پربازدیدها

بهترین کشور برای زندگی ایرانیان ۲۰۲۲

آیا در مورد بهترین کشور برای زندگی ایرانیان چیزی می دانید و اطلاعات کافی در این حوزه دارید؟ 

  • آیا دوست دارید که اطلاعات لازم در مورد بهترین کشور برای زندگی ایرانیان را بدست آورید؟
  •  به نظر شما برای انتخاب بهترین کشور برای زندگی ایرانیان، چه ملاک‌ها و مسائلی با اهمیت‌تر هستند؟

 بهترین کشور برای زندگی ایرانیان مهم‌ترین موضوعی است که شما باید قبل از مهاجرت به آن دقت کنید. با توجه به این موضوع می‌توانید از بوجود آمدن آسیب‌ها و مشکلات احتمالی در جریان مهاجرت خود جلوگیری کنید. در ادامه مطلب  اطلاعات لازم در مورد جزییات دقیق مهاجرت به کشورهای مختلف را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بهترین کشور برای زندگی ایرانیان کجاست؟

کشورهایی همچون: انگلیس، امریکا، کانادا، استرالیا و… در طول سال  بیشترین تعداد مهاجر در سطح جهان هستند.

بیشتر افراد با خود فکر می‌کنند که امریکا می‌تواند گزینه مناسبی برای زندگی باشد. اما آیا واقعا کشور امریکا گزینه مناسبی برای مهاجرت و زندگی ایرانیان است؟ 

براساس آمار و اطلاعات  سال های اخیر، با وجود مساعد بودن شرایط عمومی کشور امریکا برای زندگی مهاجران، این کشور گزینه مناسبی برای مهاجرت ایرانیان نیست. 

 آمریکا یک گزینه مناسب برای کسانی است که می‌خواهند از طریق تمکن مالی به این کشور مهاجرت کنند. یا دانشجویان و نخبگان ایرانی می‌توانند آمریکا را به عنوان گزینه مناسبی برای مهاجرت انتخاب کنند. برای سایر مهاجران آمریکا سختی‌ها و پیچیدگی‌های زیادی برای ایرانیان دارد.

امارات، ترکیه، قبرس که نزدیک ایران هستند هم طرفداران بسیار زیادی در داخل کشورمان دارند. کسانی که تصمیم به مهاجرت می گیرند باید به مسائل مختلفی توجه کنند.  مهاجران لازم است تا بر اساس اهداف و نیازهای شخصی مانند: بازار کار، نرخ بیکاری، کیفیت سیستم آموزشی، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های درمانی و….  کشور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در حالت کلی افراد باید قبل از مهاجرت به نوع آن دقت کنند و از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرند. انواع مهاجرت را  بر اساس اهداف اشخاص می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  1.   کارآفرینی
  2.   سرمایه گذاری
  3.   تحصیلی
  4.   تمکن مالی

بنابراین اگر بخواهیم بهترین کشور برای زندگی ایرانیان را معرفی کنیم باید به موارد مختلفی اشاره کنیم. در ادامه مطلب به هر یک از این موارد اشاره می کنیم تا اطلاعات لازم را بدست آورید.

بهترین کشور برای زندگی ایرانیان از طریق ویزای کاری

 بهترین کشور برای زندگی ایرانیان از لحاظ کاری به موارد مختلفی بستگی دارد و باید به موضوعات خاصی توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی در این زمینه انجام دهید. 

اگر شما قصد دارید تا برای مهاجرت کاری به اروپا بروید به شما توصیه می‌کنیم که مدرک جاب افر و دعوتنامه کاری خود را آماده کنید، بدون داشتن این مدارک امکان دریافت ویزای بلند مدت کاری وجود ندارد.

قبل از آنکه مدرک جاب افر را دریافت کنید یا آنکه دعوت  نامه کاری برای شما فرستاده شود بهتر است به این موضوع دقت کنید که تخصص و مهارت آکادمیک شما در چه سطحی است و آیا کشور مقصد شما نیاز به مهارت شما دارد یا خیر. 

در برخی از موارد  با وجودی که که افراد دارای مهارت و تخصص آکادمیک هستند اما کشور مقصد یا همان کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده اند هیچ نیازی به نیروی خارجی برای آن مهارت ندارد. بنابراین بهتر است که قبل از انجام هر اقدامی در ابتدا مهارت و تخصص خود را ارزیابی کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید تا بدانید کدام کشور به نیروی خارجی متخصص در حرفه شما نیاز دارد.

بعد از دریافت این مدارک شما باید بلافاصله به سفارت مراجعه کنید تا ویزای خود را دریافت کنید.

