پربازدیدها

فریلنسر یا آزادکار کیست؟

 

فریلنسر

فرینلسر در واقع فردی است که بدون وابستگی به شرکت یا سازمان و یا در کل به ارگان خاصی، از تخصص خود استفاده کرده و مشغول به کار است. 

به طبع یکی از مزایای فریلنسر بودن به عهده گرفتن پروژه‌های متعدد و یا کار کردن با چندین شرکت‌ است.

در مورد فریلنسر بودن نیز مانند اکثر چیزها دو بعد مثبت منفی و مثبت وجود دارد و خب این مدل از کار کردن هم معایب خود را دارد.

در ادامه به مزایا و معایب فریلنسر بودن می‌پردازیم.

اینکه چیزی شما را جذب کند برتری مزایای آن به معایبش است.

فریلنسر  همانطور که خود را به یک کار و یک شرکت محدود نمی‌کند، در انتخاب محل زندگی و ملیتش هم می‌تواند آزاد باشد و هر کجا خواست برود. دنیای امروز هم، به خوبی فریلنسرها را درک کرده و دارد خودش را بیش از پیش آماده می‌کند تا از توانمندی‌ فریلنسرها بهینه‌تر استفاده‌ کند.

مزایای فریلنسر بودن عبارتند از:

  • محدود نبودن به محیط
  • نداشتن محدودیت خاص درآمدی
  • انعطاف در ساعت کاری 

معایب فریلنسری

و اما معایب فریلنسر بودن:

  • درآمد ثابتی ندارید
  • از مزایای یک کارمند شرکت بهره‌مند نیستید
  • مداخله کار و زندگی شخصی(البته بستگی به قدرت مدیریت فرد دارد)

بهشت فریلنسرها

یکی از کشورهایی که خیلی به فریلنسرها اهمیت می‌دهد، سرزمین رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، بهشت مهاجران، کاناداست. اگر دو سال سابقه کار و کسب درآمد از طریق  فریلنسینگ را دارید، کانادا مقصد مناسبی است، اگر:

  • ثابت کنید در کانادا هم می توانید با فریلنسینگ درآمد داشته باشید؛
  • نشان دهید که سهم کوچکی در رشد اقتصاد کانادا خواهید داشت؛
  • از ۱۰۰ نمره‌ای که دولت کانادا برای متقاضیان اقامت در نظر گرفته، دست کم ۳۵ نمره جمع و جور کرده باشید (که ساده هم هست، خودتان ادامه این نوشته را بخوانید، متوجه می‌شوید.).

تعریف قانون کانادا درباره‌ی فریلنسر

در قانون کانادا، به «مهاجری که به دلیل داشتن تجربه درآمدزایی برای خودش (بدون آنکه جایی استخدام شده باشد) توسط دولت کانادا پذیرفته شده و می تواند از همان شیوه در کانادا هم درآمد کسب کند، مهاجر فریلنسر یا خویش‌فرما می‌گویند. البته کسب و کار مهاجر بایستی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی باشد.» 

در این قانون به این مهاجران به صورت دقیق‌تر، مهاجر خویش‌فرما Self-employed person یا مهاجر Freelancer گفته می شود.

و حتما هم می‌دانید که قضیه مهاجرت به کانادا با قضیه Work permit  و business visitor کلا فرق دارد.

راه اثبات اینکه فریلنسر هستید

فقط می‌ماند اینکه باید به دولت کانادا نشان دهید سابقه کار هم داشته‌اید. از نظر دولت کانادا سابقه کار برای ویزای خویش‌فرما یا فریلنسر یعنی اینکه:

– سابقه شرکت در فعالیت‌های فرهنگی یا مسابقات ورزشی در کلاس جهانی را داشته باشید.

– یا پیش از این، یک فریلنسر ( یا خویش فرما) در فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی بوده باشید.

  • یک شرط موجّه

داشتن «دو سال» سابقه کار شرط لازم  قرار گرفتن در این تعریف است. البته این دو سال سابقه باید مربوط به همین ۵ سال اخیر باشد. (از ۵ سال پیش از درخواست ویزا تا روز پاسخ به درخواست‌تان) و هرچه سابقه فعالیت شما بیشتر باشد نمره بیشتر، و شانس بالاتری برای دریافت ویزا از طریق فریلنسینگ دارید.

