پربازدیدها

استارت‌آپ ویزا، راهی برای جهانی شدن

استارت‌آپ ویزا و سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها (Startups)، عرصه‌ای سودآور برای سرمایه‌گذاران است؛ چرا که استارت‌آپ‌ها کاشفان بازارهایی هستند که در آن‌ها رقابت‌های چندانی وجود ندارد. از این رو حمایت از ایده‌پردازان استارتاپ‌ها و سرمایه گذاری در استارتاپ در کنار ویزای استارت‌آپی، به لحاظ مادی و فکری سودآور است و کشورهای مختلف با اعطای استارت‌آپ ویزا از آن حمایت می‌کنند و تبدیل به یکی از راه های مهاجرت از ایران شده است. نوآوری و پیشرفت، هر روزه محصولات جدیدی را به جهان معرفی می‌کند؛ اما نوآوری هایی که پیش‌تر، جایگاه‌شان را در صنعت پیدا کرده‌اَند، از همه موفق‌تر بوده‌اَند. 

با شناخت پنج استارتاپ موفق و سود آور دنیا، متوجه نقش مهم سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ و استارتاپ‌آپ ویزاخواهیم شد؛ چه برای ایده‌پردازهای استارت‌آپ و چه برای سرمایه‌گذاران این عرصه.

۵. ThousandEyes و نقش استارت‌آپ ویزا در شکل‌گیری آن

اولین استارت‌آپ این لیست، استارت‌آپ «ThousandEyes» است. این استارت‌آپ یک سرویس ابری برای نظارت و پردازش تحلیلی مقادیر زیادی از داده‌هاست. شرکتهای معروف در حوزه‌ی فناوری، مانندEvernote ، Jive و Zynga به دلیل مسئولیت‌پذیری، وقت‌شناسی و کیفیت خدمات «ThousandEyes» شروع به همکاری با این استارت‌آپ کرده‌ااند.

«ThousandEyes» را می‌توان موفق‌ترین استارت‌آپ این لیست برشمرد؛ چرا که روند پیشرفت این استارت‌آپ، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صاحبان آن است.  پروژه‌ای که با اتکا به دانش روز و مدیران خلاق، دائماً در حال گسترش و به‌روزآوری خدماتش است. «ThousandEyes» توسط دو برنامه‌نویس دانشگاه کالیفرنیا (University of California)، ریکاردو اولیویرا (Ricardo Oliveira) و موهیت لاد (Mohit Lad) تاسیس شد. سال ۲۰۱۴ بود که این استارتاپ، ۴ سال بعد از راه‌اندازی، به یک‌باره شروع به رشد کرد؛ بنگاه سرمایه‌‌ گذاری سکویا (Sequoia Capital venture capital firm) نفش مؤثری در شتاب‌دهی به «ThousandEyes» ایفا کرد.

ریکاردو اولیویرا برزیلی و موهیت لاد اصالتی هندی دارد و اخذ استارت‌آپ ویزا نقشی مهم در راه‌اندازی این استارت‌‌آپ داشته است.

امروزه مهندسان توییتر هم از «ThousandEyes» برای نظارت بر ذخیره‌سازی ابری (cloud storage)، همچنین وضعیت سرورهای خود استفاده می‌کنند. این یعنی محبوبیت و کیفیت خدمات این استارتاپ همچنان بی‌رقیب است.

Handy، پلت‌فرمی‌ست پیشرو، برای ارتباط میان مشتریان خدمات خانگی و متخصصان حرفه‎ای، مستقل و کارآزموده‌ی این خدمات. از نظافت منزل تا سایر امور خدماتی،Handy  هزاران مشتری را، به متخصصان عالی‌رتبه‌ی امور خدماتی وصل می‌کند؛ آن هم در همه‌ی شهرهای جهان.

استارت آپHandy ، که قبلاً به عنوان Handybook شناخته می‌شد، در سال ۲۰۱۲ توسط بنیانگذارانی از کشورهای مختلف تأسیس شد و استارت‌آپ ویزا نقشی اساسی در موفقیت راه‌اندازی آن داشت. این استارتاپ به عنوان راهی عملی برای حل یک مشکل قدیمی ایجاد شد: «یافتن متخصصان عالی‌رتبه و کارآمد برای خدمات خانگی روزمره.»

۳. Zenefits

این شرکت، روی یک نرم افزار انقلابی «ابر» (cloud) کار می‌کند که برای مدیریت یک تیم بزرگ طراحی شده است. با کمک نرم افزارZenefits ، مدیران بخش منابع انسانی می‌توانند:

  • سوابق الکترونیکی استخدام؛
  • حقوق؛ بیمه؛
  • و سایر موارد مشابه را ثبت کنند. 

