پربازدیدها

وقت سفارت آلمان را چگونه بگیریم؟

وقت سفارت آلمان چگونه تعیین می‌شود؟ مهم‌ترین نکات و شرایط وقت سفارت آلمان چیست؟ وقت سفارت آلمان توسط چه کسی تعیین می‌شود؟ سریع‌ترین روش دریافت این وقت چیست؟ در تعیین وقت سفارت آلمان به چه نکاتی باید توجه شود؟ بهترین حالت برای دریافت این وقت چیست؟ آیا تعیین زمان وقت سفارت آلمان در اختیار خودمان است؟ برای وقت سفارت آلمان از چه طریقی باید اقدام کنیم؟

تعیین وقت سفارت آلمان از اولین اقداماتی است که شما برای گرفتن ویزای مختلف آلمان باید آن را انجام دهید. در کلام ساده‌تر برای این که بتوانید نسبت به دریافت ویزای آلمان اقدام کنید، پیش از هر اقدامی باید از طریق شرکت ویزا متریک با ارائه مدارک خود نسبت به تعیین وقت اقدام کنید؛ بنابراین برای دریافت وقت باید از طریق شرکت ویزا متریک اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از کارشناسان گروه اقلیما کمک بگیرید.

وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان از طریق شرکت ویزامتریک

در تعیین وقت سفارت آلمان شما در واقع از طریق تعیین وقت شرکت ویزامتریک اقدام کنید. اما سؤال مهم این است که اساساً این شرکت چیست و چرا باید از طریق این شرکت نسبت به تعیین وقت اقدام کنیم؟

بسیاری از کشورهای اروپایی و مطرح دنیا با چالش درخواست بالای ویزا روبه‌رو هستند. این دست از کشورها به‌خوبی می‌دانند که بررسی و اعلام نظر در خصوص تک‌تک این درخواست‌ها می‌تواند بسیار زمان بر باشد. این در حالی است که کارکرد سفارت تنها بررسی درخواست ویزا و اعلام نظر دراین‌خصوص نیست؛ بنابراین بسیاری از این کشورها باتوجه‌به حجم درخواست‌ها در این حوزه بخشی از امور مربوط به صدور ویزا را به شرکت‌های خصوصی خاصی سپرده‌اند. در واقع کشورهایی مانند آلمان با برون‌سپاری بخشی از مراحل صدور ویزا سعی در صرفه‌جویی اقتصادی و زمانی داشته‌اند. برای مثال دولت فرانسه این امر را به شرکت vfs و دولت ایتالیا آن را به شرکت ckgs واگذار کرده اند.

دولت آلمان بررسی اولیه مدارک و اطلاعات درخواست‌کننده و تعیین وقت سفارت آلمان را به شرکت ویزا متریک سپرده است؛ بنابراین شما در گام اول هیچ کاری با سفارت آلمان نخواهید داشت. شما تنها باید به شرکت ویزا متریک مراجعه کرده و با مشخص‌کردن نوع ویزا مدارک مربوطه خود را به آن‌ها ارائه دهید. درگذشته خود شرکت ویزا متریک نسبت به تعیین زمان مراجعه اقدام می‌کرد؛ اما امروزه خودتان می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف بهترین زمان را برای وقت سفارت آلمان انتخاب کنید. حال سؤال اینجاست که برای استفاده از خدمات ویزامتریک چگونه باید اقدام کنیم؟

ویزامتریک

شروع به تعیین وقت سفارت آلمان

همان‌طور که گفته شد برای تعیین وقت سفارت آلمان باید از طریق شرکت ویزا متریک اقدام کرد. در ایران شرکت رهیاب گذر آرتا به‌عنوان نماینده رسمی ویزامتریک مسئول تعیین زمان و بررسی مدارک است. توجه داشته باشید که شما برای انجام مراحل ثبت‌نام باید از طریق سایت این شرکت اقدام کنید. بعد از آن اگر ثبت‌نام به‌درستی انجام شده باشد شما باید نسبت به تحویل مدارک خود به دفتر این شرکت اقدام کنید.

بیایید با یکدیگر به‌صورت گام‌به‌گام مراحل ثبت‌نام و تعیین وقت سفارت آلمان را از طریق شرکت ویزا متریک انجام دهیم.

اولین مرحله واریز وجه یک میلیون و سیصد هزار تومان به‌ازای هر نفر به‌حساب شرکت رهیاب گذر آرتا است. توجه داشته باشید که شما حداکثر می‌توانید برای ده نفر به‌صورت هم‌زمان و به‌صورت گروهی برای دریافت وقت سفارت آلمان اقدام کنید.

