پربازدیدها

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

بهترین کشورهای اروپایی را تا چه اندازه می‌شناسید؟ به نظرتان چگونه می‌توان بهترین کشورهای اروپایی را شناسایی کرد؟ چه فاکتورهایی را باید برای بهترین کشورهای اروپایی در نظر گرفت؟

انتخاب بهترین کشورهای اروپایی از لحاظ اولویت به موارد متعددی بستگی دارد. در حالت کلی باید بگوییم که در انتخاب بهترین کشورهای اروپایی  برای مهاجرت باید در ابتدا  هدف خود را از مهاجرت مشخص کنید.

 باید بگوییم که مهاجرت به معنای ترک وطن و شروع زندگی در محلی دیگر است و چه‌بهتر اگر بتوان محل جدید زندگی خود را یکی از بهترین کشورهای اروپایی انتخاب کرد. یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت، انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی و مهاجرت با توجه‌ به خواسته‌ها و نیازهای افراد است.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و فاکتورهای تعیین‌کننده آن

بهترین کشورهای اروپایی  برای مهاجرت را می‌توان از راه‌های مختلفی مورد شناسایی قرار داد. در وهله­‌ی اول  توجه کنید که آن کشور  با شرایط و خواسته‌های شما سازگاری داشته باشد. سپس شرایط کاری و درآمدی مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد تا  بتوانید از سطح مناسبی از استانداردهای زندگی بهره‌مند شوید. بهترین کشورهای اروپایی برای افراد مختلف تا حد زیادی می‌تواند متفاوت باشد و شرایط نسبتاً متفاوتی  برای آنها وجود دارد.

به همین دلیل افرادی که اقدام به مهاجرت می‌کنند باید کشور مدنظر خود را از چندین جهت مورد بررسی قرار دهند. ضمناً اولویت‌های خود و خانواده‌شان را در نظر بگیرند، چرا که دلایل مهاجرت در افراد مختلف، متفاوت با یکدیگر است. ولی در حالت کلی فاکتورهای زیر می‌توانند نقش مهمی در انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و زندگی ایفا کنند.

 رشد و توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نزدیکی به ایران و بعد مسافت و امکانات آموزشی و تحصیلی خدمات سلامت و بهداشت.

 

بهترین کشورهای اروپایی و بررسی رشد و توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی

بهترین کشورهای اروپایی از طریق معیارهای مختلفی مشخص می‌شوند که یکی از اساسی‌ترین معیارها، بررسی رشد و توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است. بیشتر کشورهای اروپایی دارای ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی‌ هستند. اما برای آن که بتوان بهترین کشورهای اروپایی را مشخص کرد، باید این موضوع را به‌صورت عمیق‌تری بررسی کرد. داشتن اقتصاد پیشرفته که در سایه ­ی برخورداری از صنایع قدرتمندی چون کشاورزی، خودرو، بانکداری، گردشگری و … سبب امنیت شغلی، سطح درآمد کافی و فرصت‌های شغلی مناسب برای مهاجران می‌شود.

مواردی چون آزادی بیان، آزادی فردی، سطح پایین جرم و جنایت، امنیت اجتماعی و برابری جنسیتی، ثبات سیاسی، سیاست صلح‌جویانه و داشتن روابط مثبت سیاسی و اقتصادی با اکثر کشورهای جهان سبب شده است تا کشورهای اروپایی در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت قرار بگیرند.

 

نزدیکی به ایران و بررسی بُعد مسافت

بهترین کشورهای اروپایی برای برخی از افراد به بُعد مسافت آن بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب کشورها  برای مهاجرت نزدیکی آن به ایران است.  برخی از افراد به دلیل وابستگی به خانواده خود ترجیح می‌دهند تا در کشوری نزدیک ساکن شوند تا هم هزینه­ ی حمل  نقل کمتری را متحمل شوند و هم در کمترین زمان بتوانند به ایران سفر کنند.

 

خدمات سلامت و بهداشت

بهترین کشورهای اروپایی بیمه‌های تأمین اجتماعی بسیار قوی دارند که اکثر هزینه‌های درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهند. از طرفی باتوجه ‌به رده‌بندی جهانی، بیشتر شهرهای اروپایی در سطح بالایی از کیفیت زندگی در جهان قرار دارند، چرا که میزان رضایت از زندگی در افراد ساکن در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. در نتیجه در انتخاب  کشور اروپایی برای مهاجرت باید این فاکتور را مدنظر قرار داد.

 

 امکانات آموزشی و تحصیلی

کشورهای اروپایی دارای سیستم آموزشی سطح بالایی هستند و با فراهم‌کردن شرایطی چون اخذ بورسیه تحصیلی راه را برای تحصیل رایگان و یا ارزان برای دانشجویان سراسر جهان فراهم می‌کنند. فاکتورهایی مثل سن و گپ تحصیلی از اهمیت کمتری برخوردارند.