  • فعال فرهنگی فریلنسر

اگر فعال فرهنگی هستید، دو سال سابقه مرتبط کاری یعنی یکی از این‌ها:
– ۲ دوره یکساله خویش‌فرما یا فریلنسر بوده اید.
– ۲ دوره یکساله در فعالیت های جهانی مربوط به فرهنگ و هنر، شرکت داشته‌اید.
– یک سال خویش‌فرما یا فریلنسر فرهنگی بوده و یکسال فعالیت فرهنگی در سطح جهانی داشته‌اید.

  • ورزشکار فریلنسر

 اگر ورزشکار هستید، دو سال سابقه مرتبط کاری یعنی یکی از این‌ها:
– ۲ دوره یکساله خویش‌فرما یا فریلنسر ورزشی بوده‌اید.
– ۲ دوره یکساله در فعالیت های ورزشی در سطح جهانی شرکت داشته‌اید.
– یک سال سابقه کار به عنوان ورزشکار فریلنسر دارید و یک سال هم در فعالیت‌های جهانی ورزشی شرکت داشته‌اید.

  • نکته حقوقی

یک نکته ساده حقوقی را هم مرور کنیم:

برای اقامت کانادا و دریافت PR یا همان اقامت دائم، همین که سه تا شرط بالا را داشته باشید یعنی بیشتر راه را رفته‌اید، می‌ماند تاییدیه‌های پزشکی و امنیتی و موارد ساده دیگر. وقتی که جلای وطن کردید و به سلامتی توی کانادا مستقر شدید، باید تفاوت خیلی جزئی فریلنسر و خویش‌فرما ( یا همان خود اشتغالی) را توی خاطرتان داشته باشید، برای مسائل مربوط به مالیات و …

چه فریلنسر چه self-employed  یعنی شما برای خودتان کار می‌کنید و آقا بالاسر ندارید. اما فریلنسر با «اسم حقیقی» خودش کار می‌کند، کسی که شغل آزاد دارد با «برند تجاری» اَش (همان شخصیت حقوقی) کار می‌کند. دیگر اینکه فریلنسر نسبت به کسی که شغل آزاد دارد، مالیات کمتری پرداخت می‌کند. اما قانون کانادا برای متقاضی ویزای فریلنسر و متقاضی ویزای خوداشتغالی یکسان است، همین.

  • جمع فریلنسرهای کانادا

یکی از سایت‌هایی که خیلی به کارتان می‌آید، سایت ایندید است. سایت  Indeed  رتبه‌ی اول سایت‌های جستجوی شغل دنیا را مال خود کرده است. بیش از ۲۵۰ میلیون بازدیدکننده دارد و تلاش می‌کند متقاضیان کار را در اولویت خود قرار دهد، به آنها امکان دسترسی آزاد برای جستجوی کار، رزومه‌های کاری پست و مزایای دیگر را می‌دهد.

با  اقلیما  مشورت کنید تا بتوانید از این سایت و سایت‌های مشابه به بهترین شکل استفاده کنید.

اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق اقامت فریلنسرها

خب، حالا که مدارک‌تان آماده شده و طبق تعریف قانون کانادا می‌توانید از طریق فریلنسینگ درخواست ویزا بدهید و خدای نکرده مشکل امنیتی و پزشکی هم ندارید، برویم سراغ آن ۳۵ نمره‌ای که گفتیم؛ یعنی حداقل ۳۵ نمره از ۱۰۰ نمره.

بالاترین نمره ۱۰۰ است. اما معمولا دریافت ۳۵ نمره هم پذیرفته می‌شوید. البته اگر واقعا قصد مهاجرت به کانادا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به بالاتر از نمره ۳۵ فکر کنید، چرا که ممکن است کانادایی‌ها بی‌هوا قانون پذیرش‌شان را یک کمی عوض کنند.

این هم جدول شسته‌رفته امتیازدهی دولت کانادا. یک نگاهی بیاندزید و اگر می‌خواهید ویزای خوش‌رنگ و معتبر کانادا را بگیرید، هرچه زودتر بروید مدارکی را که این پایین خواسته، جمع و جور کنید، تلفن را بردارید، به ما زنگ بزنید… باقیش با گروه اقلیما.

 

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.