پربازدیدها

اقامت تمکن مالی فرانسه

بهترین راه برای گرفتن اقامت تمکن مالی فرانسه کدام است؟ برای تمکن مالی فرانسه چه هزینه‌هایی وجود دارد؟ حداقل درآمد موردنیاز برای تمکن مالی فرانسه چقدر است؟ اولین گام برای دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه چیست؟ اعتبار تمکن مالی فرانسه چقدر است؟ چند سال بعد از تمکن مالی فرانسه امکان گرفتن اقامت دائم وجود دارد؟ آیا با تمکن مالی فرانسه امکان کاریابی در فرانسه وجود دارد؟

اقامت تمکن مالی فرانسه یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت از ایران محسوب می‌شود. این مسئله زمانی بیشتر خودش را به ما نشان می‌دهد که بدانیم فرانسه یکی از بهترین کشورها در حوزه اروپا و البته جهان محسوب می‌شود. فرانسه از هر نظر یک کشور ایده آل با جامعه‌ای سطح بالا محسوب می‌شود. در واقع اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم شما با زندگی در کشور فرانسه می‌توانید معنای زندگی را به‌درستی درک کنید.

از طرف دیگر فرانسه یکی از کشورهای معتبر در حوزه شینگن و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود؛ بنابراین شما با گرفتن اقامت این کشور عملاً می‌توانید به‌سادگی از خدمات سایر کشورهای این حوزه مانند آلمان و… بهره‌مند شوید. همچنین بدون نیاز به هیچ ویزایی تنها با داشتن اقامت و پاسپورت فرانسه می‌توانید وارد این کشورها شوید. به‌نوعی می‌توانیم بگوییم که شما به‌واسطه تمکن مالی فرانسه می‌توانید زندگی را تجربه کنید که شاید رؤیای آن را در سر داشته باشید. اما چگونه این رؤیا محقق می‌شود؟ اقامت تمکن مالی فرانسه یکی از ساده‌تر و بهترین روش‌هایی است که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بر اساس آن نسبت به دریافت اقامت دائم و پاسپورت فرانسه اقدام کنید.

تمکن مالی فرانسه و تفاوت آن با سرمایه‌گذاری

اقامت تمکن مالی فرانسه یک مسیر و روندی جدا نسبت به اقامت به‌واسطه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در واقع بسیاری این‌گونه تصور می‌کنند که تمکن مالی همان سرمایه‌گذاری است. اما این تصور در خصوص بسیاری از کشورها از جمله فرانسه کاملاً اشتباه است.

به‌طورکلی اگر بخواهیم تفاوت‌های این دو روش را بیان کنیم این‌گونه باید بگوییم که سرمایه‌گذاری بدین معنی است که شما در کشور مقصد (فرانسه) سرمایه‌گذاری‌هایی به شکل‌های مختلف انجام دهید. به طور مثال املاکی باارزش مشخص خریداری کنید و یا نسبت به خرید اوراق‌قرضه دولتی اقدام کنید و همچنین می‌توانید در بازار سرمایه یا شرکت‌های تعیین شده توسط دولت فرانسه سرمایه‌گذاری کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید از سود این سرمایه‌گذاری استفاده کنید؛ اما حق کار و کسب در آمد در فرانسه را در مدت‌زمان اقامت خود در این کشور نخواهید داشت.

اما در تمکن مالی فرانسه یا هر کشور دیگر شما ثابت می‌کنید که توانایی مدیریت مالی زندگی خود و خانواده خودتان را دارید. برای اثبات این تمکن نیازی به سرمایه‌گذاری در این کشور وجود ندارد. در واقع شما تنها باید نشان دهید که درآمدی ثابت و ماهانه برای گذران زندگی خود و خانواده خودتان را دارید. البته باتوجه‌به شرایط اقتصادی و هزینه‌های موجود، هر کشوری حداقل درآمد مشخصی برای اثبات تمکن مالی در نظر گرفته است. بر اساس آخرین شرایط و اطلاعات منتشر شده توسط سفارت فرانسه برای گرفتن اقامت تمکن مالی فرانسه خود فرد متقاضی باید سه هزار یورو، همسر متقاضی هزار و چهارصد یورو و به ازای هر فرزند زیر هجده سال هفتصد و پنجاه یورو درآمد ثابت ماهیانه داشته باشد. نکته مهم اینجاست که ارائه مدارک مالی داخل یا خارج از کشور برای اثبات این تمکن کافی است و لازم نیست که شما کار دیگری در این خصوص انجام دهید و ما در گروه اقلیما مشاور شما برای ارائه تمکن مالی هستیم. این نکته بسیار مهمی است که در خصوص تمکن مالی فرانسه باید به آن توجه داشته باشیم.