سطح کیفیت آموزشی بالا، رتبه و رنکینگ دانشگاه‌های اروپایی در سطح جهانی، امکان تحصیل در مدارج بالا، برخورداری از امنیت در شهرهای دانشجویی، وجود امکانات اقامتی همچون خوابگاه‌های مناسب از جمله فاکتورهایی هستند که برای انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی باید مدنظر قرار گرفته شوند.

 

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

کشورهای اروپایی از جمله کشورهای قدرتمند اقتصادی و پیشرفته هستند که سالانه متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارند. از طرفی در کشورهای حوزه شینگن، امکان مسافرت به ۲۶ کشور اروپایی بدون دریافت ویزا وجود دارد.

اخذ ویزای اروپا نیز از طریق ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و … امکان‌پذیر است. به همین دلیل در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به بیان فاکتورهایی بپردازیم که در هنگام مهاجرت باید به آنها توجه کرد.

با گروه اقلیما همراه باشید. در ادامه به معرفی بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و بررسی شرایط آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

 

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت: آلمان

این کشور ثروتمندترین کشور اروپایی است که با داشتن شرایط عالی اقتصادی و اجتماعی، سطح بالای رفاه و نرخ پایین بیکاری مقصدی محبوب برای مهاجران به شمار می‌آید.

آلمان بهشت مهاجران تحصیلی است. دارا بودن دانشگاه‌هایی با رتبه­بندی جهانی و نیز تحصیلات رایگان یا کم‌هزینه و امکان دریافت اقامت دائم پس از اتمام تحصیلات از جمله جذابیت‌های این کشور برای مهاجران تحصیلی است. علاوه‌برآن، مهاجرت کاری نیز می‌تواند یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به این کشور باشد.

 اقتصاد قوی و برخورداری از صنایع بزرگی مانند خودروسازی، صنایع شیمیایی و صنایع الکتریکی، فرصت‌های شغلی بسیار و امکان کسب درآمد اقتصادی بالا، آلمان را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است. از طرفی سایر امکانات رفاهی چون میزان جرم و جنایات پایین، آب‌وهوای مطلوب، بیمه‌های سلامت قوی، بودجه بازنشستگی، بیمه بیکاری از دیگر مزیت‌های این کشور اروپایی برای مهاجرت به‌حساب می‌آیند.

آلمان مقصدی برای ایرانیان

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت: سوئد

این کشور به دلیل سطح رفاه اجتماعی بالای، یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت به‌حساب می‌آید. باتوجه ‌به حضور برندهای تجاری مهم در این کشور و نقطه قوت در صنعت هواپیماسازی، صنایع فولاد و سنگ‌آهن و صنایع معدنی شرایط کاری مناسبی وجود دارد و مردمان آن سطح اقتصادی مطلوبی دارند.

 سوئد امکان مهاجرت از طریق تحصیل، کار، ازدواج، سرمایه‌گذاری را برای مهاجران سایر کشورها فراهم کرده است. این کشور به دلیل برخورداری از جنگل‌ها و مراتع بسیار یکی از سرسبزترین کشورهای اروپایی است.

یکی از فاکتورهای مهم برای مهاجران بحث آب‌وهوایی این کشور است که به دلیل نزدیکی به قطب و داشتن آب‌وهوایی سرد ممکن است با شرایط هر مهاجری سازگار نباشد و شیوه­ی خاصی از زندگی را بطلبد.

وقت سفارت سوئد

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت: نروژ

کشوری کوهستانی در شمال اروپاست که مردمان آن از سطح رفاه بالایی برخوردارند و می‌توان این کشور را به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی شناسایی کرد. در این کشور نرخ بیکاری و جرم و جنایت بسیار پایین است؛ بنابراین کشوری امن و مناسب برای مهاجرت است.

نروژ به دلیل برخورداری از صنعت کشاورزی پیشرفته و صادرات نفت و گاز یکی از ثروتمندترین کشورهاست و درآمد سالانه مناسبی دارد و اگر که فردی ماهر و باتجربه در زمینه کاری خود هستید، این کشور می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. این کشور نیز همچون آلمان دارای سیستم آموزشی رایگان است.

مردم نروژ به دلیل برخورداری از خدمات اجتماعی، سلامتی و آموزشی مناسب هر ساله در لیست شادترین مردم جهان قرار می‌گیرند. نروژ نیز کشوری سرسبز با آب‌وهوایی سرد است.

نروژ

هلند

هلند کشوری کوچک و سرسبز در اروپای غربی است. کشوری با اقتصاد پیشرفته و باثبات است که مردمان آن از امکاناتی چون سیستم آموزشی و بهداشتی قوی، آزادی فردی، رفاه اجتماعی برخوردارند و همین موضوع باعث می‌شود تا به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی آن را شناسایی کرد.

