پربازدیدها

مهاجرت تحصیلی؛ مناسب‌ترین زمان اقدام

بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی

بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائلی است که افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند باید از آن اطلاع داشته باشند.

زمان مناسب برای مهاجرت تحصیلی به مسائل مختلفی بستگی دارد و هر فردی باید بر اساس شرایط و موقعیتی که دارد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور  اقدام کند.

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده در سال های اخیر باید بگوییم که مهاجرت تحصیلی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع مهاجرت است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و دوست دارند با استفاده از تحصیل در یک کشور دیگر، شرایط نسبتا مساعدی را در دوران تحصیلی خود تجربه کنند.

 اما سوالی که مطرح می شود آن است که اصلا باید در چه دوره سنی و تحصیلی به سراغ مهاجرت برویم تا بهترین نتیجه را بدست آوریم و درمدت زمان کوتاه تری به موفقیت دست پیدا کنیم؟ 

به عبارتی بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی چه موقعیست؟

بسیاری از افرادی که دارای شرایط مهاجرت هستند معمولا در سال های پایانی دوره دبیرستان و در استانه دانشگاه بر روی مسئله مهاجرت متمرکز می شوند و سعی می کنند تا با ایجاد یک رزومه تحصیلی نسبتا خوب، شرایط مناسبی را برای این کار به وجود آورند و احتمال موفقیتشان برای این نوع مهاجرت بالا ببرند.

چرا دوره دبیرستان بهترین زمان برای مهاجرت نیست؟

شاید شما نیز برخی از افراد را دیده باشید که فرزندان خود را از دوره کودکی یا نوجوانی برای ادامه تحصیل به کشوری دیگر می فرستند.

 این افراد معمولا دارای شرایط مالی خوبی هستند و اقدامات لازم را برای تغییر محیط تحصیلی انجام می دهند.

اما حقیقت آن است که مهاجرت در چنین  سنی فرق آنچنانی با مهاجرت در سنین بالاتر ندارد و و میزان دستاوردهای تحصیلی ان چنان زیادی نصب فرد مهاجر نمی گردد.

مشکلات مهاجرت در زمان دبیرستان

یکی دیگر از مشکلات برای مهاجرت در مقاطع پایین  آن است که افراد فرصت ندارند تا پس انداز نسبتا مناسبی را برای مقاطع تحصیلی بالاتر خود بدست اورد و ممکن است در هنگام ورود به دانشگاه دچار مشکل مالی شوند و نتوانند دوره تحصیلی خود را با موفقیت طی کنند.

توجه داشته باشید که خدمات بورسیه تحصیلی در دوره دبیرستان بسیار کمتر از دوره دانشگاه است و افرادی که می خواهند در این مقطع تحصیل کنند معمولا باید تمامی هزینه های خود را بپردازند و دوملت یا موسسه تحصیلی مربوطه هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

به طور خلاصه باید بگوییم که مقطع راهنمایی یا دبیرستان بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی نبوده و هیچ برتری نسبت به مقطع دانشگاه ندارد و مشکلات خاصی دارد که به چند مورد از آنها اشاره کردیم.

مسئله دیگری که شما باید در مورد آن اطلاع پیدا کنید آن است که این نوع مهاجرت در دوره دبیرستان به دلیل شرایط سنی که افراد دارند ممکن است بسیار سودمند نباشد و باعث ایجاد امتیاز های نسبتا زیادی برای افراد نباشد؛ هر چقدر مقطعاین امر به دوره کاریابی و اشتغال افراد نزدیک تر باشد، میزان موفقیت و کسب امتیاز های مختلف در آن نیز بیشتر می شود.

برای آنکه بتوانید اطلاعات جامع و کاملی را در مورد بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی به بدست بیاورید، در ادامه مطلب با گروه اقلیما همراه باشید تا تمامی نکاتی را که باید در مورد این موضوع بدانید را به شما معرفی کنیم.