اما همچنان سؤالات دیگری در خصوص اقامت تمکن مالی فرانسه وجود دارد. مهم‌ترین سؤالی که باید پرسید این است که اعتبار تمکن مالی فرانسه چقدر است و بعد از چند سال امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت فرانسه وجود دارد؟

اعتبار تمکن مالی فرانسه

تمکن مالی فرانسه برای هر فرد متقاضی و همسر او به‌صورت یک‌ساله صادر می‌شود. در زبان ساده‌تر فرد متقاضی و همسر او باید در یک سال اول دوباره نسبت به اثبات تمکن مالی خود اقدام کنند. اما در صورت تمدید موفق در سال اول، اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه آن‌ها به ۵ سال افزایش پیدا می‌کند. همچنین بعد از گذشت این ۵ سال آن‌ها می‌توانند تا ۱۰ سال اقامت خودشان را تمدید کنند. بعد از گذشت این مدت‌زمان است که فرد و همسر او می‌توانند نسبت به دریافت اقامت دائم و پاسپورت فرانسه اقدام کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که اعتبار ویزا و اقامت صادر شده برای فرزندان زیر ۱۸ سال در همان ابتدا ۵ساله است. این نکته بسیار مهمی است که باید در خصوص تمکن مالی فرانسه به آن توجه داشته باشید.

مسئله مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما در مدت اقامت در فرانسه به‌صورت تمکن مالی از تمامی امکانات این کشور مانند یک شهروند فرانسه را خواهید داشت؛ بنابراین عملاً شما طی این مدت‌زمان به‌عنوان یک شهروند فرانسوی می‌توانید از تمامی خدمات درمانی، رفاهی و آموزشی این کشور به‌صورت برابر با یک شهروند فرانسه بهره‌مند شوید. یکی دیگر از مزیت‌های مهم تمکن مالی فرانسه این است که شما برای دریافت این ویزا و اقامت نیازی به ارائه مدرک زبان معتبر فرانسه یا انگلیسی ندارید؛ بنابراین عملاً می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که اقامت تمکن مالی فرانسه می‌تواند یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌های گرفتن اقامت از کشور فرانسه باشد. بااین‌حال این مسیر نیز سخت‌های خاص خودش را دارد که پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه اقلیما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

۱-    مهم‌ترین عامل ریجکتی در تمکن مالی فرانسه چیست؟

نداشتن سابقه سفر به حوزه شینگن یا داشتن ریجکتی در خصوص ویزای شینگن می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در خصوص ریجکتی اقامت تمکن مالی فرانسه محسوب شود.

۲-    برای دریافت تمکن مالی فرانسه آیا به جز درآمد ثابت ماهیانه نیاز به سرمایه‌ای در حساب بانکی است؟

بله. به‌ازای فرد متقاضی ۴۰ هزار یورو، به‌ازای همسرش ۲۰ هزار یورو و به‌ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۰ هزار یورو باید در حساب مالی فرد اثبات شود و یا دارایی به این ارزش در اختیار داشته باشد که بتواند نسبت به دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام کند.

۳-    منابع تمکن مالی فرانسه شامل چه مواردی می‌شود؟

شما می‌توانید منابع مختلفی را به‌عنوان تمکن مالی فرانسه ارائه دهید. اما این منابع باید مورد تأیید دولت فرانسه باشند. برخی از مهم‌ترین این منابع عبارت‌اند از سپرده بانکی، سهام شرکت، مؤسسه یا کارخانه، حقوق بازنشستگی و…

۴-    برای دریافت تمکن مالی فرانسه نیاز به انتقال مالی به کشور فرانسه است؟

خیر. شما با ارائه مدارک معتبر از طرف بانک‌های داخلی و همچنین ارائه اسناد قابل‌بررسی و رسمی می‌توانید تمکن مالی خودتان را اثبات کنید و نیاز به انتقال این سرمایه به خارج از کشور وجود ندارد

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.