهر آزاد می‌کند. همچنین سیستم آموزشی این شهر بسیار قوی است و مدرسه بین‌المللی بوردو تنها مدرسه دوزبانه در منطقه است. رشته‌های آموزش عالی موجود در بوردو (در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا) شامل اقتصاد، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی و مهندسی می‌شود. زندگی در شهر زیبا و گردشگری بوردو برای هر فرد لذتبخش است. بنابراین، انتخاب شهر بوردو در فرانسه برای اقامت و زندگی یک گزینه عالی خواهد بود.

شهر لیون

شهر لیون سومین شهر بزرگ فرانسه پس از پاریس و مارسی محسوب می‌شود. مانند بسیاری از دیگر شهرهای فرانسه، این شهر همچنان کیفیت زندگی بالایی را ارائه می‌دهد و به خاطر غذاهای خوشمزه‌اش در سراسر جهان شهرت دارد. با بیش از ۲۰۰۰ رستوران که بسیاری از آن‌ها دارای ستاره‌های میشلن هستند، لیون همچنان به عنوان پایتخت غذا در فرانسه شناخته می‌شود. پروژه‌های ساخت و ساز شهری در حال انجام هستند و لیون روز به روز در حال گسترش است. به دلیل تجارت پررونقی که در آن انجام می‌شود، لیون به مقصدی محبوب برای مهاجرانی که قصد دارند در فرانسه اقامت و برای هزینه تمکن مالی فرانسه تامین میشوند، تبدیل شده است.

سوالات متداول

آیا برای درخواست این اقامت باید در فرانسه حضور داشت؟

خیر، شما می‌توانید درخواست اقامت تمکن مالی را از طریق سفارت فرانسه در کشور محل اقامت خود درخواست دهید.

آیا با اخذ ویزای خودحمایتی فرانسه باید در این کشور مشغول به کار شوم؟

خیر، با ویزای تمکن مالی میتوانید بدون نیاز به کار در فرانسه، در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای تمکن مالی فرانسه برای چه افرادی مناسب است؟

ویزای تمکن مالی فرانسه برای بازنشستگان، افراد با شرایط مالی بهینه و افرادی که درخواست مهاجرت در کوتاه ترین زمان را دارند، مناسب است.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.