تمدید ویزای کاری

 مدت زمان و اعتبار ویزای جاب آفر تقریبا یک ساله است و اگر پس از اتمام یک سال دو طرف بخواهند با هم  ادامه همکاری دهند به راحتی می توانید برای تمدید قرارداد کاری خود اقدام نمایید. حتی در صورتی که کارفرما یا شما بخواهید تا قطع همکاری کند، می‌توانید با یافتن کار جدید ویزای خود را تمدید کنید.

کسانی که دارای تخصص و مهارت‌های فنی و عمومی مانند خیاطی، نظافت، بسته بندی کالا، کار ساختمان و…. هستند هم میتوانند در کشورهای دیگر از طریق ویزای کاری اقدام به مهاجرت کنند. اما باید این نکته را در نظر بگیرند که پیدا کردن شغل برای آنها سخت تر است. از طرفی دیگر هم میانگین حقوق آنان معمولا پایین‌تر از حالت عادی است.

چند پیشنهاد برای اخذ ویزای کار 

 در صورتی که فکر می کنید تخصص و مهارت آکادمیک ندارید و نمی توانید مدرک جاب افر و دعوتنامه همکاری خود را دریافت کنید، بهتر است به سراغ دیگر روش‌های مهاجرتی بروید که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

از آنجایی که اقامت در حوزه شینگن مزیت‌های بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید به راحتی به دیگر کشورهای اروپا نیز به آزادی سفر کنید، به شما توصیه می کنیم که شرایط کاری خود را در کشور‌هایی همچون: سوئد، پرتغال، ایتالیا، آلمان، اسلواکی بررسی کنید و برای گرفتن ویزای شینگن اقدامات لازم را انجام دهید. 

گرفتن ویزای شینگن کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی با کمک گروه اقلیما تمامی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهید.

همانطور که اشاره کردیم، کانادا نیز جزو پرطرفدارترین کشورها برای اخذ ویزای کار است. در کشور کانادا مشاغل کاملا نظام بندی شده هستند و در سه دسته قرار می گیرند:

  1.   ناک صفر ( مشاغل مدیریتی)
  2.   ناک A ( مشاغل تخصصی)
  3.   ناک B ( مشاغل فنی و تجاری)

در حالت کلی باید بدانید که گرفتن ویزای کار در استرالیا و کانادا کار راحتی نیست. اما دارای مزیت های بسیار زیادی مانند موارد زیر است:

  •     امکان تحصیل رایگان
  •     بیمه دولتی درمانی
  •     اخذ کارت اقامت
  •     درخواست حق شهروندی

بهترین کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی

اگر شما جزو آن دسته  افرادی هستید که علاقه‌مند به گرفتن ویزای تحصیلی  هستید؛ اما نمی دانید که کدام کشور را باید انتخاب کنید، به شما توصیه می کنیم که برای گرفتن ویزای تحصیلی در دانشگاه های دولتی ترکیه، فرانسه و آلمان اقدام کنید.

براساس آمار و اطلاعات سال‌های اخیر، بیشتر ایرانیان مایل هستند تا برای اخذ ویزای تحصیلی کشورهای فرانسه، آلمان و ترکیه اقدام کنند. برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی بهترین کشور برای زندگی ایرانیان را دریافت کنید باید رزومه تحصیلی و ریز نمرات خود را برای دانشگاه های مختلف ارسال نمایید تا مورد بررسی قرار گیرد.

معمولا ایرانیانی که ویزای تحصیلی دریافت می‌کنند و در دانشگاه‌های خارجی پذیرش  می‌گیرند، سعی می‌کنند تا در کنار آن کار دانشجویی هم پیدا کنند تا بتوانند هزینه‌های تحصیل خود را تامین کنند.

در کشور ترکیه امکان پیدا کردن شغل در کنار تحصیل بسیار بیشتر از دیگر کشور‌ها است. از ویژگی‌های نسبتا سخت تحصیل در کشورهای مختلف آن است که شما نیاز به مدرک تحصیلی نسبتا پرکاربرد و پرطرفداری دارید و از طرفی دیگر هم باید به زبان محاوره آن منطقه تسلط پیدا کنید.

شرایط تحصیل در کشور های مختلف متفاوت است و همه افراد نمی توانند به راحتی ویزای تحصیلی دریافت کنند. 

برای آنکه بتوانید با استفاده از ویزای تحصیلی اقامت کشوری را بدست آورید باید مراحل مختلف نسبتا طولانی را بگذرانید و شرایط هر کشور را به طور اختصاصی مورد بررسی قرار دهید. بنابراین اگر شما به دنبال راه راحت تر و نسبتا کوتاه تری برای گرفتن اقامت یک کشور دیگر هستید به شما توصیه می کنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر شناخت بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت، چند راه نسبتا ساده و بسیار راحت برای اقامت بهترین کشور برای زندگی ایرانیان را معرفی کنیم.

