پربازدیدها

اقامت تمکن مالی پرتغال را چگونه بگیریم؟

 بهترین روش برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال چیست؟ اقامت تمکن مالی پرتغال چه مزایایی دارد؟ اقامت تمکن مالی پرتغال چه معایبی دارند؟

اقامت تمکن مالی پرتغال یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به اروپا محسوب می‌شود. به‌طورکلی می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که شما به‌واسطه داشتن اقامت تمکن مالی پرتغال می‌توانید در یکی از بهترین کشورهای اروپایی زندگی کنید. نکته بسیار مهمی که باید در خصوص اقامت تمکن مالی پرتغال بدانید این است که پرتغال یکی از کشورهای مهم حوزه اتحادیه اروپا و شینگن محسوب می‌شود؛ بنابراین شما با داشتن اقامت پرتغال می‌توانید از امکانات سایر کشورهای عضو حوزه شینگن نیز بهره‌مند شوید؛ بنابراین شما هم از امکانات رفاهی پرتغال و هم از سایر امکانات کشورهای اروپایی برخوردار می‌شوید و این یکی از مهم‌ترین مزایای اقامت تمکن مالی پرتغال می‌تواند محسوب شود.

اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که می‌خواهیم بدانیم که اساساً چگونه می‌توانیم نسبت به دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال اقدام کنیم و این ویزا از چه شرایطی برخوردار است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که بسیاری بر اساس اقامت تمکن مالی پرتغال به دنبال دریافت پاسپورت پرتغال و اقامت دائم آن هستند. ازاین‌رو شناخت این شرایط می‌تواند کمک زیادی به این افراد کند. البته شما می‌توانید با کمک کارشناسان گروه اقلیما این شرایط را بر اساس موقعیت خودتان بسنجید و بهترین مسیر را برای مهاجرت به اروپا و پرتغال پیدا کنید.

اقامت تمکن مالی پرتغال چه شرایطی دارد؟

اقامت تمکن مالی پرتغال ویزایی است که به‌صورت یک‌ساله صادر می‌شود. به‌نوعی شما اولین باری که اقامت تمکن مالی پرتغال را دریافت می‌کنید، ویزا به‌صورت یک‌ساله برای شما صادر می‌شود. بعد از اتمام یک سال شما می‌توانید ویزای خودتان را برای مدت دو سال تمدید کنید. همچنین شما امکان این را دارید که یک‌بار دیگر این ویزا را به‌صورت دو‌ساله تمدید کنید. بعد از گذشت ۵ سال، شما می‌توانید نسبت به دریافت ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال با اعتبار ۵ساله اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای این که ویزای شما تمدید شود باید شما به مدت حداقل ۸ ماه در سال (۲۴۴ روز) در پرتغال اقامت داشته باشید.

همچنین شما بعد از ۶ سال بعد از دریافت اقامت اولیه می‌توانید نسبت به دریافت پاسپورت و اقامت دائم خودتان اقدام کنید. همچنین شما به‌واسطه این ویزا می‌توانید برای دریافت شهروندی و تابعیت این کشور نیز اقدام کنید. این مهم‌ترین نکته‌ای است که شما باید به آن توجه داشته باشید.

بنابراین، مهم‌ترین ویژگی و مزیتی که اقامت تمکن مالی پرتغال (یا همان ویزای بازنشستگی D7 ) دارد دقیقاً همین است که شما می‌توانید بعد از ۶ سال برای دریافت پاسپورت و شهروندی پرتغال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا اقدام کنید.

مزایای اقامت تمکن مالی پرتغال

اقامت تمکن مالی پرتغال به جز این که می‌تواند به‌عنوان یک مسیر بسیار خوب برای دریافت و اقامت دائم و پاسپورت پرتغال محسوب شود مزایای مهم دیگری نیز دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شما به‌واسطه اقامت تمکن مالی پرتغال از همان سال اول می‌توانید از امکانات مهمی مانند تحصیل رایگان برای خود و یا فرزندان خود بهره‌مند شوید. همچنین شما به‌واسطه اقامت تمکن مالی پرتغال و حساب بانکی بین المللی در پرتغال امکان انجام تمام معاملات مالی و بانکی در سطح بین‌المللی را پیدا می‌کنید؛ بنابراین شما می‌توانید در بازارهای بورس جهانی سرمایه‌گذاری کنید و یا به‌سادگی خریدهای اینترنتی خودتان را انجام دهید. همچنین هیچ محدودیتی برای خرید ملک در پرتغال یا … برای شما وجود ندارد.

همچنین همان‌طور که گفتیم شما بعد از ۶ سال می‌توانید نسبت به دریافت اقامت دائم و پاسپورت اقدام کنید. به زبان ساده‌تر شما به‌واسطه اقامت تمکن مالی پرتغال علاوه بر این که از سطح زندگی خوب در یکی از بهترین کشورهای اروپایی برخوردار می‌شوید، می‌توانید نسبت به دریافت شهروندی و تابعیت این کشور نیز اقدام کنید.

اقامت تمکن مالی پرتغال و اثبات تمکن مالی

اقامت تمکن مالی پرتغال درست مانند هر ویزای دیگری از ویژگی‌ها و شرایط خاصی برخوردار است. همان‌طور که از نام این ویزا مشخص است شما برای گرفتن این ویزا باید بتوانید تمکن مالی خودتان را اثبات کنید. به بیان ساده‌تر ویزای تمکن مالی به‌عنوان یک ویزای خود حمایتی در دنیا شناخته می‌شود. براین‌اساس شما زمانی می‌توانید اقامت تمکن مالی پرتغال را دریافت کنید که ثابت کنید از نظر مالی به‌اندازه‌ای دارا هستید که بتوانید زندگی خودتان در پرتغال را بدون نیاز به کار یا کمک‌های دولتی بگذرانید. به بیان ساده‌تر شما به‌واسطه اقامت تمکن مالی پرتغال امکان کار در کشور پرتغال را نخواهید داشت.

اما برای اثبات تمکن مالی شما به سه فاکتور مهم نیاز دارید. فاکتور اول حساب بانکی است. در واقع شما باید حساب بانکی با دارایی بیش از ۱۰ هزار یورو به‌عنوان سپرده داشته باشید. همچنین در صورت تأهل باید ۶ هزار یورو دیگر به این مبلغ اضافه شود. فاکتور دوم اثبات درآمد ثابت است. در واقع شما باید نشان دهید که محل درآمد ثابتی دارید. به طور مثال ممکن است شما بازنشسته باشید و یا ملکی دارید که به‌واسطه اجاره آن درآمدی ثابت برای خود ایجاد کرده‌اید. این درآمد در ماه برای متقاضی حداقل باید ۷۵۰ یورو باشد. درصورتی‌که متقاضی متأهل باشد ۵۰۰ یورو به این مبلغ اضافه می‌شود و در صورت داشتن فرزند زیر ۱۸ سال ۳۰۰ یورو به این مبلغ اضافه می‌شود؛ بنابراین یک خانواده سه نفر باید درآمد ماهانه حداقل ۱۵۵۰ یورو قابل اثبات داشته باشد که امکان دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال را پیدا کند.

همچنین فاکتور نهایی برای گرفتن اقامت تمکن مالی پرتغال، داشتن سند ملکی است. در واقع متقاضی باید حداقل دو ملک به نام خود داشته باشد که بتواند برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال اقدام کند. اینها مهم‌ترین فاکتورها و شرایطی بود که شما برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.