بعد از گذشت یک روز کاری از زمان واریز وجه شما با ارسال تصویر فیش واریز شده (اگر از طریق بانک واریز کرده باشید) به ایمیل داده شده توسط شرکت و یا با واردکردن زمان پرداخت و شماره کارت پرداخت شده (اگر از طریق ای‌تی‌ام یا موبایل بانک اقدام به پرداخت کرده باشید)، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را شروع کنید.

در این مرحله شما باید مشخصات هویتی و فردی خواسته شده را به‌ازای هر نفر وارد کنید. به طور مثال اگر برای ده نفر واریزی انجام شده باشد شما باید برای هر ده نفر به‌صورت جداگانه این مرحله را انجام دهید. در این مرحله ارائه مشخصات هویتی و شماره پاسپورت و… از ملزومات است.

بعد از آن با تأیید این مشخصات در مرحله بعدی می‌توانید زمان موردنظر را از طریق تقویم ارائه شده به شما انتخاب کنید. در کلام ساده‌تر شما می‌توانید از بین زمان‌هایی که امکان انتخاب آن‌ها برای شما وجود دارد نسبت به تعیین وقت سفارت آلمان اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای ورود به این مرحله باید منتظر تأییدیه مشخصات فردی از طرف شرکت باشید.

وقت ویزامتریک

دیگر مراحل تعیین این وقت

تا به اینجا دانستیم که برای تعیین وقت سفارت آلمان ابتدا باید به‌ازای هر نفر مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان واریز شود. بعد از گذشت یک روز کاری از زمان واریز وجه، شما می‌توانید نسبت به شروع ثبت‌نام خود اقدام کنید. بعد از ارسال مشخصات فردی و تایید آن توسط شرکت شما می‌توانید بر اساس زمان‌های موجود، زمان موردنظر برای وقت سفارت آلمان را انتخاب کنید.

تا به اینجا تمام کار شما تمام شده است. طی یک یا دو روز کاری ایمیل تأیید زمان برای شما ارسال می‌شود. ایمیلی دیگر نیز به‌عنوان یادآوری زمان وقت سفارت آلمان حدود ۴۸ ساعت قبل از زمان تعیین شده برای شما ارسال خواهد شد. نکته مهم این است که شما می‌توانید ۷۲ ساعت قبل از زمان قرار، وقت سفارت آلمان را تغییر دهید.

نکته مهم دیگر این است که اگر شما وقت سفارت آلمان را از دست بدهید امکان بازگشت وجه و یا استفاده از وجه واریزی برای تعیین وقت سفارت آلمان وجود ندارد. در این حالت شما باید نسبت به پرداخت واریزی جدید و گذراندن این مرحله از ابتدا باید اقدام کنید. اینها مهم‌ترین نکاتی بود که در خصوص وقت سفارت آلمان باید به آن اشاره می‌کردیم.

به‌طورکلی اگر بخواهیم بیان کنیم مسئله‌ای که وجود دارد این است که وقت سفارت آلمان تنها از طریق شرکت ویزامتریک امکان‌پذیر است. خوشبختانه این شرکت در ایران نیز دارای نمایندگی رسمی و معتبر است که شما می‌توانید به کمک آن نسبت به انجام ثبت‌نام و دریافت وقت سفارت آلمان اقدام کنید.

سؤالات متداول

۱-      وقت سفارت آلمان از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

شما برای تعیین وقت سفارت آلمان نیازی به مراجعه حضوری به سفارت ندارید. بلکه شما تنها باید از طریق سایت اقدام به ثبت‌نام و تعیین وقت کنید. برای این کار باید از سایت شرکت ویزامتریک استفاده کنید. یادتان باشد به جز این راه دیگری برای گرفتن وقت سفارت آلمان نخواهید داشت.

۲-      هزینه تعیین این وقت چقدر است؟

به‌طورکلی هزینه وقت سفارت آلمان به‌ازای هر نفر یک میلیون و سیصد هزار تومان در نظر گرفته شده است. در کلام ساده‌تر شما با پرداخت این مبلغ به‌حساب شرکت ویزامتریک می‌توانید نسبت به دریافت وقت سفارت آلمان اقدام کنید.

۳-      آیا تعیین این وقت از طریق ویزامتریک به معنی دریافت ویزاست؟

خیر. شرکت ویزامتریک و نمایندگی‌های آن هیچ تعهدی در قبال صدور ویزا و یا ریجکت نشدن ندارد. در کلام ساده‌تر این شرکت هیچ تأثیرگذاری دراین‌خصوص ندارد.

۴-      در صورت ازدست‌دادن این وقت آیا امکان عودت وجه وجود دارد؟

خیر. شرکت ویزا متریک هیچ تعهدی در قبال ازدست‌رفتن وقت سفارت آلمان ندارد. در صورت بروز چنین اتفاقی شما می‌توانید با پرداخت دوباره هزینه و انجام این مراحل نسبت به دریافت نوبت جدید اقدام کنید. 

 

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.