مهاجرت به بهترین کشور برای زندگی ایرانیان از طریق تمکن مالی

از طریق تمکن مالی می توان به راحتی به سراغ بهترین کشور برای زندگی ایرانیان رفت. اگر شما جزو کسانی هستید که از نظر مالی  درآمد بالایی دارید و این درآمد به صورت دائمی است، به راحتی می‌توانید مجوز اقامت خود را در کشور های مختلف دریافت کنید.

 یکی از مزیت های مهاجرت به بهترین کشور برای زندگی ایرانیان ان است که دیگر نیازی به اثبات دانش زبانی خود ندارید و دغدغه هایی که در دیگر روش های گرفتن اقامت وجود دارد، در این روش دیگر وجود ندارد.

کشورهایی همچون پرتغال، اسلواکی، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، چک و….  بهترین گزینه برای اقامت از طریق تمکن مالی برای شما هستند. گروه مهاجرتی اقلیما دارای کادری حرفه ای و مجرب در این زمینه است و می تواند در مسیر مهاجرت شما بهترین خدمات را ارائه دهند. از جمله خدمات گروه مهاجرتی اقلیما  موارد زیر هستند:

  • افتتاح حساب بانکی
  • اخذ ویزا
  • خدمات ثبت شرکت و……

بهترین کشور برای زندگی ایرانیان برای سرمایه گذاری

یکی از راه‌های ساده‌ای که برای گرفتن اقامت یک کشور دیگر می توان از آن استفاده کرد، سرمایه گذاری است. 

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری 

برای آنکه بتوانید پاسخ این سوالات خود را دریافت کنید به شما توصیه می کنیم که با گروه اقلیما تماس بگیرید تا شما را در این مسیر یاری کنند. گروه اقلیما تمامی اطلاعات لازم در مورد اخذ ویزای شینگن از راه تمکن مالی در کشور فرانسه را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارائه می‌دهد.

شناخت بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و ویزای شینگن برای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری   برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، بسیار کارآمد است. 

شما می‌توانید از طریق سرمایه گذاری در کشورهایی همچون اسلواکی، پرتغال، فرانسه به راحتی بدون نیاز به حضور در این کشور ها و و سابقه سفر، ویزای خود را دریافت کنید.  برای اخذ ویزای شینگن و خرید ملک شما حداقل به ۷۰ هزار یورو احتیاج دارید.

سوالات متداول

  بهترین کشور برای ایرانیان از لحاظ بیمه اجتماعی چیست؟

یکی از ملاک هایی که بسیاری از افراد برای انتخاب بهترین کشور برای زندگی ایرانیان آن را انتخاب می کنند، بیمه تامین اجتماعی است. 

به هر حال امکان بیماری برای تمامی افراد وجود دارد و برای آن است که افراد بدانند در صورت بروز بیماری و حوادث دارای حمایت هستند.

  بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی کدام کشورها هستند؟

با افزایش جمعیت و کهنسالی جمعیت در اکثر کشورهای توسعه یافته، نیاز به پزشکان و پرستاران افزایش پیدا کرده است و این کشورها برای تامین نیاز خود  در برخی از موارد از نیروهای خارجی نیز استفاده می‌کنند.

اگر در رشته‌های مربوط به پزشکی، پرستاری و…. تحصیل کرده‌اید، به راحتی می‌توانید بهترین کشور برای زندگی ایرانیان را انتخاب کنید. کشور هایی مانند: فرانسه، سوئد، آلمان، دانمارک و…. هر ساله تعداد زیادی متخصص در رشته های مربوط به علوم پزشکی را پذیرش می‌کنند.

بهترین کشور از نظر آب وهوا  برای زندگی ایرانیان کجاست؟

یکی دیگر از موضوعاتی که باید قبل از مهاجرت به آن توجه داشت، آب و هوای کشور مقصد است. ایران کشور چهار فصلی است و ایرانیان بیشتر روزهای سال آب و هوایی گرم و آفتابی را تجربه می کنند، به همین دلیل برای این افراد سخت است که در مناطق سردسیر زندگی کنند.

 کشورهایی مانند: اتریش، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا،چک می توانند گزینه بسیار مناسبی به عنوان بهترین کشور برای زندگی ایرانیان باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با گروه مهاجرتی اقلیما که جزو شرکت‌های مهاجرتی معتبر است، تماس بگیرید تا شما را در این زمینه کمک کنند.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.