این کشور به دلیل دارابودن صنایع مختلفی چون کشتی‌رانی، ماهیگیری، بانکداری، بازرگانی و کشاورزی و پزشکی نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و کشوری مطلوب برای نیروی کار ماهر و متخصص است. هلند یکی از مناسب‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است و مردمان جزو خوشحال‌ترین مردم جهان به‌حساب می‌آیند.

 همچنین هلند کشوری پاکیزه با آب‌وهوایی پاک است چرا که تمرکز زیادی بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک دارد. دانشگاه‌های بسیاری با رتبه‌بندی جهانی در کشور هلند وجود دارد که رشته‌های زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند و در نتیجه از جمله بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی است.

دانشجویان می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود، با یک شرکت هلندی قرارداد بسته و چندین سال بعد در صورت داشتن شرایط لازم، می‌تواند اقامت دائم کشور هلند را به دست آورند.

ویزای هلند با اقلیما

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت: انگلیس

انگلستان یکی دیگر از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت است. سطح رفاه بالا، اقتصاد قوی، نرخ بیکاری پایین، ثبات و قدرت سیاسی بالا و برخورداری از شبکه گسترده و مستحکم مراقبت‌های درمانی و بهداشتی انگلیس را به مقصدی جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است.

انگلستان کشوری مناسب برای افرادی است که خواهان زندگی باثبات هستند و در صورت داشتن تخصص، مهارت و دانش بالا می‌توانید پیشرفت بسیار خوبی در این کشور داشته باشید. همچنین کشوری پیشرفته در زمینه‌های فناوری و پزشکی و آموزشی است.

این کشور دارای دانشگاه‌های قدیمی بسیار معتبری مانند آکسفورد و کمبریج است و هرساله میزبان دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان است که شرایط مالی مساعدی دارند چرا که هزینه تحصیل در انگلستان بسیار بالا است.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت-انگلیس

اتریش

اتریش از جمله کشورهای ثروتمند در جهان است که مردمان آن از استاندارد زندگی بالایی برخوردارند. به دلیل شراکت تجاری موجود در میان کشور آلمان و اتریش، هرگونه تغییری در شرایط اقتصادی آلمان تأثیر مستقیمی بر اقتصاد اتریش می‌گذارد.

زبان آلمانی نقش مهمی را در این کشور ایفا می‌کند و بنابراین برای پیداکردن کار و زندگی در این کشور باید مسلط به زبان آلمانی باشید.  اتریش نیز شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم کرده است و سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری است. موقعیت شغلی مناسب، درآمد سالانه بالا، نرخ بیکاری پایین، امنیت بالا بیانگر شرایط مساعد برای زندگی و مهاجرت به اتریش است.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت-اتریش

سوئیس

سوئیس کشور کوچکی در مرکز اروپا است که نام آن با رشته‌کوه‌های آلپ عجین شده است. اقتصاد سوئیس بسیار باثبات است و کارکنان آن بالاترین میزان درآمد سالیانه را در میان کشورهای اروپایی دریافت می‌کنند.

مردم این کشور از کیفیت زندگی بالا، امنیت شغلی، امنیت اجتماعی، سیستم آموزشی عالی و خدمات درمانی بسیار بالا بهره‌مند هستند. سوئیس همچنین به سیاست صلح‌جویانه و روابط دوستانه و مثبت با سایر کشورهای جهان و بانک‌های معتبر نیز معروف است. شفافیت سیاسی و پاسخگویی دولت، آزادی مدنی، رقابت سازنده اقتصادی و توسعه فردی سوئیس را به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و زندگی تبدیل کرده است.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت-سوییس

دانمارک

دانمارک یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر ثبات سیاسی و اقتصادی بالا است؛ زیرا قوانین آن بسیار آسان و کاملاً شفاف است. نرخ بیکاری در دانمارک پایین است که بیانگر وجود فرصت‌های شغلی مناسب است.  همچنین دانمارک سیستم اقتصادی پیشرفته‌ای دارد که آن را به یکی از پردرآمدترین اقتصادهای جهان تبدیل کرده است. کیفیت زندگی بالا، سطح رفاه اجتماعی مناسب و استاندارد دانمارک را از جمله بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت- دانمارک

 

 اگر شما نیز جز کسانی هستید که قصد دارید برای دریافت بهترین کشورهای اروپایی اقدام کنید به شما توصیه می کنیم که همین الان می توانید با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت و اقامت یا ویزای کوتاه مدت اطلاعات خود را ثبت نمایید تا کارشناسان  متخصص و با تجربه اقلیما با شما تماس بگیرند و از مزایای خدمات مشاوره ای استفاده کنید.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.