 علاوه بر این، این سرویس، دسترسی به این اطلاعات از هرجای کره زمین فراهم کرده است.

Zenefits، در سال ۲۰۱۳، توسط تاجری به نام پارکر کنراد (Parker Conrad) تاسیس شد. فقط در مدت یک سال، این پروژه از یک استارت‌آپ ناشناخته به کسب و کاری با رشد فزاینده تبدیل شد. سرمایه‌ی این استارتاپ، حدود ۶۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. سرمایه‌گذاران بنامی چون «AndreessenHorowitz» و سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشروِ دره‌ی سیلیکُن وَلی (Silicon Valley)  به رشد این استارتاپ دامن زده‌اَند. Zenefits اکنون به بیش از ۲۰۰۰ شرکت، خدماتش را ارائه می‌دهد.

۲. AdRoll

AdRoll، یکی از درخشان‌ترین پروژه‌های بازاریابی در سال‌های اخیر است. این استارت‌آپ، روی هدف‌گیری مجدد اپ‌های موبایل یا ریتارگتینگ (mobile retargeting) کار می‌کند. 

« mobile retargeting، سرویسی‌ست که از دیدگاه بازاریابی، رفتار مصرف‌کننده را در پلت‌فرم‌ها و دستگاه‌های مختلف، ردیابی و تحلیل می‌کند.»

در سال ۲۰۱۴، صندوق سرمایه‌گذاری Accel Partners، همچنین سایر سرمایه‌گذاران، با سرمایه‌ ۷۰ میلیون دلاری، باعث رشد این استارت‌آپ شدند.

۱. Lyft

در آوریل ۲۰۱۴، استارت‌آپ Lyft  توانست سرمایه‌ای نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار، برای رشد کسب‌وکارش جذب کند. خدمات تاکسی آنلاین Lyft ، رشدی پویاتر نسب به رقیب اصلی‌اَش، یعنی Uber، داشته. Lyft در سال ۲۰۱۳ در سانفرانسیسکو به وجود آمد. طی یک سال، فعالیت این استارتاپ در بیش از ۳۰ ایالت آمریکا گسترده شد. سرمایه‌گذاران معتبری شاهد رشد این استارت آپ بودند و با سرمایه‌گذاری در این کسب‌و‌کار به آن رونق بخشیدند. سرمایه‌گذاران چونAlibaba ، Third Point ، Horowitz  و Funds Fund . این شرکت هم‌اکنون، سودای نفوذ در بازارهای بین‌المللی را در سر دارد. 

کارآفرینان ایرانی و راه اندازی یک کسب و کار در خارج از ایران با استارت‌آپ ویزا

گروه اقلیما با دعوت از کارآفرینان ایرانی، برای دریافت ویزای استارت‌آپ انگلیس، دریچه‌ای نو به دنیای شتابان اقتصاد گشوده است.

استارت‌آپ ویزای انگلیس فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاران خارج از منطقه‌ی اقتصادی اروپا (EEA) است. با دریافت ویزای استارتاپ انگلیس، سرمایه گذارن ایرانی می‌توانند کسب‌وکار خودشان را در این کشور ایجاد کنند. راه اندازی یک استارت‌آپ در انگلیس، راهی امن برای دریافت اقامت انگلستان است.

مزایای دریافت ویزای استارت‌آپ انگلستان

  • به راحتی می‌توانید برای سفر، تحصیل، کار و زندگی، به انگلستان بروید.
  • هیچ الزامی برای ماندن در مدت‌زمان مشخص در انگلستان ندارد (بدون شرط حضور).
  • می‌توانید در انگلستان، حساب بانکی بین المللی، به نام خودتان باز کنید.
  • به سادگی از امکاناتی نظیر خرید خانه، ملک تجاری و اتوموبیل بهره‌مند خواهید شد. 
  • از همان ابتدای دریافت استارت‌آپ ویزای انگلیس، اقامت دو ساله دریافت می‌کنید.
  • پنج سال پس از دریافت ویزای استارت‌آپ انگلیس، پاسپورت انگلیسی خواهید داشت.
  • با داشتن ویزای استارت‌آپ انگلیس، برای خانواده هم اقامت انگلیس را بگیرید.

با مشاوران گروه اقلیما صحبت کنید. گروه اقلیما با افتخار خدمتگزار شماست.

راه‌تان دور و وقت‌تان محدود است، ما در کوتاه‌ترین زمان به مهم‌ترین پرسش شما بهترین پاسخ را می‌دهیم.