چرا مهاجرت تحصیلی در دوره دانشگاه؟

مهاجرت تحصیلی در دوره دانشگاه و مقاطع تکمیلی می تواند نتایج بهتری برای افراد داشته باشد و باعث ایجاد مزایای بسیار زیادی برای افراد شود. در واقع میتوان مهاجرت در این دوران را بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفت.

ابن نوع مهاجرت در دوره دانشگاه نسبتا منعطف تر از دوره های دیگر است و میزان انطباق پذیری آن با شرایط و موقعیت های مختلف دانشجو بهتر است.

یک مشاور حرفه ای و متخصص در  این زمینه می‌تواند به افراد کمک کند تا اطلاعات آنها در این زمینه بیشتر شود و بتوانند با دید روشن تری نسبت به این موضوع اقدام کنند. 

مشاوران و متخصصان گروه اقلیما می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در این مورد در اختیار شما قرار دهند. 

عموم مردم می توانند با گروه مهاجرتی اقلیما تماس بگیرند تا از خدمات رایگان این گروه متخصص و حرفه ای استفاده کنند.

تجربیات افراد مهاجر و تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده است گویای این موضوع است که افرادی که مقطع تحصیلی دانشگاه اقدام به مهاجرت کرده اند دارای احساس رضایت بیشتری هستند. 

در حالت کلی به چند مورد از مزیت های مهاجرت تحصیلی در مقطع دانشگاه اشاره می کنیم تا با انها اشنا شوید:

امتیاز ها و خدمات دولتی که توسط دانشگاه های مختلف برای مهاجرت ارائه می گردد بسیار بیشتر از دیگر مقاطع است و دانشگاه ها هر ساله تعداد زیادی از افراد دانشجو را برای ادامه تحصیل جذب می کند و افراد می توانند برای استفاده از این خدمات و امتیاز ها شرکت کنند.

 بورس های تحصیلی دانشگاه ها و کالج های دولتی می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای افراد باشند.

در دوره دانشجویی افراد این فرصت را دارند تا در کنار تحصیلات خود برای اشتغال نیز اقدام کنند و سرمایه نسبتا خوبی را برای خود پس انداز کنند و حتی می توانند به راحتی در دانشگاه های خصوصی شرکت کنند و مخارج آن را نیز پرداخت کنند. 

افراد می توانند در رشته هایی مانند رشته های فنی و مهندسی و رشته پزشکی شرایط شغلی خوبی را برای خود ایجاد کنند تا علاوه بر گذراندن دوره تحصیلی خود برای کار کردن در مراکز مختلف نیز اقدام کنند و تجربه کاری نسبتا خوبی را در این حوزه بدست آورند.

از دیگر مزایای که در مورد انتخاب این دوره برای بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد آن است که این دوره تحصیلی نسبتا به دوره کار حرفه ای افراد نزدیک تر است و می تواند نقش بسیار خوبی در میزان اطلاعات و دانش تخصصی آنها داشته باشد. 

برخی از مشاغلی که دانشجویان در دوره تحصیلات خود به سراغ آن میروند می تواند به عنوان یک تجربه کاری بسیار خوب مورد استفاده قرار گیرد و رزومه کاری افراد را بسیار پر بار تر کند.

دقت داشته باشید که مدارک بین المللی که افراد در دوره تحصیلات تکمیلی خود کسب می کنند دارای اعتبار جهانی هستند و افراد می توانند در کشور های دیگر نیز از آنها استفاده کنند و آینده کاری نسبتا خوبی را از طریق آنها بدست آورند.

خدمات اقلیما در راستای مهاجرت تحصیلی

در این مطلب سعی در راهنمایی شما برای انتخاب بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی را داشتیم، اما حال اینکه کدام کشورها برای این امر شرایط بهتری دارند و یا بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی در هر کشور در چه دوره ای  است، موضوعی است که شما میتوانید از مشاورین ما کمک بگیرد.

خدماتی که در حال حاضر گروه اقلیما در راستای این نوع مهاجرت ارائه می دهد عبارتند از:

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.